Ga naar inhoud


Schommelende signaal Astra 3


Chtimi

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik woon in zuid Frankrijk en heb problemen met het vaststellen van Astra 3. Astra 1 is zeker geen probleem. Als ik naar Astra 3 ga dan krijg ik een signaal te pakken van 90 tot 100 maar deze verdwijnt vervolgens weer naar 0 en komt dan weer terug naar 90 tot 100. Dit blijft zo doorgaan met als gevolg dat ik geen beeld heb op Astra 3. Ik heb een duo lnb en een schotel van +70 cm. Schotel en lnb heb ik bij een canaldigitaal erkende winkel gehaald.

 

Wat zou de reden kunnen zijn dat mijn signaal niet stabiel blijft terwijl ik wel een signaal op Astra 1 van 100 heb.

Al vast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik woon in het departement Lot de midi perineen. De decoder die ik heb is een denson welke goed gekeurd is voor canaldigital. Ik heb op verschillende plekken geprobeerd de schotel te plaatsen en steeds het zelfde resultaat. Als ik een enkele kop plaats en richt op astra 3 krijg ik het zelfde resultaat terwijl ik elke keer wel astra 1 zonder problemen kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat is mooi. Daar sta je dan met je Triax-schoteltje nabij Cahors waar de Visiosat fabriek staat die al die mooie polyester schotels maken. Maar ja, trek je daar maar niets van aan.
De duo-lnb moet daar 14 graden schuin gezet worden met de kop van de Astra 23,5 in de klem. De kop van de Astra 19,2 komt dus lager te staan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra het droog is dan ga ik het proberen. Ik ga de schotel aan een boom bevestigen waarvan er een vrije doorgang is. Het was gister wel gelukt met een los statief op de grond met singel LNB. hierdoor ging ik er vanuit dat het op het dak ook wel zou moeten lukken omdat astra 1 ook een sterk signaal geeft. ter vergeefs op 3 verschillende plekken op 2 daken bleef het signaal maar aan en uit springen.

Is het mogelijk dat dit door eventueel storing door bomen kan komen wat ik trouwens vreemd zou vinden omdat astra 1 een sterkte van 100 geeft en astra 3 ook maar dit niet vast kan houden. atra 3 staat namelijk ook hoger afgesteld waardoor ik ervan uit ga dat je juist minder last zou moeten hebben van bomen en dergelijke.

 

ik hoor graag jullie mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

astra 23.5 hangt juist lager in de clarke belt dan de 19.2

 

Oei Mebo!

Voor de hoogte waar de satelliet hangt (elevatie) heb je gelijk, vanuit Nederland gezien.

 

Maaruh, het gaat hier om hoe de LNB's moeten hangen ten opzichte van elkaar, op één schotel.

En aangezien de schotel de hoogte spiegelt, moet dan de LNB voor 23oost dus hoger hangen, en die van 19oost dus lager.

 

We moeten TS niet in verwarring brengen, zou ik zeggen.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie uitleg a33!! invalshoek is gelijk aan de uitvals hoek, is dat ook een verklaring?  :confused:  

  • Like 1
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Sprietje!!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...