Ga naar inhoud


Marketing/verkoops technieken bij (U)HD tv's? Goochelen met hoge cijfertjes.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

laten we het zo zeggen dat veel mensen door schade en schande zijn wijs geworden...en sommige leren nog steeds :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


En hoeveel malen heb je al OK geklikt bij het 1 ste gebruik van een APP of software, en daarbij de licentie voorwaarden natuurlijk helemaal doorlopen, dewelke meestal is opgemaakt met behulp van ervaren Advocaten bureaus, wel op uw rug zijn er nu enkele heren stinkend rijk geworden en met uwe medewerking.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben jij communist of zo? Wat is er mis met rijk worden? Hoezo over de rug van anderen? Jouw probleem is dat je blijkbaar niet slim genoeg bent om zelf een app te maken waarmee geld verdiend kan worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben jij communist of zo? Wat is er mis met rijk worden? Hoezo over de rug van anderen? Jouw probleem is dat je blijkbaar niet slim genoeg bent om zelf een app te maken waarmee geld verdiend kan worden.

Het heeft niets met communisme te maken, maar gewoon met onbeschoft stelen van al jouw privegegevens waar geld mee verdiend word.

In het geval van App's en dergelijke.

 

In principe gaat het zelfs nog verder.

Als jij een android telefoon hebt en een google account, dan heb jij zonder het te weten jouw gehele adresboek,  de inhoud van je e-mail en jouw gebruikservaringen gratis beschikbaar gesteld aan Google en je hebt ook toestemming gegeven om jouw gegevens door te verkopen aan reclamebureau's.

 

Heb je facebook? Mooi, alles wat je upload aan foto's, content en informatie, is eigendom van Facebook.

Tenslotte heb je daar akkoord voor gegeven.

Maak jij een mooie foto van een prachtige zonsondergang en je zet deze op facebook, dan is facebook de eigenaar en kan er geld mee verdienen.

Want, daar heb je voor getekend.

 

En nu een hekel punt:

Als jij mij in jouw telefoonboek heb staan en ik stuur jou een foto via whatsapp, dan mag Google zelfs MIJN foto gebruiken.

De kanttekening is dat ik jou mag verbieden om mijn foto door te sturen, maar dan is het al in handen van Google.

En dit is dus gewoon onbeschoft stelen van gebruikers en diens kennissen.

 

Ik heb ooit eens een nieuw domein geregistreerd, één mailadres aangemaakt en ben met een kameraad gaan experimenteren hoe lang het duurde eer ik spam binnen kreeg.

Hij had namelijk een G-mail account en ik gaf hem aan als bron voor mijn spam op een ander mailadres. Mijn bewering klopte achteraf.

Als referentiepunt heb ik een tweede domein geregistreerd en eveneens één mailadres aangemaakt die alleen gebruikt word om naar een privedomein te mailen.

Annu nu, een jaar later, geen spam op dat adres maar nog wel op het eerder aangemaakte adres die in contact is gekomen met Google.

 

Zo word er van jouw gegevens flink verdiend en lopen er mensen rond die in alle luxe leven van jouw gegevens en jij krijgt NIETS!

..maar daar heb je voor getekend, dus eigen schuld.

 

Zo ken ik over Samsung ook nog wel wat verhalen.

Ik heb twee Samsung tv's onder ogen gekregen via een kennis die op zo'n reparatiedienst werkt, en hij liet mij twee verschillende tv's van Samsung zien uit het zelfde bouwjaar, maar wel verschillend in modeltype..

De ene Samsung tv was destijds 600 euro, de andere ruim 1800 euro en wat denk je? De elektronica was op de software na 100% identiek!

Alleen het display paneel was afwijkend en de behuizing. het duurdere model had trouwens een glare paneel.

Je gaat mij niet wijsmaken dat een LCD paneel 1000 euro kost, alleen maar omdat er gepolijst glas gebruikt word.

 

En op die manier word je dus gewoon in de maling genomen, want de verkoper zal zeggen dat het een geheel ander toestel betreft.

(misschien onbewust, de verkoper zal ook de exacte kennis niet hebben)

 

Nog een voorbeeldje? Helaas weer en Samsung voorbeeld, maar vele fabrikanten doen deze truc.

