Ga naar inhoud


OSCAM client?! Vu+ Zero


Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,

 

Het volgende:

Aangezien ik al een tijdje problemen met CCCAM heb op een VU+ Zero met de laatste OplenPli en hier in het forum naar een oplossing aan het zoeken was kreeg ik het advies om op OSCAM over te stappen.

 

De opstelling is als volgt:

1. VU+ Solo2 met OpenPli en OSCAM, CD kaart erin

2. VU+ Zero met OpenPli

3. VU+ Zero met OpenPli

 

Alles is eigen LAN en benaderbaar vanaf laptop via Browser en DCC ect.

 

Nu ben ik begonnen op de Solo2 OSCAM in te stellen en heb per ZERO een reader aangemaakt en een user, passwords voor het gemak maar weggelaten

 

Op de ZERO's geprobeerd met CCCAM te connecten zonder succes, toen OSCAM geinstalleerd zonder succes.

 

Heb op beide ZERO's OSCAM info en CCCAM info app geinstaleerd.

Als ik OSCAM gebruik en de krijg ik bij de OSCAM info app een error maar daar heb ik net wat over gevonden

https://www.sat4all.com/forums/topic/346626-oscam-status-061-localhost-melding-error-errno-146-connection-refused/

 

Ik vraag mij af waar ik de fout maak met installeren om in ieder  geval beeld te krijgen: Client of Server

 

Ik maak gebruik van de webconsole om OSCAM te configureren.

 

Groet,

Cybirian

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met dank aan Mimisiku, maar zet dit uit de bijlage er eens in, en laat weten of het werkt. 

oscam_config.7z

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas ik heb nu ook geen beeld op de Solo2

Zoals beeheap al schreef, laat eens zien hoe je de config hebt weggezet.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb alles geflashed en na dat ik de OSCAM config die waterpas  me heeft gegeven erop heeft gezet deed niets het meer , zelfs niet de Solo2. Heb er weer CCCAM op staan en nu weer het probleem van het begin, een ZERO blijft hangen. Ga verder maar onderzoeken met CCCAM, al een bericht in het juiste forum deel geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Die config komt van mij en werkt prima.. Alleen is het nadeel dat het natuurlijk uitgaat van mijn specifieke thuisinstallatie.

 

De 'Server' is de box waar de kaart inzit waarmee je wil gaan sharen. Het is 'bijna' verplicht om deze box een vast IP te geven. Bij een eventuele reset heft je server steeds het juiste IP. De client boxen maken via hun Eigen reader contact met dit vaste IP.

 

[reader]

label = box1

device = jouw vaste IP,poort

....

....

 

Anders vanavond maar even PM-en

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

heb alles geflashed en na dat ik de OSCAM config die waterpas  me heeft gegeven erop heeft gezet deed niets het meer , zelfs niet de Solo2. Heb er weer CCCAM op staan en nu weer het probleem van het begin, een ZERO blijft hangen. Ga verder maar onderzoeken met CCCAM, al een bericht in het juiste forum deel geplaatst.

De belangrijkste les die je hieruit mag maken is denk ik wel ... maak ALTIJD een backup!

 

Lees dat je op de SOLO2 [Readers] hebt aangemaakt voor elke Zero?

De Solo2 zelf heeft enkel de [ Reader] regels nodig, want dat is de SERVER in je netwerk.

Voor elke Zero maak je een [account]  aan en plaatst ze in dezelfde groep waarop de SERVER uitdeelt.

 

Op elke Zero maak je een eigen [Reader] aan die dan wijst naar de SERVER.

 

Dus je was er al bijna ... opgeven kan altijd nog

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...