Ga naar inhoud


Uitleg gevraagd over waarden fritz!box en adsl signaal (België) telefoonprobleem


Aanbevolen berichten

Hi,

ik probeer te onderhandelen met mijn isp, waarom ik eigenlijk niet kan bellen, terwijl ik download, stream of iets anders.

Zei zeggen, dat hun metingen uitslag geven, dat het intropunt ok is, en de fout bij mij ligt.

Op een fritz!box, kan je bepaalde gegevens opvragen in db en andere.

Ik heb andere kabels geprobeerd, andere identiek dezelfde type fritz!box, dichtbij het intropunt enz.

Ik krijg altijd dezelfde waarden, zoals in deze foto:

post-40019-0-24342800-1467905662_thumb.jpg

Ik weet niet, of je hier iets zinnigs kan over zeggen, maar zowel van beide fritz!boxen, zowel dichtbij het intropunt als waar deze normaal staat, gaan de fouten die je ziet bij error counter even snel omhoog.

Je ziet ook Db waarden, weet iemand, welke die waarden  (of de tolerantie is van die waarden), om een goede connectie te hebben, of ben je daar niks mee? het is een adsl signaal, dus niet adsl2+ of vdsl.

Dit gebouw, staat hier al meer dan 20 jaar, kan er iets mis zijn, met de bedrading, waar de hoofdkast staat en mijn intropunt? Indien ja, wat kan ik van de eigenaar verwachten?

post-40019-0-44403000-1467906187.jpg

Nu kan ik niet anders, als de telefoon "over" gaat, mijn downloads te stoppen, mijn internet radio uitzetten, of mijn video stream te pauzeren, wat soms zeer vervelend is.

Tips welkom.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat verbaast me niks met "slechts" 5000kbits down en 512kbits up. Die snelheid is superlaag en ik hoop dat je hier nog geld op toe krijgt. Je kunt alternatief een download programma gebruiken waarbij je een maximum bandbreedte krijgt.... Maar dit is echt belachelijk laag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is je telefoon ? Een gewone lijn of een Voip ? Indien gewone lijn dan is er vermoedelijk geen splitter aanwezig.

Indien voip zal het wel aan de box liggen.Weet enkel niet welke provider met fritzbox werkt want weet zelfs niet of die in Belgie goedgekeurd is voor gebruik.

Binnenbekabeling in Belgie is sinds jaren ten laste van de gebruiker (of de provider die het afschuift op de gebruiker) vanaf het intropunt.Dan is het uitzoeken tussen jou en de eigenaar wie er wat zou moeten veranderen of veranderen van provider.

Ps: de waarden zien er goed uit voor adsl maar vind het raar dat je nog geen vdsl hebt.Je woont dus vrij ver van de cabine van proximus.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, bovenvermelde waarden zijn goed voor ADSL. Soortgelijke waarden had ik ook tot 1 jaar geleden hier in Duitsland. Telefoon via splitter. Videostreaming kon je vergeten. Upload van 1.5 Gb videofile duurde 7 uur.

Sinds een jaar VDSL. Overal in het stadje zijn kasten op straat neergezet. Vanuit centrale glasvezel naar deze kasten, en tussen kast en huis nog koper. VDSL wordt dan meteen gecombineerd met VOIP. Een wereld van verschil met vroeger.

Als je landelijk woont, loopt internet inderdaad nog achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telefoon gaat over VOIP. en dit type fritz!box de 7360 ondersteund victoring (of hoe noemt dat weer?) en mag gebruikt worden.

Eigenlijk zouden ze met 2 wan ip adressen moeten werken, en als je dat zelf ok vindt, eentje voor voip en de andere voor de rest. gaat de telefoon over, of je belt, dat de "data" onderbroken wordt, zodat je de 4 Mbps volledig heeft. Gesprek gedaan, dan terug data ok.

Of via een andere manier. Maar bepaalde dingen houden niet van plotse data onderbreking.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ver zit je van de centrale?

Of maar dat is enkel bij VDSL, hoever van de kast' meestal op de hoek van een kruispunt.

 

Ik zou als ik van u was de modem rechtstreeks aan de twee aders hangen die binnenkomen. Dus zonder splitter of stekker.

Haal je dan nog die lage snelheden, zit je ofwel ver van de centrale of het probleem zit buitenshuis.

 

Op die manier kan je aantonen dat er geen probleem kan zijn met de binnen bedrading.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je technisch wilt gaan dan moet die voip over enkel 384 mB gaan en de rest moet gevrijwaard worden voor data.Ze werken trouwens via totaal verschillende datawegen (vlans) en geen verschillende ip adressen.Is goedgekeurd door bipt en proximus (voor vdsl) maar enkel met de laatste IOS (software) erop.Anders ga je steeds problemen hebben.

Die vectoring mag je vergeten want gaat enkel op bij VDSL.Vraag eens aan je provider hoever je zit van de kast in de straat en je weet genoeg.En anders eis maar een andere want dit is een veel voorkomend probleem.Gebruik google maar eens.