Verkopers "motiveren" om een bepaald merk te kopen aan de consument.

Je loopt een winkel binnen, vraagt naar model 'x' van merk 'x' en de verkoper zal je naar een duurder merk 'y' en type 'y' praten.

Thuis aangekomen blijkt dat model 'x' beter is dan model 'y', maar de verkoper krijgt provisie op model 'y'. ( die jij gewoon betaald)

 

In grote lijne werkt het zo en je word als consument gewoon "genaaid"!

En hoe slim je ook bent of hoe dom je ook bent, wanneer je jezelf nooit hebt verdiept in wat er verkocht word, zeker als je jezelf laat adviseren door verkopers, zal je altijd "genaaid" worden.

Weet dus wat je wilt en als de verkoper jou iets anders wil aanpraten, hoor het aan en ga thuis kijken of zijn verhaal wel klopt, of blijf bij je beslissing.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het zelf de hele tijd, je bent zelf akkoord gegaan. Als je dat niet wil doe het dan niet. Ik heb geen feestboek of andere social media. Google mail is mijn spam brievenbus die gebruik ik dus niet.

 

En wat die TV betreft, je moet de waarde van een apparaat niet zien als de productie kosten plus een winstmarge. De waarde van iets is wat de gek ervoor geeft.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben jij communist of zo? Wat is er mis met rijk worden? Hoezo over de rug van anderen? Jouw probleem is dat je blijkbaar niet slim genoeg bent om zelf een app te maken waarmee geld verdiend kan worden.

Wat een belediging zeg, zelfs al mocht ik apps maken dan zou zou dat met het nodige respect zijn voor de gebruikers, niet met de arrogantie die we nu beleven.

Iedereen mag rijk worden, maar de manier waarop sommigen dit doen is niet te smaken, sommigen gaan zelfs over lijken.

O ja, er zijn genoeg rijke communisten hoor, zo wereldvreemd zal je toch niet zijn.

Groot probleem voor al die app gebruikers is dat ze niet beseffen aan wat ze mee doen, en hun hele hebben en houden te grabbel gooien.

Doe er iets aan, http://appyourservice.nu/privacy-en-apps-6-tips-om-je-beter-te-beschermen/

 

http://www.computeridee.nl/artikel/apps-privacy/

 

Een smartphone, zo goed als iedereen heeft er tegenwoordig eentje. Dat de meeste van deze smartphones worden volgestouwd met zogenaamde third party apps is ook al lang geen verrassing meer. Toch is het verbazend hoe weinig mensen lijken te beseffen dat ze elke app die ze installeren toegang geven tot hun persoonlijke data. Wat gebeurt er met deze data? Springen de ontwikkelaars hier zorgvuldig mee om? Meestal niet, zo blijkt…

 

Onderzoekers van MIT en Harvard onderzochten wat 110 van de meest populaire iOS- en Android-apps met onze persoonlijke gegevens doen. De resultaten van het onderzoek waren, op zijn zachtst uitgedrukt, onrustwekkend te noemen.

Zo ontdekten de onderzoekers dat maar liefst 73% van de onderzochte Android-apps e-mailadressen doorgaven aan derde partijen. 46% van de iOS-apps speelt location data door. De onderzoekers kwamen tot hun resultaten door de http- en https-traffic te tracken bij de verschillende apps. Zo kwam men tot de vaststelling dat Android-apps gemiddeld met 3,1 niet-betrokken partijen communiceren, iOS-apps doen het met 2,6 partijen niet veel beter.

 

MEDISCHE INFORMATIE

De meeste apps komen in contact met persoonlijke data, dat deze wordt gedeeld met derden is op zich al erg genoeg, nog een stapje verder gaat het echter wanneer men te maken heeft apps die medische data verwerken. Sommige apps, zoals de Android-app drugs.com delen gevoelige zoek-informatie met meer dan 5 niet betrokken partijen. Concreet, als je de app gebruikt om informatie te zoeken over herpes, weten maar liefst 5 websites, waaronder doubleclick.net en googlesyndication.com, dat je iets met herpes hebt.

