Ga naar inhoud


4K (UHD) TV met Kabel Caiway abo zinvol?


Aanbevolen berichten

De oudere toestellen beschikken niet over een 10bit scherm dus HDR zullen ze nooit goed weer kunnen geven het heeft met hardware te maken dat kan je softwarematig niet toevoegen (een 8 bit scherm word nooit een 10 bit scherm wat ze softwarematig ook toevoegen).

 

Ze kunnen het enkel lezen en wat gebeurt er dan mochten ze een film met een HDR track tegenkomen.....ze krikken het contrast en het backlight op maar dat is nog geen HDR (ze maken er het beste van).

Daarbij zijn lang niet alle oude UHD toestellen in staat HDR te lezen, spelen ze een film met HDR af dan word of de film met veel teveel brightness weergegeven (lang niet alle oude UHD toestellen hebben een hdmi 2.0a update gehad).

Betreft het hier een UHD bluray met een HDR track dan word die HDR track gewoon uitgeschakeld en word de film gewoon weergegeven aangezien deze track er gewoon los bovenop ligt.

 

content creators have more reasons to produce HDR content than 4K, so buying an HDR TV this year is a smart move

post-54808-0-36330000-1466416758_thumb.png

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de bijdrage en ik heb intussen maar kort mogen genieten van de werkelijk excellente beeldweergave van de Netflix films.

Helaas gaat het toestel om technische reden weer terug naar de leverancier.

 

Nadat ik op de Samsung TV de installatieprocedure had uitgevoerd heb ik de bijbehorende One Connect Mini Box met de bijbehorende kabel op de TV aangesloten.

Onmiddellijk hierna ging het beeld op zwart en herstartte de TV continue totdat ik de box weer loskoppel, dus duidelijk een hardearefout.

Uiteraard kan ik een monteur laten komen maar voel er weinig voor om aan een 1-dag oude TV te laten sleutelen, dus enkele reis retour.

 

Kan nu mijn huiswerk opnieuw doen, zelfde merk en type opnieuw of misschien toch weer terug naar mijn vroegere gekoesterde merk Sony, heb in elk geval weer wat te puzzelen.

Het wordt zeker weer een 4k UHD TV want het verkregen beeld is ongekend mooi te noemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin HDR voegt zoveel meer toe dan UHD, ik ben in het bezit van een UHD HDR tv en ik en vele met mij onder andere de deskundige zijn het er over eens dat HDR een vele grotere toevoeging is dan het UHD gedeelte en dat ben ik volledig met ze eens!

 

Ook de 10bit schermen die daarvoor nodig zijn dus 1024 kleuren i.p.v de 256 kleuren is een grote toevoeging dat UHD gedeelte is nog wel het minst belangrijk dat is pas belangrijk bij echt grote schermen boven de 65 inch.

https://nl.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range

 

Zucht...

HDR is gewoon weer de zoveelste marketing op rij, net zoals de 3D-tv wat een stille dood is gestorven, de curved-tv die geen enkele fabrikant meer maakt, en ga zo maar door.

HDR is softwarematig en of het nu op een 8-bits scherm vertoont word of 10 en 12 bits, dat maakt geen bal uit.

 

https://www.homecinemamagazine.nl/2015/11/van-8-bit-naar-10-bit-tvs-wat-is-het-en-wat-is-het-verschil/

 

Gewoon marketing, meer niet.

 

N.B., met oudere toestellen bedoel ik de 2015 serie tv's .;)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://nl.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range

 

Zucht...

HDR is gewoon weer de zoveelste marketing op rij, net zoals de 3D-tv wat een stille dood is gestorven, de curved-tv die geen enkele fabrikant meer maakt, en ga zo maar door.

HDR is softwarematig en of het nu op een 8-bits scherm vertoont word of 10 en 12 bits, dat maakt geen bal uit.

 

https://www.homecinemamagazine.nl/2015/11/van-8-bit-naar-10-bit-tvs-wat-is-het-en-wat-is-het-verschil/

 

Gewoon marketing, meer niet.

