Ga naar inhoud


Canal digitaal gecombineerd met TV Vlaanderen.


Sellie
Ga naar oplossing Opgelost door Softmatic,

Aanbevolen berichten

Momenteel hebben wij het trio pakket van Scarlet. We zijn hier echt super ontevreden over. Slechte Service, slecht ontvangst en traag internet. We zouden dus graag veranderen.

 

Nu ben ik zelf van Nederland en zou ik graag de Nederlandse zenders in België verkrijgen.

Ik heb begrepen dat dit enkel via Satteliet kan met Canal Digitaal.

 

Voor ons is het van belang dat we een uitgebreid zenderpakket hebben.

 

Nu heb ik zelf al een beetje rondgekeken en dacht aangezien er bij TV Vlaanderen een actie is met de apparatuur (199korting) om bij hun de abonnement te nemen van televisie Basic + van 24,95 per maand. Hierbij krijg ik dan de volledige set incl schotel enz. Ik moet hier wel eenmalig 270 euro betalen voor activeringskosten en apparatuur.

 

Bij Canaldigitaal de basisHD abonnement voor het buitenland van 19,95 per maand en als ik het goed heb nog een CI module van 99 euro de kaart in te plaatsen.

 

Totaal zal ik komen dan op eenmalige kosten €370 en per maand €45,-

 

Nu heb ik totaal geen verstand van Satteliet TV en de enige reden dat ik dit zou doen is vanwege de vele zenders en zodat ik als Nederlandse toch mijn programma's kan kijken in België.

 

Is hetgene wat ik in gedachten heb mogelijk? Dus schotel en ontvanger van TV Vlaanderen en dan nog een CI module van Canal Digitaal + Canal Digitaal kaartje voor in de TV?

 

En waar of hoe kan je het laten installeren?

Heb begrepen dat dit op het zuiden moet gericht zijn maar verder heb ik hier ook niet veel verstand van.

 

Hoop dat er iemand op dit Forum is die ook de combi heeft en mij wat verduidelijking kam geven hierover.

 

Alvast bedankt op voorhand!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je TVV en CD tezamen wilt ontvangen, is het misschien niet verkeerd, te kijken naar een ontvanger, die beide tezamen aankan.

Denk goed na, als je wenst te kijken, en op te nemen tegelijkertijd? Als je wenst te kijken en op te nemen, heb je meestal 2 tuners in je ontvanger nodig, die ook 2 kabels vereisen, en ook een lnb met 2 uitgangen. Wil je ook op meerdere tv's zien, dan komt per kijkeenheid minstens 1 coax bij.

Hou rekening met de beperking met het decoderen met ci(+) modules, als je wenst op te nemen, en te kijken tegelijkertijd.

Indien dit je wensen zijn, probeer dan met een ontvanger, die het voor zijn rekening neemt, om via de smartcard de zenders te decoderen.

Er zijn goedkope eenvoudige ontvangers, die in staat zijn om 2 kaarten te verwerken, en die zelfs kunnen opnemen, als je niet naar een andere zender wenst te kijken.

Denk vooral voor je tot je aankoop aangaat, of je wilt opnemen ook. Deed je dit ook al bij scarlet?

Denk eraan, dat als je snelheid ligt aan de beperking van de koperparen in je woning, je bij iedere isp die via de koperparen werkt, ongeveer dezelfde snelheid geeft. Heb je bij scarlet bvb maar 12Mbps doordat je te ver van de centrale of wijkkast woont, dan zal je dit bij TVV alles in één ook maar die snelheid min of meer halen. Er zijn sitie's, waar je kan checken, welke theoretische snelheid je kan halen op jou adres. Wil je toch sneller, dan zal je iets anders moeten kiezen.

Sorry, voor het off toppic gedeelte, maar ik wil T.S., zo goed mogelijk informeren over haar internet, omdat deze ook in de vraag geformuleerd zit.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alvast voor de reacties!