SLECHTSTE LEERLINGEN VAN DE KLAS

Welke apps springen het meest onzorgvuldig om met onze gegevens? Van de Android-klas is Text Free de slechtste leerling van de klas. Deze chat-app deelt gegevens met maar liefst 11 derde partijen. Het kan echter nog erger, zo bewijst Localscope, de locatie-browser die de kroon spant in de iOS-categorie. Niet minder dan 17 niet-betrokken ontvangen gegevens van deze app.

Heel mysterieus is ook het domein safemovedm.com. 93% van alle android-apps stuurt gegevens uit naar dit domein. Wat het domein precies met deze gegevens doet, en wie erachter zit is echter helemaal niet duidelijk. Het feit dat de interactie met dit domein ook blijft doorduren wanneer de app wordt gebruikt zonder dat de apps waren geopend, maakt het geheel nog vreemder.

Het toonaangevende Privacy International beschouwt de resultaten van het onderzoek als bewijs dat er “honderden manieren zijn waarop onze eigen devices ons elke dag verraden”.

MAGDA?

We kunnen er dus met z’n allen vanuit gaan dat de ontwikkelaars die de apps die wij zo graag gebruiken bouwen niet meteen hoog oplopen met onze privacy. Ergens ook logisch, het doorverkopen van onze data vormt voor deze ontwikkelaars een erg belangrijke (in het geval van gratis apps vaak ook de enige) bron van inkomsten. Dat betekent echter niet dat we het allemaal zomaar leuk moeten vinden, onze privacy is namelijk niet iets waar licht mag mee worden omgesprongen.

Wanneer het gaat om de verwerking van persoonlijke en gevoelige data, zijn er eigenlijk twee sleutels tot succes: informeren en toestemming vragen. Dat kan op twee manieren. De klassieke weg; een privacy policy in juridisch jargon, verborgen in de kleinste lettertjes van de gebruiksvoorwaarden die toch niemand leest, of op de manier die de laatste tijd op veel bijval kan rekenen van grote tech-bedrijven; transparant, helder en eerlijk.

De laatste optie is niet alleen ethisch de juiste keuze, het is ook vanuit commercieel oogpunt veel interessanter. Gebruikers zullen een stuk meer vertrouwen hebben in jouw product wanneer je hen op een heldere en eerlijke manier vertelt wat er met hun informatie gaat gebeuren. Apple, Facebook en Google lijken deze boodschap alvast begrepen te hebben, en zetten steeds meer in op privacy statements in mensentaal. Afwachten hoe de rest van de markt reageert.

 

Bron: De Juristen

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het zelf de hele tijd, je bent zelf akkoord gegaan. Als je dat niet wil doe het dan niet. Ik heb geen feestboek of andere social media. Google mail is mijn spam brievenbus die gebruik ik dus niet.

 

En wat die TV betreft, je moet de waarde van een apparaat niet zien als de productie kosten plus een winstmarge. De waarde van iets is wat de gek ervoor geeft.

Vergeet ook niet de ontwikkeling cq innovatiekosten.

Een tv zal niet meer kosten van 200- 300 euro, mits in grote getale geproduceerd, maar de ontwikkeling en de vele (overwegend) knappe kopen die alles van de concurrent afkijken zo'n toestel vergt, kosten ook wel iets.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat veel naast de kwestie, en helaas, met tv's, en zo ook met gesloten provider boxen, ben je helaas niet meer de baas over je eigendom.

Want, wat zeggen ze? Je koopt de hardware, en je krijgt de firmware er in bruikleen toe, en voordat je een smart tv aan de praat krijgt, cq beeld uitkrijgt, moet je al weetniet hoeveel zaken accepteren.

Je bent misschien baas over de hardware (alhoewel) maar niet over de gebruikte firmware.

Daardoor kan je tegenkomen, dat je hardware die je kocht (of in het beste geval huurt) plots heel wat minder kan.

En baas ben je niet over je hardware, want je kan patenten of zoiets gaan schenden, als je andere firmware draait.

Maar om op een bericht terug te keren, denk ik, dat er wel markt voor is, om een tv op enigma te laten draaien, voor de kleinere ruimte's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij vergeet dat de samsung tv's al jaren geleden met een linux shell werkten

lees maar eens over Samy-Go-Forum

 

enigma2 is enkel het platvorm voor heel veel innovatieve apps die tegenwoordig in python op elk platvorm kan draaien

genoeg leesvoer kun je vinden bij sourceforge.net

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...