 

N.B., met oudere toestellen bedoel ik de 2015 serie tv's .;)

Zucht Zucht Zucht en nog eens Zucht! aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

HDR is softwarematig en of het nu op een 8-bits scherm vertoont word of 10 en 12 bits, dat maakt geen bal uit.

 

https://www.homecinemamagazine.nl/2015/11/van-8-bit-naar-10-bit-tvs-wat-is-het-en-wat-is-het-verschil/

 

 

 

In het artikel waar je naar linkt staat toch dit?:

 

"Moet je nieuwe tv over een 10-bit paneel beschikken? Als je op zoek gaat naar het beste van het beste, je wilt profiteren van High Dynamic Range en een groter kleurbereik, en bovendien minder kans wilt op problemen als banding door de grotere kleurdiepte dan is het zeker aan te raden om met dit verhaal rekening te houden." 

 

Dat is toch niet in overeenstemming met jouw stelling?

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de hiervoor tentoongespreide meningsverschillen over o.a HDR ben ik natuurlijk niet veel wijzer geworden.

Alhoewel misschien wel wijzer maar het werd niet echt duidelijker voor mij.

 

Omdat de eind vorige week bestelde Samsung UE55JS8000 problemen had met de Connect box en de TV morgen retour leverancier gaat heb ik uiteindelijk toch de knoop doorgehakt een 2016 model met 10-bits panel besteld en wel de UE55KS8000.

 

Hoef ik naderhand geen spijt te hebben dat ik wellicht iets achterwegen heb gelaten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er goed aan gedaan te kiezen voor een tv met HDR ondersteuning laat je vooral niet misleiden!

De Samsung KS8000 is een TOP tv daar krijg je zeker weten geen spijt van! ( http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000 )

Speel deze filmpjes maar eens af op een 10bit HDR tv en een 8bit non HDR tv als je het verschil niet ziet dan is er iets goed mis.

Even op een USB stick zetten en in je tv stoppen en genieten maar!

 

http://hdrsamples.com/category/hdr-samples/hdr-trailers/

Life of Pi en Exodus 4k hdr samples zijn daar te vinden.

 

http://www.kieskeurig.nl/led_tv/informatie

HDR

De grootste innovatie in televisieland is High Dynamic Range (HDR). Door deze techniek komen de beelden van je televisie echt tot leven. Bij HDR zijn er veel meer kleurtinten beschikbaar. Daardoor mis je geen details bij hele donkere scenes of juist wanneer er felverlichte objecten in beeld verschijnen. Dat betekent dat kleuren van het diepste zwart tot het meest heldere wit van je scherm knallen. Nieuwe series van bijvoorbeeld Netflix en 4K Ultra HD Blu-ray films zullen steeds meer content met deze HDR beelden aanbieden.

 

HDR daar word veel meer van verwacht dan het UHD gedeelte!

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Doet u mij maar HDR en UHD.

 

Ik kon het verschil al zien tussen mij oude satelliet ontvanger en de VU+ Solo 4k.

Die heeft ook en groter dynamisch bereik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een OLED met HDR ondersteuning.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik heel even mag inhaken op deze discussie:

 

Wat is beter, HDR of OLED? (even de prijs daar buiten gelaten)

 

Graag daarna het voorbeeld met ongeveer het prijskaartje.

 

 

Een OLED met HDR ondersteuning.

 

 

Ik had al een vermoede, maar ik vrees dat daar een aardig prijskaartje aan hangt, al worden nieuwe mogelijkheden vaak snel weer goedkoper als de grote massa productie op gang is gekomen, alleen OLED laat nogal lang op zich wachten qua zakken met de prijs i.v.m. dat niet iedere beter bekende fabrikant ermee bezig is.

 

Ik kom tot nu toe alleen OLED curved TV's van LG tegen, ik denk dat er maar weinig mensen op een kromme TV zitten te wachten, dat is meer marketing zoal (het geflopte) 3D. (die discussie laat ik even in het midden ;) )

 

Ik hoop dat de andere fabrikanten snel met verbeterde OLED (met HDR) schermen gaan komen die een redelijk prijskaartje hebben zoals de meeste mensen het in de huiskamer inmiddels gewend zijn.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn ook OLED tv's met een vlak scherm.

