Ga naar inhoud


Gecodeerde zender


JWN

Aanbevolen berichten

Ik heb een Rebox 2210 HD. Deze heb ik aangesloten op een automatische antenne op mijn caravan. De schotel heeft een enkele kop die ik richt op Astra3. Ik kan alle HD zenders ontvangen.

Nu heb ik ook een losse schotel met een duo kop  CANP-DUO M2QD4P0 die heb ik uitgericht op Astra 1 & 3.

Als ik nu Nederland 1 HD en de rest van de betaalde zenders inschakel krijg ik de melding gecodeerde zender.

Kijk ik naar het signaal dan geeft hij 100% aan met een kwaliteit van 90%.

Ik kan wel SD zenders ontvangen op 631 en verder.

Ik heb mijn kabel op een schotel van een ander aangesloten die wel Astra3 HD zenders ontvangt.

Helaas heb ik dan het zelfde probleem.

 

Wat is de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hoe staan je diseqc instellingen van de ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een oranje smartcard en de module is gecertificeerd voor canaldidgital, telesat en tv vlaanderen.

Ik heb de diseqc op 1 en 2 staan. Ik heb nog verschillende instellingen geprobeerd.

Thuis heb ik de rebox op en schotel met duo lnb op astra 1 en 3. Dat werkte perfect.

Daarna heb ik de rebox aangesloten op de satenne schotel met enkele kop op de caravan.

Uitgelicht op astra 3. Hiermee ontving ik alle HD zenders. Ik hadden wel met opstarten de melding gecodeerde zender. Maar na een herstart werkte het.

Maar nu terug naar een schotel met duo lnb krijg ik alleen de sd zenders. De HD zenders geven de fout melding gecodeerde zender.

aangepast door JWN
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...