 

Normaal gezien bij Scarlet heb ik 2 tvs en ook 2 apparaten om op te nemen.

Mocht ik TV Vlaanderen nemen dan zou ik kiezen voor de ontvanger MP-201 deze kan ook opnemen en een losse CI module.

 

Ik hoef dan bij de CI module niet persee op te nemen als ik gewoon de Nederlandse programma's live kan kijken dan kan ik de Belgische opnemen op de mp-201 toch?

 

Een 2e TV is niet nodig aangezien TV Vlaanderen live TV heeft waarmee je ook op je tablet bijvoorbeeld overal TV kan kijken.

 

Als ik de mp-201 Neem bij TV Vlaanderen betaal ik 170 euro + 100 voor de losse CI module om de kaart van Canal Digitaal in te steken. Ben ik voor de apparatuur in totaal 270 euro kwijt.Bestaat hiervoor een goedkopere alternatief van ontvanger die beide kaarten kan dragen?

 

Bedankt dat er ook werd gereageerd op het internet gedeelte. Ik wist niet zeker of ik dat op dit Forum ook mocht plaatsen.

 

Het internet dat we nu hebben van Scarlet is normaal vdsl dacht ik 30mb/s we hebben de trio Pack van Scarlet. Echter is het internet bij vlagen heel traag. Toch als ik een speedtest doe heeft het aan dat de snelheid wel degelijk 30mb/s is. Dit is dus frustrerend.

 

We zouden het liefst snel internet met onbeperkt download volume hebben.

 

We zouden bij TV Vlaanderen internet via het alles in 1/pakket kunnen nemen. Daar staat dat je 50mb/s kunnen verwachten. Maar zullen we dit dan daadwerkelijk halen of zou het weer t zelfde zijn als bij Scarlet..

 

Nu zag ik bij Telenet een Pack van onbeperkt internet en 200mb/s, maar €70+ voor alleen internet is wel erg duur. + dan nog de tv abonnementen van tv vlaanferen en canal digitaal word het een duur grapje. Bij hun komt het wel binnen via de kabel.

 

Nu had ik gezien dat je bij edpnet ook internet kan krijgen aan 100mb/s, maar hier betaal je ook 45 euro p.m en moet je de route enz nog aanschaffen + activatie kosten.

 

Heel ingewikkeld allemaal en zeker als je er niet veel verstand van hebt, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wonen trouwens in Gent. Kan je met DVB-T ook de commerciële zenders krijgen zoals SBS 6, RTL 4/enz? En wat zou ik daarvoor moeten aanschaffen of hoe werkt dat precies?

 

 

Helaas niet, ook niet in Antwerpen, Brussel, Oostende...

Enkel indien je (kort) bij de Nederlandse grens woont.

 

Via een abonnement op CD kan je die commerciële zenders natuurlijk wél ontvangen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval Telenet Whoppa, deels betaald door mijn werkgever. Scarlet/Proximus & alle andere providers die werken met koper is in mijn regio niet mogelijk.

 

We kijken weinig TV via Telenet maar ik ben verplicht het Whoppa abo te nemen. We gebruiken de decoder enkel als we vanop afstand, op het laatste ogenblik nog iets willen programmeren.

 

TV kijken gaat via een VU Duo2 met 3 tuners en twee smartkaartjes: eentje van TVVL & CD. Ik gebruik geen CI modules. De Duo2 kost wel wat, maar het gemak van kijken/opnemen van twee providers op één ontvanger is mooi meegenomen.

 

Ik haal snelheden van 190Mbps en dit is snel genoeg voor mijn situatie: een gezin met 2 jonge Youtubers & Netflixers ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Nu ben ik zelf van Nederland en zou ik graag de Nederlandse zenders in België verkrijgen.

Ik heb begrepen dat dit enkel via Satteliet kan met Canal Digitaal.

 

Er zijn ook andere oplossingen zoals Play van KPN of Knippr van T-Mobile.