De goedkoopste OLED van 55" kost op dit moment in de winkel € 1.799

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kijkhoek van de Samsung tv's is inderdaad slecht daar heb je volledig gelijk in MAAR je kiest voor een Philips en kraakt Samsung af, ik zou willen zeggen veel succes!

Dat merk was OOIT goed toen Philips nog Philips was.

Voor 550 euro heb je geen Philips UHD tv met volledig HDR dat kan ik je nu al zeggen, hoeveel waarde hecht je aan kwaliteit van beeld dat is voor iedereen anders natuurlijk.

 

HDR plus wil in dit geval zeggen dat hij HDR wel kan lezen en dus er het beste van gaat maken het contrast op te schroeven (350cd/m2 contrast volledig HDR is 1000cd/m2 en meer).

Voor het echte HDR heeft hij simpelweg niet genoeg contrast het is dan ook geen 10bit scherm.

Dat kan ook niet voor die prijs dan zit je op het dubbele.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaaa, een Philips TV is inderdaad de ultieme keuze  :lol:  :lol:  :lol:

 

Overigens ik ben ook gecharmeerd van achtergrondverlichting TV maar dat heeft nooit ertoe geleid om een Ambilight TV te kopen.

Ik los dit op door een warm witte LED band (2300K)  rondom achter de TV te plakken en deze is dan met de bijbehorende afstandsbediening naar wens te dimmen, kosten 2m LED band, 60 LED's p/m met voeding € 39,95.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kijkhoek van de Samsung tv's is inderdaad slecht daar heb je volledig gelijk in MAAR je kiest voor een Philips ik zou willen zeggen veel succes!

Dat merk was OOIT goed toen Philips nog Philips was,

Voor 550 euro heb je geen Philips UHD tv met HDR ondersteuning dat kan ik je nu al zeggen, hoeveel waarde hecht je aan kwaliteit van beeld dat is voor iedereen anders natuurlijk.

En jij prijst toch die samshit dingen aan? Nu begin je al over de tegenvallende kijkhoek.

Maar ik denk dat je nog niet zo oud bent en je het stadium van tekenfilms nog niet ontgroeid bent, aangezien zo'n beetje elke samsung tv alles laat zien alsof het een tekenfilm betreft. :D :D

 

Kom op, een beetje kenner koopt Sony of Panasonic, daar is verder geen discussie over mogelijk.

 

In het artikel waar je naar linkt staat toch dit?:

 

"Moet je nieuwe tv over een 10-bit paneel beschikken? Als je op zoek gaat naar het beste van het beste, je wilt profiteren van High Dynamic Range en een groter kleurbereik, en bovendien minder kans wilt op problemen als banding door de grotere kleurdiepte dan is het zeker aan te raden om met dit verhaal rekening te houden." 

 

Dat is toch niet in overeenstemming met jouw stelling?

Nou, in mijn slaapkamer hangt een 8bit scherm met HDR. Niet dat HDR aanstaat, want als het aangeleverde signaal goed genoeg is kun je alle beeldverbeteraars uitzetten.

Hetzelfde in de huiskamer. Ik heb alleen de zwartbalans wat aangepast en verder staat alles uit.

 

Vergelijk ik de kleurtint van de huid van de mensen op tv, dan komt deze overeen met de werkelijkheid. ( allemaal zweedse meisjes met blond haar, want daar kijk ik graag naar)

Als ik een goede natuurserie op zet, dan is het gras buiten dezelfde kleur als op het toestel. ( geel vanwege de droogte)

Als ik het toestel uit zet, dan is zwart ook echt zwart...

 

Wat een flauwe kul deze discussie.

Alleen maar omdat een vertegenwoordiger van Samshi...eh, Samsung eventjes gaat bepalen wat de toekomst gaat worden. :D

..vandaar dat KPN al begint met de doorgifte van 4K uitzendingen.. ;)

 

Maar om op het onderwerp terug te komen, ja een UHD toestel heeft zin, al was het alleen maar met kijk op de toekomst.

Satelliet heeft al 4K uitzendingen en KPN komt er nu ook al mee.

Het is een kwestie van tijd eer de kabelboeren ook met 4K komen.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...