Ga naar inhoud


zomer/wintertijd probleem


boudeman
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

"Plotseling" blijken van de files op mijn HDD van mijn PC en van de identieke files op mijn USB Fat32 geformatteerde externe HDD de "dates modified" precies 1 uur met elkaar te verschillen.

Plotseling wil zeggen: bij de overgang van winter naar zomertijd.

Het verschijnsel treedt niet alleen op bij W10 maar ook bij W7.

Het verschijnsel treedt niet op bij een ntfs geformatteerde externe HDD.

 

Het tijdsverschil zorgt voor problemen bij de synchronisatie. Het sync programma wil nu natuurlijke alle files opnieuw overzetten.

 

Iemand een oplossing?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Waarom zou je FAT32 willen gebruiken?  Ik kan me alleen iets voorstellen bij compabiliteit voor "anders dan Windows" systemen.

 

Je kunt de HD van FAT32 eventueel omzetten naar NTFS met behoud van data

 

ga naar een cmd prompt en voer in   convert  F:  /fs:ntfs     (F: schijfletter van externe schijf)  Binnen een paar minuten is hij klaar en is de drive omgezet naar NTFS waarbij het probleem niet speelt.

 

Overigens is FAT32 heel onnauwkeurig met de "timestamp" (nauwkeurigheid +-/ 2 seconden) en, daar gaat het hier om, bij FAT32 wordt de lokale tijd bewaard. Bij NTFS wordt de UTC tijd bewaard bij de File. Je OS laat het dan zien als je lokale tijd.  Vandaar dat je het probleem niet hebt bij NTFS

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn FAT32 drive gebruik ik bij mijn internet radio tuner, die ook mp3 's etc. afspeelt via USB. Deze tuner accepteert alleen maar FAT32 drives. Inmiddels is mij via Google ook al gebleken dat de "timestamp" bij FAT32 en NTFS anders werkt. En tenslotte bleek mijn synchronisatieprogramma een door mij nog niet ontdekte optie te hebben dit probleem te tacklen. Kortom, voor mij is het probleem inmiddels opgelost (en ik heb weer wat geleerd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

om foto's, mp3's etc te synchroniseren gebruik ik freefilesync...   en daar kan je het uur tijdsverschil van de zomertijd ignoreren... ook 2 of meer uur verschil kan je eenvoudig instellen, en dan beschouwt hij het als dezelfde file.

 

post-39968-0-87493700-1459861289.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...