Ga naar inhoud


LG EG 55 920 V oled


gbert

Aanbevolen berichten

Goedemorgen ik heb een paar weken geleden een LG EG 55 920 V oled gekocht.

Maar als je s avonds naar de LG zit te kijk en er is B>V een film op met veen zwart er in dan zit er een lichte waas voor het zwarte gedeelte of het zwarte gedeelte worden lichtere vlekken.

De LG staat standaard op fabrieksinstellingen  ,maar die zijn lang niet zo scherp.

Nu heb ik zelf al geprobeerd om betere instellingen in te krijgen maar het zwart word er niet beter van er blijven vlekken als je naar een donkere film kijkt.

Heeft iemand misschien zo n LG en heeft U misschien der juiste instellingen ,dan zou ik graag die instellingen ook hebben.

Ik heb gelezen dat je de LG EG 920 V kan (of moet de TV kaliberen ,maar ik zou niet weten wie dat moet dien.

Als iemand zijn TV al is gekalibreed misschien wil je dan misschien de juiste waar dus van het kaliberen?

EN anders zou ik graag met iemand incontact komen die TV s kalibreed .

 

Mvr gr 

Joellie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou het ook niet kunnen dat de tv in winkel modus staat?

 

Dan staat het contrast vol open en de helderheid ook veel hoger waardoor het zwart misschien geen zwart meer is.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zijn geen reflecties of spiegeling in het beeld?

 

Oled zou zwart = zwart moeten zijn, wanneer je daarover klachten hebt zou ik de leverancier daarover inlichten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als een defect.

 

Hier ook een OLED,en wat de Ts aangeeft klinkt dus echt niet goed.

Bij mij is het beeld werkelijk schitterend.

Welke voorgeprogrammeerde instelling je ook kiest,vlekken horen echt niet in 't beeld thuis.

 

Neem contact op met de winkel,of de LG service,zij helpen je verder.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat wordt er als signaal bron gebruikt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi ik heb LG gebeld en die zijden tegen mij je kunt het controleren of zwart echt zwart is , dan moet je BV een filmpje van you tube downloden en afspelen ,  en is zwart dan echt zwart dan ligt het niet aan je toestel , of lid worden van N.. F... dat heb je toch een maand gratis en een film afspelen . Nou ik heb beiden gedaan en zwart is nu inderdaad echt zwart  ,het ligt dus aan mijn Vu Duo die geen 4 k aan kan.

 

Als signaal bron word mijn VU DUO gebruikt , en ik denk dat het daaraan ligt omdat mijn VUDUO geen 4 K aankan.

Dus ik zal een 4K decoder moeten kopen ik geloof dat ik gelezen heb dat er maar 1 4K decoder is op dit moment en dat is de , Vu+Solo 4K .

Of weet iemand van jullie nog iets anders ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb nog een vraag over mijn TV op de slaapkamer , ik weet niet hoeveel volt er in de knoop cel batterij moet .

Ik heb er een andere ingedaan maar ik denk dat ik er 1 heb ingedaan met teveel volt . Ik heb net de handleiding gedownlood maar daar staat niets bij hoeveel volt er in de knoop cel batterij moet , wie weet hoeveel volt?

Ik weet niet of ik de Tv mag noemen maar ik gok het maar het is een Phi  model no 32PF7411 ?

Met Vr Gr .

 

gbert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik heb LG gebeld en die zijden tegen mij je kunt het controleren of zwart echt zwart is , dan moet je BV een filmpje van you tube downloden en afspelen ,  en is zwart dan echt zwart dan ligt het niet aan je toestel , of lid worden van N.. F... dat heb je toch een maand gratis en een film afspelen . Nou ik heb beiden gedaan en zwart is nu inderdaad echt zwart  ,het ligt dus aan mijn Vu Duo die geen 4 k aan kan.

 

Als signaal bron word mijn VU DUO gebruikt , en ik denk dat het daaraan ligt omdat mijn VUDUO geen 4 K aankan.

Dus ik zal een 4K decoder moeten kopen ik geloof dat ik gelezen heb dat er maar 1 4K decoder is op dit moment en dat is de , Vu+Solo 4K .

Of weet iemand van jullie nog iets anders ?

Twee vragen,

1 waar speel je die youtube bestanden dan op af?

2 Waarom zou je een 4k speler nodig hebben om zwart te kunnen weergeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik heb LG gebeld en die zijden tegen mij je kunt het controleren of zwart echt zwart is , dan moet je BV een filmpje van you tube downloden en afspelen ,  en is zwart dan echt zwart dan ligt het niet aan je toestel , of lid worden van N.. F... dat heb je toch een maand gratis en een film afspelen . Nou ik heb beiden gedaan en zwart is nu inderdaad echt zwart  ,het ligt dus aan mijn Vu Duo die geen 4 k aan kan.

 

Als signaal bron word mijn VU DUO gebruikt , en ik denk dat het daaraan ligt omdat mijn VUDUO geen 4 K aankan.

Dus ik zal een 4K decoder moeten kopen ik geloof dat ik gelezen heb dat er maar 1 4K decoder is op dit moment en dat is de , Vu+Solo 4K .

Of weet iemand van jullie nog iets anders ?

 

 

Dit komt bij mij over als verkooppraat, makkelijk de consument het bos in sturen, volgens mij klopt er helemaal niets van.

 

 

Twee vragen,

1 waar speel je die youtube bestanden dan op af?

2 Waarom zou je een 4k speler nodig hebben om zwart te kunnen weergeven?

 

 

Daar ben ik dan ook erg nieuwsgierig naar.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is heel eenvoudig.

Er zijn ontvangers die niet het gehele bereik tussen zwart en wit gebruiken, dus geen 0-+100 ire.

Met andere woorden, er zit een gebied tussen absoluut zwart en zeg maar 10% helderheid wat niet gebruikt wordt.

Bij sommige ontvangers of weergeef apparaten is dit instelbaar, bij sommigen niet.

 

Ik denk dat hieraan gerefereerd wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik mij dat goed herinner is dat bij sommige ontvangers instelbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee vragen,


1 waar speel je die youtube bestanden dan op af?


2 Waarom zou je een 4k speler nodig hebben om zwart te kunnen weergeven?


 


1( Die you tube speel ik natuurlijk op mijn LG af Anders kan ik geen ver schil zien.


2) Ik heb gelezen dat er maar 1 decoder is die 4 K aan kan en dat is de  Vu+Solo 4K .


Bij wie van jullie op een LG oled 20 V  Echt zwart is wat voor bron gebruiken jullie 


En waarom is zwart dan wel echt zwart als ik een Film van Net F... kijk ?


EN ja ik heb ook al een andere HDMI kabel tussen mijn vuduo en mijn oled tv


Als 1 van jullie nog een andere oplossing weten dan hoor ik het graag.


Maar het is natuurlijk wel raar als je een Film kijkt van NetF... dat zwart wel echt zwart is.


En zodra ik weer via mijn vuduo kijkt via de HDMI dat zwart dan niet meer echt zwart is , ik als leek zou dan zeggen wat ze bij LG zeggen dat klopt dan toch aardig . maar ik sta open voor alle suggesties .


En ze zijden bij LG ook als je een film kijkt  via youtube of NetF... en het is nog niet in orde dan sturen wij een monteur.


Dus wat moet ik nou die monteur van LG  gaat ook controleren of het via youtube wel of niet goed is ,en die constateerd hetzelfde wat ik gezien hebt , en die zegt dan natuurlijk met het toestel is niets aan de hand het ligt aan de bron waar de HDMI vandaan komt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...