Ga naar inhoud


4K (UHD) TV met Kabel Caiway abo zinvol?


Aanbevolen berichten

Op dit moment gebruiken wij een Samsung TV UE40F5300 (40") en de kijkafstand is circa 3,30m.

Regelmatig komt bij ons het verlangen naar een groter beeld naar voren en dat natuurlijk omdat het zichtvermogen met gevorderde leeftijd achteruit gaat.

 

Nu ben ik naar een nieuwe 55" Samsung TV aan het kijken en kom daar natuurlijk veel 4K (UHD) TV's tegen.

Daarbij komt bij mij de vraag op, is de aankoop van een dergelijk type voor ons wel zinvol.

 

Zoals in de titel al gemeld hebben wij een kabel abonnement bij Caiway en gebruiken een VU+ DUO2 als PVR.

Dus de kabelaansluitingen loopt via de DUO2.

Ook kijken wij best vaak naar films en series op Netflix.

 

Levert een 4K TV met een Kabel abo en een DUO2 t.o.v. een normale 55" Fulltime HD TV een significant betere beeldkwaliteit?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laten we meteen duidelijk zijn mocht je een nieuwe tv nodig hebben ga ja natuurlijk voor een uhd tv maar 55 inch voor deze korte kijkafstand dan zou ik voor een 48 inch gaan.

Verder is het verschil klein als de bron gewoon 1080p is, je ziet het wel maar mocht je het enkel doen omdat je een veel beter beeld verwacht dan moet ik je teleurstellen.

Het grootste verschil zal zitten in de vorm van contrast, kijk jij een serie op Netflix waarvan de bron gewoon 1080p is op een uhd tv dan zal je niet veel verschil zien ten opzichte van een normale full HD tv 55 inch.

Is de bron op Netflix uhd dan zal je het verschil al heel wat beter zien, is er ook HDR aanwezig dan is het verschil nog groter mocht je uhd tv dit ondersteunen. (Netflix app is nog niet uitgebracht op Samsung tv's met HDR ondersteuning).

Enkel moet ik je teleurstellen mocht het gaan om enkel tv kijken met als source kabel en zoals je weet heel veel uhd content is er nog niet aanwezig en HDR al bijna helemaal niet al gaat Netflix daar wel verandering in brengen de komende tijd.

Natuurlijk komt daar de komende jaren wel verandering in maar voordat dat in NL te zien is op de kabel zijn we denk ik vele jaren verder.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn advies is om een zo groot mogelijk UHD scherm aan te schaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies is om op een kijkafstand van 3.30 meter geen scherm te hangen van 55inch, het is allemaal heel leuk als alle programma's in UHD of full HD worden uitgezonden dan mag het scherm wel meer dan 60 inch zijn wat mij betreft, MAAR kijk je zo nu en dan ook nog naar een SD zender of filmpje dan word het allemaal een stuk minder.

En ook op de HD zenders zie je vaak beelden die slecht van kwaliteit zijn dus upscalled troep, op die korte kijkafstand is een te groot scherm dan niet aan te raden.

 

En nogmaals de toekomst zit in HDR en niet in het UHD gedeelte de verbetering t.o.v. een HD scherm is er natuurlijk wel maar daar moet je geen wonderen van verwachten.

 

Hou er ook rekening mee dat mocht je weer voor een Samsung gaan dat de kijkhoek vrij klein is, zit je niet recht voor de tv dan word alles al snel wat fletser en wat minder kleurrijk!

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, UHD - HDR - ..... wat is het volgende?

 

Ergens moet je weer een besluit nemen en iets kiezen wat toch minstens weer circa 5 à 7 jaar meegaat en ik denk dat ik dan bij de keuze voor UHD niet verkeerd zit.

 

Overigens kijk ik uitsluitend naar HD zenders van goede kwaliteit waaronder Netflix.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kijkhoek van de 2015 en 2016 modellen is ronduit slecht van Samsung dus zit je niet recht voor de tv dan word alles al snel wat fletser en minder kleurrijk maar vind je dat geen probleem dan zijn het topmodellen!

 

Ik heb ook nooit gezegd dat de keuze een slechte is mocht je voor UHD gaan ik zeg enkel dat te groot niet mijn optie zou zijn.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat jij betaalbaar vind, wat wil je uitgeven bijvoorbeeld?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich moet het bij € 1.200,= ophouden maar het gaat mij erom welk merk dan een betere kijkhoek zou hebben.

Ik zou gaan voor de ue49ks7000 Samsung die kost 1300 euro dan heb je een topper of je kiest voor een 2015 model de ue48js8500 voor 1100 euro.

 

55 inch voor 1200 euro is moeilijk als je een top tv zoekt.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, ik weet niet of ik een Top TV zoek of nodig heb, daarvoor zou ik de definitie of de toegevoegde waarde van een Top TV moeten kennen.

In feite zoek ik alleen een groter beeld waardoor ik o.a. de letters beter kan zien.

 

Of ik daarvoor een Top TV nodig heb weet ik niet.

 

Hoe groot is de kans trouwens dat HDR een standaard wordt welke enige jaren blijft bestaan?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDR is de toekomst, uhd is leuk maar wat minder belangrijk!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag mijn oude LED TV goed kunnen verkopen en daarna toch maar een 55" TV besteld.

 

Het is uiteindelijk de Samsung UE55JS8000 - 4K (UHD) geworden.

Weliswaar boven het budget en nog een 2015 model maar wel met HDR.

Komt morgen binnen, ben benieuwd hoe die m.n. met Netflix presteerd.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...