Ga naar inhoud


4K (UHD) TV met Kabel Caiway abo zinvol?


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Gefeliciteerd, dat wordt genieten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had ik nooit voor gekozen dan had ik gekozen voor de ue49ks7000 dat is een 2016 model die heeft een veel hogere PQI en een beter contrast daarbij heeft hij het nieuwe Tizen smart tv platform aan boord.

Daarnaast heeft die tv ook het Ultra HD premium logo maar goed ik weet zeker dat het al een hele verbetering is t.o.v je oude tv.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste zal zeker wel het geval zijn en IK denk dat ik een goede keuze heb gemaakt én mijn vrouw is het daarmee ook helemaal mee eens.

Morgen zijn er wel weer nieuwe types en of ontwikkelingen en overmorgen en de dag daarna ook weer.

Daar kun je simpelweg geen rekening mee houden tenzij je niet weet waar jij met je geld naartoe moet en daar heb ik nu eenmaal geen last van.

 

Hier kan ik wel weer een jaar of vijf mee vooruit en daarna zie ik het wel weer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel plezier met je tv toch denk ik dat je veel beter een andere keuze had kunnen maken voor hetzelfde geld en 6 inch minder had je veel meer waar voor je geld kunnen krijgen als het over beeldprestaties gaat.

Wel had je een paar inch in moeten inleveren maar goed zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren en dat is maar goed ook!

 

Ik weet zeker dat deze tv ook genieten word dus vooral genieten!

 

Voor de picture settings voor de gebogen variant de js8500 aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen gebogen variant, heb ik ook nooit het nut van ingezien.

 

Overigens nog een vraag.

Dat het beeld bij gebruik van Netflix beduidend beter moet worden lijkt mij logisch.

Zou het beeld bij Caiway Kabel HD ontvangst t.o.v. mijn vorige Samsung UE40F5300 ook significant moeten verbeteren?

 

Naar mijn mening kan de kwaliteit nooit beter worden dan dat het signaal binnenkomt of werkt het anders?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Naar mijn mening kan de kwaliteit nooit beter worden dan dat het signaal binnenkomt of werkt het anders?

In het analoge tijdperk ben ik actief betrokken geweest met het ontwerpen en installeren van prof. video broadcast systemen.

Ik heb daarbij veel onderzoek gedaan naar de beeld kwaliteit in de keten.

 

De kwaliteit kan nooit beter worden dan het signaal dat binnenkomt, maar wel slechter.

Elke schakeling in de keten zal tot verdere degeneratie van het beeld leiden.

Kleine verbeteringen in die degeneratie per schakeling hoeven voor zich noch niet zichtbaar te zijn, maar cumulatief ga je aan het einde van de keten al die kleine stapjes wel degelijk waarnemen.

 

Echter wanneer jouw tv betere eigenschappen heeft zal jij daardoor een beter beeld ervaren, je haalt meer uit het aangeboden signaal.

Overstappen van een HD naar een UHD scherm zal mede door de gebruikte video processoren en het scherm positief uitpakken, ook voor HD beeld.

 

Ik heb nog een Panasonic plasma HD scherm, en helaas geen UHD vervanger daarvoor kunnen vinden.

Oled is nog niet betaalbaar in het 85" scherm wat ik mij wens.

Ik bezit al wel de Vu+ Solo 4k ontvanger.

Die ontvanger geef een zichtbaar beter HD beeld, en de UHD uitzendingen steken kwalitatief op mijn HD scherm duidelijk boven de gewone HD uitzendingen uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...toch denk ik dat je veel beter een andere keuze had kunnen maken voor hetzelfde geld en 6 inch minder had je veel meer waar voor je geld kunnen krijgen als het over beeldprestaties gaat....

Toch vraag ik mij of of het nu bestelde toestel zoveel aan (verbeterde) techniek aan bord heeft dan het 2016 model.

 

De JS8000 is in september vorig jaar als uitsluitend een 55" model uitgebracht, daarom ook gedeeltelijk deze keuze.

