Ga naar inhoud


Simpele, stabiele en gebruiksvriendelijke HD ontvanger


MisterE2002

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Mijn ouders (op leeftijd) gebruiken nu een SD ontvanger. Nu alle zenders verdwijnen willen ze over op HD.

Ze hebben nu een SD Emubox, en dat is wel een miskoop geweest. Loopt regelmatig vast.

Ikzelf had toen een Topfield 4000 pvr plus die het altijd goed deed.

 

Als ik het me goed herinner hebben ze nu twee kabels aangesloten. De regionale zenders gingen over.

Is dit ook nog nodig voor de volgende ontvanger of zitten alle aangegeven zenders nu op de "nieuwe" satelliet?

 

Van de kaartjes/sloten heb ik nooit veel begrepen. Bij de Emubox kon het kaartje er direct in. Voor de Topfield heb ik een module

moeten kopen. Is deze eventueel herbruikbaar in deze ontvanger? (of werkt dit uberhaupt niet met nieuwe coderingen?)

 

 

Eisen:

* standaard nederlandse zenders, de regionale zenders, en de Duitse zenders is voldoende (goedkoopste CanalDigitaal pakket)

* plug and play (maar optioneel "flashbaar" naar ander OS is een pre)

* nederlandse interface/handleiding

* interface makkelijker leesbaar/gebruik/schaalbaar

* alleen kijken (geen opnemen nodig). 1 tuner is voldoende

* simpele afstandsbediening met grote knoppen

* stabiel (regelmatig software updates (via usb of online))

* 1 tv

* zenderlijst makkelijk aanpasbaar (via de computer?)

* alleen satelliet ontvangst nodig

 

 

Ikzelf heb de ontwikkelingen in de tussentijd niet meegemaakt. Toen was de "dreambox" het ding (volgens mij ook kwa gemak).

Maar volens mij is hun software closed source geworden na masaal "jatten"? Is OpenPli nu de nieuwe "dream"?

 

Wat zouden jullie aanraden? Ook zou het een optie zijn om bij CanalDigitaal een gratis vervangend bruikleen toestel te vragen. 

Geen idee of die prettig/stabiel in gebruik zijn en of ze die geven als je al klant bent.

Heeft CD nog dingen in de pijplijn om andere ontvangers te boycotten?

 

 

 

Eerste selectie:

Dreambox DM 500 HD V2 - DVB-S2

Dreambox DM 800 HD SE V2 PVR DVB-S2

Rebox RE-2220HD 12V USB PVR (CanalDigitaal gecertificeerd)

VU+ Zero zwart DVB-S2

CanalDigitaal M7 MZ-101 (indien gratis leveren)

CanalDigitaal M7 SAT801 (geen 1080p support?)

 

 

Goedkoop is niet meteen een eis. Maar het lijkt me wel een beetje een "wegwerp apparaat" omdat dingen steeds veranderen.

Wat raden jullie aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

teveel om een reactie op te geven

 

dreambox kun je vergeten voor OpenPli

rebox is buggy as hell

CANALdigitaal receivers zijn gecertificeerd en bruikbaar

VU+ Zero is de beste optie naar mijn mening, maar dan moet je wel een en ander netjes instellen en dus geduld hebben

t kan ier aol

Maaike Cafmeyer, Steve Willaert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

teveel om een reactie op te geven

 

 

rebox is buggy as hell

Rebox is was buggy as hell.

 

Tegenwoordig is de software van de Rebox stabiel en zijn het goede "plug-en-play" ontvangers.

Let wel op dat je geen Rebox aanschaft met Canaldigitaal gecertificeerde software, daar ken je inderdaad tegen bugs aanlopen.

De fastscan zenderlijst van Canaldigitaal voldoet goed in deze ontvangers.

Het zijn ontvangers die je (oudere) ouders kunt aanbevelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een Vu+ opstellen bij oudere mensen, waarvan je aangeeft dat die niet handig zijn met het omgaan met zo een ontvanger betekent dat je voor elke zenderaanpassing zelf de ontvanger opnieuw zult moeten instellen.

De vele mogelijkheden van die ontvanger zullen door een gebruiker die alleen maar tv wil kijken niet gewaardeerd worden.

Een verkeerde toets indrukken op de AB en de telefoon zal bij jou rinkelen, vooral omdat afhankelijk van het gekozen menu een toets op de ab plotseling een andere functie heeft.

 

en Rebox is wat dat betreft gebruiksvriendelijker, en een Fastscan zenderlijst is met 3 toetsdrukken geregeld.

Het zijn ontvangers waar je geen omkijken naar hebt en voor de gebruiker eenvoudig te bedienen zijn.

 

Een Rebox is leverbaar met Rebox software, welke ondertussen al weer een aantal jaren stabiel werkt.

