Ga naar inhoud


Smargo op Xtrend ET8500


Aanbevolen berichten

Vanwege (volgens mij) gedoe met Cccam wilde ik de smartreader+ eens proberen met oscam op de ET8500 met PLi4. Lukte me niet, via de webif werd de reader wel gezien, volgens de log echter "no such file or reader" met /dev/ttyUSB0, dus geen geldige reader om te decoderen. Dacht dat het wellicht met ontbrekende drivers te maken had, daarom maar eens de serialusbdriver gedownload. Daarna was de box niet meer te starten (bleef hangen op Xtrendscherm)...Dus maar opnieuw geflasht met de nieuwste pli. Is er iemand die de smargo op en ET8500 werkend heeft met oscam? Voor ik weer opnieuw kan gaan flashen en zo...

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de smargo moet de serial driver via de feed worden geladen.. Heet iets van FTDIUsb2Serial of zoiets.... Box herstarten en de smargo moet herkenbaar zijn... Let wel: de V1 wordt herkend als dev/ttyUSB0 de V2 heet anders. Kun je even opzoeken met lsusb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets dacht ik ook, maar die FTDI zag ik er niet bij staan, toen maar serialusb genomen. Maar dat de boel daardor volledig vastloopt vind ik toch wel apart. Inmiddels dus geen smargo meer nodig, zie boven.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...