Dit als vervanger voor het Curve model JS9000 (toen nog topmodel 2016) en dat met nagenoeg dezelfde specificaties.

 

Ook hier zitten aan aantal nieuwe features van 2016 al in zoals o.a. het nieuwe Tizen Smart TV platform, dus ik denk dat het niet zoveel zal uitmaken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het analoge tijdperk ben ik actief betrokken geweest met het ontwerpen en installeren van prof. video broadcast systemen.

Ik heb daarbij veel onderzoek gedaan naar de beeld kwaliteit in de keten.

 

De kwaliteit kan nooit beter worden dan het signaal dat binnenkomt, maar wel slechter.

Elke schakeling in de keten zal tot verdere degeneratie van het beeld leiden.

Kleine verbeteringen in die degeneratie per schakeling hoeven voor zich noch niet zichtbaar te zijn, maar cumulatief ga je aan het einde van de keten al die kleine stapjes wel degelijk.....

Bedankt voor de heldere uitleg.

Volgens mijn bescheiden logica was dat ook wel het beeld wat ik daarvan verwachtte.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou een groter scherm laten prevaleren boven meer toeters en bellen, die na een tijdje niet meer ondersteund worden.

In de huiskamer is het 85 cm beeldbuis toestel vervangen door respectievelijk een 43" en een 65" plasma scherm.

Toen die 65" binnen kwam en voor de 43" werd neergezet gaf mijn vrouw aan dat het toch wel een erg groot scherm was.

Na een paar dagen was haar mening dat dit scherm veel eerder aangeschaft had mogen worden.

 

Nu heb ik van mijn vrouw de voorwaarde voor het aanschaffen van een nieuw scherm gekregen, dat het ten minste een 85" moet worden.

 

Voor het optimaal (details) kijken is bij een 85" UHD scherm de kijk afstand ongeveer 3 meter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is toch wel typisch gedrag van vrouwen.

Al enige tijd roep ik dat wij eigenlijk wel in en groter scherm moeten investeren, dit ondanks dat ons vorige TV maar net ruim 2 jaar oud was.

Feitelijk was dat van mijn vrouw niet nodig, het was immers toch groot genoeg.

Totdat wij afgelopen week een aantal vrinden in Berlijn hebben bezocht waaronder één van hen een 60" TV gebruikte en toen was het hek van de dam.

Wanneer kopen wij nu ook zo'n DING? was de vraag van mijn vrouw.

 

Nu beperkte de huidige recent neergezette indeling van de huiskamer een grotere maat TV anders zou ik ikzelf nog een groterere maat dan 55" hebben overwogen.

Ik kan nog wel ruim achteruit maar in de breedte wordt het wat lastig zonder het esthetische verband eruit te halen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Van vrouwen wordt vermoed dat ze afstammen van Venus, wij mannen zouden afstammen van Mars. :D 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDR is de toekomst, uhd is leuk maar wat minder belangrijk!

Je gaat nu toch een ernstige fout maken. HDR is niets veel meer dan een soort van "loudness" maar dan voor video en voegt niet meer dan wat "dynamiek" toe aan het bestaande beeld.

De oudere tv modellen krijgen een softwareupdate om compatibel te zijn met HDR. Het is dus geen stukje techniek.

 

UHD gaat het toch echt wel iets doen in de toekomst, de satelliet uitzendingen zijn er al, zij het veel testuitzendingen en fashion TV.

 

Onlangs een 55" 4K UHD TV van Sony aangeschaft en de 4k uitzendingen via satelliet zijn zonder overdrijven een lust voor het oog.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin HDR voegt zoveel meer toe dan UHD, ik ben in het bezit van een UHD HDR tv en ik en vele met mij onder andere de deskundige zijn het er over eens dat HDR een vele grotere toevoeging is dan het UHD gedeelte en dat ben ik volledig met ze eens!

 

Ook de 10bit schermen die daarvoor nodig zijn dus 1024 kleuren i.p.v de 256 kleuren is een grote toevoeging dat UHD gedeelte is nog wel het minst belangrijk dat is pas belangrijk bij echt grote schermen boven de 65 inch.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...