Een door Canaldigitaal gecertificeerde Rebox ontvanger is aangepast aan de (beperkende) eisen die Canaldigitaal aan die software stelt, hetgeen bijvoorbeeld betekent dat de ingebouwde kaartlezer niet werkt en je gebruik moet maken van een CI module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien je de receiver telkenmale moet aanpassen en of over gebruik en bediening uitleg moet geven wordt het een drama

ik spreek uit ervaring

uiteindelijk is elke verkeerde toetsdruk en daarmee het gekozen menu niet kunnen verlaten ergernis

 

als de rebox ook makkelijk te bedienen is waarom niet

t kan ier aol

Maaike Cafmeyer, Steve Willaert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Vu+ opstellen bij oudere mensen, waarvan je aangeeft dat die niet handig zijn met het omgaan met zo een ontvanger betekent dat je voor elke zenderaanpassing zelf de ontvanger opnieuw zult moeten instellen.

De vele mogelijkheden van die ontvanger zullen door een gebruiker die alleen maar tv wil kijken niet gewaardeerd worden.

Een verkeerde toets indrukken op de AB en de telefoon zal bij jou rinkelen, vooral omdat afhankelijk van het gekozen menu een toets op de ab plotseling een andere functie heeft.

 

en Rebox is wat dat betreft gebruiksvriendelijker, en een Fastscan zenderlijst is met 3 toetsdrukken geregeld.

Het zijn ontvangers waar je geen omkijken naar hebt en voor de gebruiker eenvoudig te bedienen zijn.

 

Een Rebox is leverbaar met Rebox software, welke ondertussen al weer een aantal jaren stabiel werkt.

Een door Canaldigitaal gecertificeerde Rebox ontvanger is aangepast aan de (beperkende) eisen die Canaldigitaal aan die software stelt, hetgeen bijvoorbeeld betekent dat de ingebouwde kaartlezer niet werkt en je gebruik moet maken van een CI module.

De centrale vraag is ook hier weer: wat is hinderlijker?

De beperkingen van CD, of de vrijheden van het gekozen apparaat dat niet CD gecertificeerd is? 

 

Bij de M7 ontvangers laat het antwoord zich inmiddels raden. En bij de overige merken?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels zou ik de ouderen adviseren een IPTV abo op minstens 20Mbit te nemen van de bekende IPTV providers

de settopbox is extreem simpel en eenvoudig

en eens een filmpje huren voor 2,5 tot 5 euro voor 2 maal kijken is ook mogelijk per afstandbediening

 

op satelliet tv kijken gebied kun je met goed fatsoen geen provider meer adviseren voor een abonnement in Nederland met Nederlandse zenders aan een oudere gebruiker

 

en de CI module met kaart in een smartTV werkt enkel op hoop van zegen bij die Nederlandse satelliet TV Provider

 

want dat zou de beste oplossing zijn als je afhankelijk bent van de satelliet

t kan ier aol

Maaike Cafmeyer, Steve Willaert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen voor de info. Kabel/ADSL TV is helaas geen optie op de locatie.

Bleek niet gratis bij CD voor bestaande klanten. Konden een ontvanger krijgen voor 90 Euro oid. Dit ook om ons te dwingen van het setopbox naar basis pakket. Besloten om dan maar zelf een ontvanger aan te schaffen.

 

Het is uiteindelijk toch de Vu+ geworden. Mijn Aston cam zou de verkoper moeten updaten a 15E. Daarbij lijkt mij de Community support beter dan een bedrijf dat na het volgende model hiervoor geen ondersteuning meer geeft.

Tot nu toe lijkt het makkelijk genoeg in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede keuze maar de Aston CAM kun je in de kast laten liggen want die heb je niet mee nodig.

Als je VTI, OpenPli of welke andere software gaat gebruiken kun je de interne kaartlezer i.c.m. CCCAM of bij voorkeur Oscam gebruiken.

Hierbij heeft OpenPli dan mijn voorkeur want daar wordt bij de installatie alles al geïnstalleerd.

 

Ook kun je de zenderlijst na wijzigingen prima aanpassen als je de optie FastScan gebruikt welke bij OpenPli eveneens standaard geïnstalleerd wordt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere oudere mensen hier in de buurt met Settopboxpakket hebben gebruik gemaakt van de nog steeds lopende aanbieding van CD om over te stappen naar het €10,00 abonnement per maand. De meeste hebben gekozen voor verlenging abonnement met 2 jaar en ontvingen daarom gratis de M7SAT801 en de Duo Quad LNB en ook geen verzendkosten. Bij een aantal heb ik het spul aangesloten en zijn er zeer tevreden over. Kanaal wijzigingen worden automatisch aangepast, nu weer TV Oranje en eind van de maand de symbolrate wijzigingen van CD transponders. Dus geen omkijken naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu+ zullen je ouders tevreden zijn.

Ik zou enkel fastscan zenders inladen, zitten ook de duitse in. Gebruik de interne kaartlezer met oscam.

Fastscan kan heel gemakkelijk. Soms moet je wel eens oscam iets aanpassen, maar ja, je bezoekt waarschijnlijk wel eens je ouders. En dit oscam aanpassen gebeurd veel minder dan een nieuwe fastscan doen.

En heb ik al niet gezien, dat bepaalde firmwares slimme fastscans hebben, die net zoals een officiële doos die zelf inleest als er een wijziging is?

Mijn bejaarde ouders gebruiken ook vol tevreden een linux, in dit geval de xp1000.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...