Ga naar inhoud


4K (UHD) TV met Kabel Caiway abo zinvol?


Aanbevolen berichten

Laat ik deze zinloze discussie maar stoppen!

We hebben het al over leeftijd en tekenfilms en Zweedse meisjes dat zegt meer dan genoeg..... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

aangepast door stevie-v
  • Like 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


:D :D

Maak je niet zo druk man, alsof iemand het verschil op 3 meter afstand kan zien tussen HD-ready, FullHD en UHD.

Zet jij via youtube maar eens een 4K demo aan en kijk met verschillende tv's maar eens op een afstandje.

Je ziet het verschil bijna niet en zeker niet als het snelle beelden zijn.

 

HDR uitzendingen bestaan nog niet en verder doen tv fabrikanten van alles om zich nog maar een beetje van de concurrent te kunnen onderscheiden en de gebruiker gek maken met weet-ik-wat-voor-marketing-termen.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D :D

Maak je niet zo druk man, alsof iemand het verschil op 3 meter afstand kan zien tussen HD-ready, FullHD en UHD.

Zet jij via youtube maar eens een 4K demo aan en kijk met verschillende tv's maar eens op een afstandje.

Je ziet het verschil bijna niet en zeker niet als het snelle beelden zijn.

 

HDR uitzendingen bestaan nog niet en verder doen tv fabrikanten van alles om zich nog maar een beetje van de concurrent te kunnen onderscheiden en de gebruiker gek maken met weet-ik-wat-voor-marketing-termen.

Ik weet niet welke topic jij gelezen hebt maar ik heb al zeker 10x aangegeven dat het verschil tussen UHD en HD bijna niet te zien is ik heb er zelfs een plaatje van geplaatst!

HDR is iets wat niet merk gebonden is dus waar heb je het over als het gaat over onderscheiden?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D :D

Maak je niet zo druk man, alsof iemand het verschil op 3 meter afstand kan zien tussen HD-ready, FullHD en UHD.

Zet jij via youtube maar eens een 4K demo aan en kijk met verschillende tv's maar eens op een afstandje.

Je ziet het verschil bijna niet en zeker niet als het snelle beelden zijn.

 

HDR uitzendingen bestaan nog niet en verder doen tv fabrikanten van alles om zich nog maar een beetje van de concurrent te kunnen onderscheiden en de gebruiker gek maken met weet-ik-wat-voor-marketing-termen.

 

 

Nu overdrijf je zelf voor mij een beetje.

Ik ben geen kenner maar ben wel realistisch genoeg om verschil te kunnen zien.

Ik had hiervoor een Full HD TV en nu een SUHD TV.

Kom mij nu niet met het verhaal dat er geen verschil is tussen het kijken naar een Full HD TV of naar een SUHD TV, zeker als je zoals ik veel naar Netflix kijk.

Als je de gelegenheid hebt moet je je eens naar op Netflix naar de serie Marco Polo kijken, maar dan zowel in Full HD en daarna in UHD met de juiste TV.

Het zal mij benieuwen of jij dan nog steeds zo stellig beweerd dat er nauwelijks verschil te zien is.

 

Misschien moeten wij inderdaad nu hiermee stoppen want het voegt eigenlijk niets meer aan het oorspronkelijke onderwerp toe.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke topic jij gelezen hebt maar ik heb al zeker 10x aangegeven dat het verschil tussen UHD en HD bijna niet te zien is ik heb er zelfs een plaatje van geplaatst!

HDR is iets wat niet merk gebonden is dus waar heb je het over als het gaat over onderscheiden?

Wanneer je geen 4K uitzending hebt, kun je het verschil van dichtbij inderdaad niet zien. Dat begrijpen we beide toch?

HD word, ondanks alle mooie oplossingen om van HD UHD te maken, nooit echt UHD.

Maar ga jij eens een zuivere 4K uitzending beoordelen op een (uiteraard) 4K tv en pak je vergrootglas maar... Dan weet je wat het verschil is tussen HD en UHD.

Ik heb het met mijn eigen ogen gezien, op 20 cm afstand..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar geef ik jou volledig gelijk in maar heb ik ooit anders geschreven dan?

Ik schrijf alleen dat HDR een grotere toekomst heeft dan het UHD gedeelte en daar blijf ik bij!

Of jij het nou HDR noemt of wat anders ik ben er zeker van dat een groter contrast een grotere toekomst heeft dan dat UHD gedeelte.