Je wil eigenlijk rijden met het comfort van een mercedes terwijl je nu een eendje gekregen hebt.Plaatst een bbox3 op die lijn en dan zal je heel wat anders hebben.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon ongeveer 5km van de centrale. Er zou volgens de onderaannemer, die het hier heeft aangesloten, wel een kast staan voor vdsl, maar nog geen glasvezelkabel om aan te sluiten.

Echter is het een vicieuze cirkel  :( . Geen klanten wegens enkel adsl, en langs hun kant, geen investering in vdsl, wegens te weinig klanten. Maar niemand neemt nu nog genoegen met 4 Mbps, dus geen klanten, en dus nooit geen klanten, is dus nooit geen vdsl?? :confused:  :( 
kan ik bvb niet in de fritzbox voldoende bandbreedte voorzien, voor VOIP? neem nu dat VOIP 384 vraagt, er altijd zoveel gereserveerd is daarvoor, ondanks wat ik hier met mijn adsl lijntje doe? fritz!box 7360. En nee, een bbox3 zal geen of zeer weinig verschil uitmaken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Kan je niet inschakelen dat je telefonie prioriteit krijgt, in de 7360 met de nieuwste firmware ziet het er zo uit:

k51zwg.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de hulp,

van mij staat die zo:

post-40019-0-85002900-1467927988.jpg

de online meter staat dan zo:

post-40019-0-60086200-1467928795.jpg

Ik zal er tot maandag avond niet zijn, en dus tot dan geen vervolg kunnen geven.

prettig weekend en bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik denk dat het voldoende is om de filter voor Real Time Applications op Internet telephony te zetten.

Bij prioritized applications kan je Internet telephony weg halen, die krijgt immers al de hoogste prioriteit als er gebeld gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, de testen baten niet. Van zodra een beetje download, is vaste lijn onbruikbaar. ook gaat skype offline. diverse apps op tablet of smartphone gaan offline.

Andere tips aub?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je upstream gewoon te weinig is om 2 dingen tegelijk te doen.

In Denemarken zit ik ook te ver van de zendmast om een goede upload te hebben... ook ca 0,6 up, wel ca 5 down...  Als ik vis VOIP wil bellen zet ik altijd de computer uit, anders lukt het gewoon niet. Ik gebruik al een externe antenne daar om wat beter signaal te hebben.

Als ik daar ben gebruik ik mijn Zweedse sim van Tre (3), en dus ben ik gebonden aan de zenders van Tre, ook in Denemarken... en die zijn daar wat minder courant dan in Zweden...  toch in west Jutland.  

 

Ik denk dus dat je aan´het probleem weinig kan verhelpen, tenzij je een andere internetprovider neemt, die betere snelheden levert...  Maar als die andere ook gewoon ADSL van hetzelfde type is, zal je niet vooruit gaan.

 

Wat eventueel wel kan, is dat de aansluiting niet goed is. Kabels aan elkaar gezet oid...  Maar je zou wel kunnen kijken bij jouw (of een andere) provider wat de geschatte snelheid op jouw adres is... mijn ervaring is dat die waarden meestal wel nauwkeurig zijn.  is de upload bij die schatting veel hoger, zou je de bekabeling kunnen controleren, of de vraag stellen aan je provider waarom je niet aan hun waarden komt.

Ik zie overigens dat je attainable waarde ook wat hoger ligt dan de werkelijke waarde... dus zou het kunnen dat de bekabeling toch niet in orde is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat melde de isp ook, maar ik heb waar ik kan, alles gecheckt met andere kabels en modems, met zelfde waarde.

Mogelijks, is er een probleem, tussen de aansluitdoos, die je hoger ziet, en het aansluitpunt in mijn appartement. maar ik vrees, dat ik de verhuurder niet zover zal krijgen, om die te laten vervangen.

Het vervelende is, dat het gsm bereik ook zo slecht is, waardoor ik zo goed of niet bereikbaar ben voor voip gesprekken.

Ik doe grote downloads 's nachts, maar niet alles is uit te stellen tot 's nachts.

Wordt vervolgd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan je verder geen advies geven vermits ik door de chinese wall gehouden ben.Het probleem wat je echter beschrijft is meerdere keren bekend bij providers en was opgelost na vervanging van de box met de nieuwe soft erop.Je down en upspeed is voldoende om internet en telefonie over dezelfde lijn en terzelfder tijd te laten doorgaan.Durf zelfs verklaren (bewezen) dat over deze lijn proximus tv met internet en voice perfekt werkt.Voor je binnenbekabeling is je huisbaas verantwoordelijk en enige oplossing is mss testen aan de intro om te zien of het probleem zich daar voor doet.Normaal is binnenbekabeling geen probleem als je over telefoonkabel vvt (2 paar) gaat en er geen tussendozen (kabels) parallel op je lijn staan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...