Ga naar inhoud


Is een oude SD ontvanger nog geschikt voor BVN?


Miauw
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


BVN is gratis, de combinatiue van Nederland en België als ik het goed heb wereldwijd. En ja, de uitzendingen zijn FTA.

 

Ik zit er aan te denken de ontvanger te verkopen onder geschikt voor BVN en andere FTA SD kanalen, al neem ik aan dat het niet veel zal opbrengen.

 

Het ook nog een CI module (MediaGUARD) van Canaldigitaal met Seca2 kaart, maar die staat in het andere topic.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

BVN heeft geen zakelijke relatie met Canaldigitaal.

 

Ze doen tegenwoordig rechtstreeks zaken met de satelliet bedrijver.

 

Canaldigitaal heeft BVN alleen een plaatsje gegeven in de fastscan, net zoals talloze andere FTA zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

De meeste zenders zijn inmiddels over gegaan van mpeg2 naar mpeg4 compressie waar je dus een HD-ontvanger voor nodig hebt.

Dit geeft een flinke besparing in de bandbreedte op de transponder.

BVN zit nu op een mpeg2-transponder maar om bandbreedte te besparen, zal die transponder uiteindelijk ook naar mpeg 4 over gaan.

Wanneer dat gaat gebeuren is niet te voorspellen maar als op de Astra 19,2 nagenoeg geen enkele mpeg2 transponder meer zit, zal BVN ook over gaan op mpeg 4.

Ik schat dat dit over 2 jaar gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste zenders zijn inmiddels over gegaan van mpeg2 naar mpeg4 compressie waar je dus een HD-ontvanger voor nodig hebt.

Dit geeft een flinke besparing in de bandbreedte op de transponder.

BVN zit nu op een mpeg2-transponder maar om bandbreedte te besparen, zal die transponder uiteindelijk ook naar mpeg 4 over gaan.

Wanneer dat gaat gebeuren is niet te voorspellen maar als op de Astra 19,2 nagenoeg geen enkele mpeg2 transponder meer zit, zal BVN ook over gaan op mpeg 4.

Ik schat dat dit over 2 jaar gaat gebeuren.

 

 

Duidelijk, dan is mijn oude MPEG2 ontvanger voor wie dat wil nog een paar centen waard om BVN te ontvangen, wie weet is er iemand blij mee.

 

Ik was even op zolder bezig geweest, daar kwam ik nog wat Digitenne ontvangers tegen, zowel met als zonder kaart, ze gingen als broodjes over de drempel van mijn woning heen, want het staanplaats seizoen voor caravans is begonnen. De meeste interesseren de commerciële zenders niet, Nederland 1, 2 en 3 is al voldoende, de rest wordt van thuis meegenomen van wat gedownload is en via een laptop op de TV aangesloten, een alternatief soort Netflix, het gaat een heel andere kant met TV op, ook op campings en dergelijke.

 

Als zelfs nu nog mensen naar een goedkope DVB-T tuner op zoek zijn, terwijl de vergunning straks verloopt, dan is het blijkbaar niet erg dat het voor korte duur is, echter is die discussie nog steeds gaande dat de Publieke omroepen graag naar HDTV willen, maar KPN niet op Digitenne.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, wat moet je nog met een mpeg2 ontvanger. Die gaan net als jaren geleden zoals dat met de VHS-recorders ging de kliko in.

 

Denk je dat er ook nog mensen zijn die de diaprojector met projectortafel en projectorscherm te voorschijn halen om samen gezellig de vakantiekiekjes te gaan bekijken?

post-60869-0-16812200-1460487988_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft het zin om de satelliet ontvanger te bewaren om voor het uitrichten van de schotel, hoewel mijn decoder er als nieuw uit ziet, is het niet erg als er krassen op komen, want er zit wel een RF uitgang op waarmee ik indien nodig een TV op aansloot met 20 meter kabel om bij de schotel te komen met TV en te zien wat ik deed.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik wel altijd mijn schotel uitgericht, werkt altijd prima.

 

Maar goed, straks neem ik denk ik een triple kop, dan zal dat denk ik wat lastiger worden, een rf uitgang zit niet op de M7 SAT801.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ilseonline, die 20m kabel, mits voorzien van passende stekkers, kan je gebruiken om de sat-801 te verbinden via de Video-Out resp. Video-In van je tv - Stel het menu in op: > Installatie > Antenne instelling en kies bovenaan de gewenste satelliet en een of andere (moeilijke) transponder voor afregeling op maximum KWALITEIT - Met het nodige geduld moet dit lukken !

 

ps: M7-SAT801 = "kliko spul" vind ik écht overdreven.....  

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ilseonline, die 20m kabel, mits voorzien van passende stekkers, kan je gebruiken om de sat-801 te verbinden via de Video-Out resp. Video-In van je tv - Stel het menu in op: > Installatie > Antenne instelling en kies bovenaan de gewenste satelliet en een of andere (moeilijke) transponder voor afregeling op maximum KWALITEIT - Met het nodige geduld moet dit lukken !

 

ps: M7-SAT801 = "kliko spul" vind ik écht overdreven.....  

Een moeilijke transponder ?  dat gaat niet met een sd ontvanger ,en zeker niet op Astra 3 ,dit is bijna allemaal MPEG4 ,en kan alleen met een HD receiver onvangen worden.Het makkelijkste is een goede satfinder daar div pos. erg dicht bij elkaar staan,dan is al dat gehannes met kabels en monitor/tv overbodig,en dat dicht getimmerde M7 is dus rijp voor de kliko,eh sorry milieu park .Een finke klap met een grote hamer er op,,,dat is de einige goede oplosssing !Big Bang therorie. :lol:  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik wel altijd mijn schotel uitgericht, werkt altijd prima.

 

Maar goed, straks neem ik denk ik een triple kop, dan zal dat denk ik wat lastiger worden, een rf uitgang zit niet op de M7 SAT801.

 

Beste Columbo zie aub eerst de avatar van Ilseonline en bericht #10 - Mocht dit anders zijn (gebruik SD ontvanger) doe ik hier niet de moeite om een praktische tip neer te pennen - Ik vermoed dat U niet dezelfde ervaring hebt met de veeeeele tientallen sat801  ontvangers die IK in omloop bracht en dit tot algemene tevredenheid van de gebruikers .... 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marc ,Ilse kan wel een triple kop monteren ,maar goed uitrichten op Astra 3 zal bijzonder moeilijk zijn met een SD ontvanger, .

Als je eenmaal een echte Linux receiver SD en of HD bijv.DM 7010HD ,hebt dan wil je nooit meer anders ,en zeker geen M7 of andere gecertificeerde kliko Rommel met allerlij beperkingen en brakke software vol bugs.

ik  heb veel ervaring met satt receivers van analog Strong ,digital van af eerste NokIa 9500 ,,Humax 5400ICRI ,en met Magic Modul voorzien van een Fun kaart ,toen moest die huidige Rommel nog uitgevonden worden.
Momenteel Heb ik een DreamBox 7020HD met een HDD van 1TB er in.Opnemen meerdere zenders ,ook gecodeerd geen probleem ,kijken terwijl je op neemt naar ander zender of opgenomen bestand ,opnamen naar de pc sturen via net werk en nog vele andere mogelijkheden die je bij een M7 tevergeefs zult zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...