 

Mijn voorkeur gaat uit naar 1080P met een contrast van 1000cm/m2 i.p.v UHD met een contrast van rondom de 350cm/m2

Ik besef ook wel dat het UHD MET een contrast van 1000cm/m2 gaat worden maar mocht ik moeten kiezen.

 

Daarbij zit ik niet op een afstand van 20cm naar tv te kijken dus niet echt interessant lijkt mij, de tabel die ik geplaatst heb zegt meer dan genoeg.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu overdrijf je zelf voor mij een beetje.

Ik ben geen kenner maar ben wel realistisch genoeg om verschil te kunnen zien.

Ik had hiervoor een Full HD TV en nu een SUHD TV.

Kom mij nu niet met het verhaal dat er geen verschil is tussen het kijken naar een Full HD TV of naar een SUHD TV, zeker als je zoals ik veel naar Netflix kijk.

Als je de gelegenheid hebt moet je je eens naar op Netflix naar de serie Marco Polo kijken, maar dan zowel in Full HD en daarna in UHD met de juiste TV.

Het zal mij benieuwen of jij dan nog steeds zo stellig beweerd dat er nauwelijks verschil te zien is.

 

Misschien moeten wij inderdaad nu hiermee stoppen want het voegt eigenlijk niets meer aan het oorspronkelijke onderwerp toe.

Op 3 meter afstand? uitgesloten. Je ziet het verschil niet. echt niet!

Biologisch is dat niet eens mogelijk want het menselijk oog kan het nooit zulke details onderscheiden.

Je kunt beweren dat je het verschil op 3 meter afstand wel kunt zien, maar dan zit het tussen je oren...in plaats van je ogen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar geef ik jou volledig gelijk in maar het ik ooit anders geschreven dan?

Ik schrijf alleen dat HDR een grotere toekomst heeft dan het UHD gedeelte en daar blijf ik bij!

Nou, we gaan het zien in de toekomst.

Voor hetzelfde geld is er een techniek in ontwikkeling die beiden gaat vervangen en overtreffen en is deze discussie niet van toepassing meer.

Ik zet in op UHD, jij op HDR...

 

Mijn tv heeft in elk geval beide....Net zoals elke tv die dit jaar in de schappen komt te staan. :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen het zien hoe wie en wat, ik wens je nog een prettige dag.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij kunt alle discussies een stempel geven!

E...

 

Wat een flauwe kul deze discussie.

 

Maar het ging over de vraag of het zinvol is... (zie de topic titel)

en dan bepaald de vraagsteller uiteindelijk of hij een goed advies heeft gekregen

-voor zover mogelijk

-en wat blijkt

de aankoop is reeds gebeurd!

 

Dus het gekozen product / merk met alle mogelijke aanvullende berichten daarna neersabelen is " jou eigen issue " beste Dr.Z

Bovendien is het heel onaardig en neerbuigend t.o.v. de inzet en berichten van stevie-v en anderen die Jürgen advies geven.

 

De vraag en dus het Topic kan best verder gevoerd worden vind ik, daar er steeds meer 4K content in de internetmedia aangeboden wordt.

Ergo meer mensen staan voor die keuze!

Maar dan graag met een uitleg en in een samenhang en niet enkel omdat U het merk Samsung niet aanstaat.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan toch echt het verschil zien tussen HD en UHD.

Ik kan niet wachten tot er betaalbare 85" OLED's op de markt komen van Panasonic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan toch echt het verschil zien tussen HD en UHD.

Ik kan niet wachten tot er betaalbare 85" OLED's op de markt komen van Panasonic.

 

Waarschijnlijk zul je in het jaar 2035 waarschijnlijk wel een betaalbare 85" OLED van Panasonic tegenkomen.

Eveneens waarschijnlijk met de nieuwste marketing term cq techniek wat iets van "UXTM32KHD" heet en je nog mooiere beelden zal hebben dan je in de werkelijkheid om je heen ziet..

:D :D :D

 

Voor de mensen die graag een goede tv willen kopen zal ik bij deze een ongevraagd advies geven:

Koop gewoon een tv!

 

Want al heb je een tv van 20.000 euro gekocht, dan nog moet je hem maar eens goed zien in te stellen.

En met je decoder op 720P (standaard van de fabriek uit wat veel mensen niet weten) kun je net zo goed een tv van 400 euro kopen.

Bovendien staan veel dure tv's zo rot afgesteld, dat het gewoonweg een verdrietig trauma is voor de liefhebber die toevallig mee moet kijken...je reinste torture!

(zelf vraag ik altijd brutaal of ik even wat mag veranderen)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...