Ga naar inhoud


Disc Switch


Betta
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Na veel te proberen (kreeg alleen Astra 19 ) is het gelukt om ook Astra 23 te ontvangen...maar helaas moet ik de hotbird daarvoor opgeven?

Ik had de hotbird en Astra via een discswitch alle twee op een aparte schotel en dat ging prima.

Nu heb ik de draad van de schotel rechtstreeks in de reciver gedaan en ontvang ik wel alle twee de Astra.

Maar als ik de draad  hotbird er ook in doe gaat de Astra 23 weg.... erg vreemd.

Wie weet een oplossing? Op de disc switch staat Maximum ( zal het merk zijn)

 

Verder 950-2300 MHZ

sat1 out sat2

Wie weet er een oplossing zodat ik alles kan kijken zoals het was?

Groet Bettapost-87642-0-66567300-1465491601_thumb.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


van de bril haha heb je gelijk maar daarom uitleg erbij, in ieder geval de hotbird heeft een enkele lnb voor de andere schotel natuurlijk wel de dubbele lnb, in ingang 1 zat de Astra en ingang 2 de hotbird, alles deed het goed tot canal digitaal de astra 23 ging gebruiken en ik die moest opzoeken. Nadat het niet lukte heb ik rechtstreeks in de reciver de Astra Schotel gedaan dat is nu goed, doe ik de hotbird erbij doet het niet meer zoals vroeger, dus de astra en hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frans B ik heb twee schotels, een met duo lnb en een met enkele inb voor de hotbird, dat werkte prima met de switch ertussen, voor ik de schotel op astra 23 erbij moest richten, nu moet ik de reciver rechtstreeks op de schotel van astra dus de duolnb aansluiten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp moet ik twee draden van de duo naar de switch laten lopen en een van de enkele knop ook naar de switch die moet ik dan vervangen met een waar vier uitgangen zitten? Dus zodat er twee voor de duo en een voor de enkele en de ingang voor de reciver? Ik ben niet zo handig maar het laatste antwoord, wat is een DISEqC uncommitted?

Waar koop ik dit? Bij een schotelhandelaar neem ik aan, als ik die koop werkt het weer zoals vroeger? Zitten daar drie uitgangen aan of vier?

Zeg maar een voor de reciver twee voor de duolnb voor astra en een voor de enkele die naar hotbird?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen moet je ontvanger wel disecq 1.1 ondersteunen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je duo-LNB is al voorzien van een DiSEqC 1.0 (=committed) switch. Zet je die achter de switch die je al had (welke jij disc switch noemt) dan schakel je die laatste vanuit je ontvanger en niet die in de duo-LNB.

Met een DiSEqC 1.1 (=uncommited) switch kan dat wel, mits je ontvanger eerst een DiSEqC 1.1 commando kan sturen, bijv. poort 1=enkele LNB voor Hotbird en poort 2=duo LNB, en indien poort 2 daarna ook nog het DiSEqC 1.0 commando kan sturen (poort 1/A=Astra 19.2, poort 2=Astra 23.5).

Mocht deze dat niet kunnen kan je ook overwegen de duo LNB te vervangen voor een enkele gewone LNB voor alleen Astra 23.5 maar niet je zelf even bepalen of je zonder de zenders van Astra 19.2 kan.

Maar dan kan je je huidige switch wel blijven gebruiken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de heldere uitleg, ik ga het uitproberen en mooi die afbeeldingen voor a techneuten zoals ik...zonder jullie zou het schotelleven heel wat moeilijker zijn,En was ik overgestapt naar kabel. Maar ik ben tevreden met CD dus nu ik hier deze mooie uitleg krijg blijf ik. Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraag, is mijn ontvanger geschikt? Ik lees bij de webwinkel dat deze uncommited switch moet ondersteunen 1.1 ik heb een philips DSR 7141, Als ik de gebruiksaanwijzing lees stat er achterin inderdaad DiSEqC .  1.1  Is dat wat er bedoeld wordt? Voor ik het ga kopen even een bevestiging van iemand? Nogmaals bedankt, Betta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...