Afgelopen zomer heb ik Play van KPN op vakantie in Frankrijk en Spanje gebruikt. Toen werkte dat vanuit het buitenland zonder VPN. Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar wellicht is dat nog steeds zo gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook andere oplossingen zoals Play van KPN of Knippr van T-Mobile.

Afgelopen zomer heb ik Play van KPN op vakantie in Frankrijk en Spanje gebruikt. Toen werkte dat vanuit het buitenland zonder VPN. Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar wellicht is dat nog steeds zo gebleven.

 

 

Super! Ik wist niet eens dat zoiets bestond..

 

Dit zou voor mij veel handiger zijn aangezien ik het liefst een pakket bij Telenet van tv, internet en telefoon zou nemen. (whoppa)

 

Als ik bij tv vlaanderen een pakket moet nemen, vervolgens bij canal digitaal nog en dan zelf alles moet installeren + de kosten die erbij komen kijken vind ik het allemaal wat veel gedoe :P

 

Ga eens kijken naar de optie play van KPN. Het gaat tenslotte toch om de hoofdprogramma's die ik dan graag zou zien op de commerciele zenders.

 

Is dit dan puur een app of kan je ook echt live tv kijken?

 

Bedankt voor de informatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je toch nog de Nederlandse en Vlaamse zenders willen, dan zou ik voor één ontvanger gaan, waar de 2 kaarten in kunnen (als je dit nog kan krijgen seca3 kaarten eventueel met module).

Live tv van tv Vlaanderen, werkt niet altijd zo goed.

Wat kan je ook doen, zonder enige vorm van kijkgarantie, is een recent vu model nemen, bvb de duo2, en die voorzien van een satelliet en kabeltuner, en die gebruiken, voor de ene kant de Vlaamse zenders, en langs de andere kant de zenders van canal digitaal. Die ontvanger heeft een hardcoded stream, en werkt perfect, om op locatie te kijken naar de zenders op tablet of pc/laptop.

Met wat knutselwerk, kan je buiten je huis, de zenders van vlaanderen nederland en alle FTA zenders, gelijk waar zien.

Je kan opnemen, en je kan je opname's verder bewaren en bewerken. Je kan blijvende opnames op bvb bleu ray schrijven of op dvd.

Wat betreft internet, zal je snelheid overal hetzelfde zijn, omdat je afhankelijk bent van de afstand van de centrale of wijkkast. Of je nu TVV,dommel,proximus,edpnet of gelijk wie neemt, dan zal je altijd maar 30 Mbps halen.

Je vermeld, dat je internet soms traag gaat. Heb je,je binneninstallatie al eens (laten) na(ge)zien?

Een telefoonkabel, die van het hoofdpunt naar de modem gaat, kon soms flink wat eten in het roet gooien. Soms is een beetje corrosie aan de kabel al voldoende, voor heel wat ellende. Gebruik je de juiste VDSL splitter? Je gebruikt best zo'n model:

post-40019-0-12988500-1460712525.jpg

Ik wil ook even opmerken, dat de kabelaar geen echt ongelimiteerd data verbruik heeft, en er een vervelende FUP aangaat. Als je overdag te veel download, wordt je als grootverbruikers gezien, en ga je de rest van je factuurperiode aan smalband en dat is naar verluid 5Mbps.
Denk daar eens aan, zeker als je met kids of dergelijke zit, die ganse dagen youtubed of netflixt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens kijken naar de optie play van KPN. Het gaat tenslotte toch om de hoofdprogramma's die ik dan graag zou zien op de commerciele zenders.

 

Is dit dan puur een app of kan je ook echt live tv kijken?

 

Bedankt voor de informatie

 

De Android-app heeft chromecast-ondersteuning... Dat werkt prima.

Je kunt live tv-kijken.

Afgaande op informatie op diverse websites, lijkt het me dat play van kpn nog steeds gewoon in het buitenland werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...