Ga naar inhoud


Schotel afstellen in Zweden


A-technisch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nu merk ik weer wat op. Ik heb de zenders geladen met de TP

Index  14)12187 H 227500 maar  hij verdwijnt soms ook weer net als in het begin

van de hele materie. Moeten we met  de schotelkop iets schuiven?

Kan zender 239  TA3 dus niet ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dan kom je weer terug op stap 1, de schotel en duo lnb goed uitrichten en de diseq schakelaar van je ontvanger goed programmaeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal heeft meerdere kaartjes, niet alle zijn geschikt voor de ontvangst van HD.

Heb je een kaartje met een oranje logo?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar op de Astra 23,5 zitten ook zenders die ongecodeerd zijn en die hebben dus helemaal niets met het kaartje van CanalDigitaal te doen. Die worden niet ontvangen schreef A-technisch.

Maar ik wacht nog steeds op een foto.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vergis ik mij nu of zit er een gewone enkele lnb in de schotel?

 

Daarmee kan je slechts een satelliet ontvangen, en wel die waarop je de schotel uitricht.

De diseqc instellingen van je ontvanger zijn pas nuttig, wanneer je een duo lnb of een diseqc switch gebruikt met 2 losse lnb's in je schotel.

 

Kan je nog eens een foto maken van alleen de ontvangstkop, de lnb uit je schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de enkele kop er weer opgezet omdat we geen ontvangst op Ned 1,2,3 enz.kregen

met de duo-lnb

We dachten dat dat misschien met de enkele kop, wel zou lukken. Maar nee, ook niet gelukt.

De schotel staat, volgens de Zweedse installateur, op 23.5

en, ja we hebben een oranje kaartje van Canal Digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de schotel op Astra 3 , 23,5 uitgericht staat en je signaal ontvangt van deze satelliet, moet je in ieder geval in staat zijn om TV noord en TV oost te ontvagen, zelfs zonder kaart.

 

Er is afgelopen nacht wel een en ander veranderd aan de zenderkant, 27500 moet veranderd worden in 29900

 

Zie hier  https://www.sat4all.com/forums/topic/353373-geen-beeld-op-npo1-2-3-rtl-enz-wel-op-sbs9-fine-living-enz/?p=2382173

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van het begin af aan al geschreven dat je schotel daar te klein is om de Nederlandse zenders van de Astra 23,5 te ontvangen. Daarom heb ik al een paar maal aangegeven om op de zender TA3 af te stemmen. Die is 4x makkelijker te ontvangen dan de Nederlandse zenders maar als je die ook niet kunt ontvangen, dan heb je echt een flink grotere schotel nodig.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu nog twee foto's van het menu maar dan op 23,5 oost 11836 H 27500

 

(ik denk dat die duo lnb voor ontvangst van 0,8 w / 4,8 oost is)

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je een Triax 78 heb en dat is véél te klein voor daar. Bovendien vraag ik me af wat voor een dubbele ontvangstkop er op zit. Dit is zeker geen CanalDigitaal duo-lnb. Mogelijk is het een duo-lnb voor een 80-85cm schotel maar het zou zelfs een 6 graden monoblock kunnen zijn.
Geen van beide past op die schotel.
Je zult eerst een schotel van 100x110cm aan moeten schaffen om de Astra 23,5 te kunnen ontvangen. Dat kan bijv. een Triax 110 zijn maar dat kan natuurlijk ook een ander merk zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...