Ga naar inhoud


Rebox 8220 EPG Britse zenders


Alfred8

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds gisteren een Rebox 8220. De EPG laat bij enkele zenders (Britse FTA) tot huidige tijd + 1 uur programma informatie zien, maar voor de rest niet. Ik had gehoopt dat na enige tijd de programmagids gevuld zou zijn, maar helaas vanochtend nog niet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De Engelse zenders gebruiken een andere techniek voor de EPG, een waar deze ontvanger niet de juiste software heeft.

Voor Enigma ontvangers zijn er software plug-ins waarmee je die EPG zichtbaar kunt maken.

Voor deze ontvanger is er voor jouw gebruikte software geen plug-in beschikbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een Enigma ontvanger, direct geschikt voor pli of VTi software is daar geschikter voor.

Bijvoorbeeld een Vu+ of aanverwante ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat is niet handig. En de verkoper wist dat ik de ontvanger enkel voor de Britse zenders wilde gaan gebruiken. Dat is dus geen goed advies geweest.

Hoe afhankelijk ben je van een EPG ? Ik gebruik http://www.locatetv.com op mijn tablet. Tja, t'is lastiger opnames vast te leggen ...

 

Op een Rebox 8500 zou je Icecrypt software kunnen installeren: die ondersteund wel de meerdaagse Engelse EPG.

Misschien is er oom Icecrypt (of andere Engelse) software voor (varianten van) de 8220 ?.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze 3 zijn gelijke ontvangers.

 

Rebox RE8220. Software met beperkte toepassingen.GEEN plugin's. Kleur van het Menu is geel.

 

Icecrypt S6600. Met Britse EPG (via satelliet)

Verder Alle mogelijkheden zoals Mcas, Homesharing. Fastscan voor CD en TVV (geen Télésat). GEEN CI+ maar dit is (voorlopig)

geen probleem. Kleur menu is blauw

 

Openbox SX9.EPG via XMLTV maar ik ken geen link om de Britse EPG te downloaden (wel de Duitse en Russische/Oekraïnse   EPG)

Graag een antwoord Indien iemand hiervoor een download link zou weten.

Geen Fastscan, Alle plugin's werken. Geschikt voor CI+ . Kleur menu is groen

 

Ik heb op de volgende link de software gezet om van een Rebox 8220 een Icecrypt 6600 te maken.   https://www.sendspace.com/file/azrfka

 

Om terug te keren naar de originele toestand volstaat het om de originele Rebox software te installeren.

 

werkwijze.

De file op een Usb stick kopïeren, toestel achteraan met de netschakelaar uitschakelen. USB stick in de ontvanger steken. Blijf op de CH up knop drukken en schakel terug de netschakelaar aan. Blijf op ch UP drukken tot usb ... in het display verschijnt. Daarna wachten tot de ontvanger terug opstart.

 

Werking EPG bij Icecrypt

EPG > Blauwe knop (express EPG) > kies 'Open TV EPG'

 

Succes.

aangepast door TozdeoG
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...