Ga naar inhoud


Italiaanse zenders


Ottone

Aanbevolen berichten

Misschien ben ik nu op de verkeerde site beland, maar ik zou graag willen weten wat ik moet doen, aanschaffen denk ik, om de Italiaanse zender La7 te kunnen ontvangen. Op dit moment heb ik een abonnement op Canal Digitaal en ben aangesloten op de volgende satellieten: astra1 , astra2, Astra 3A/1E en Hotbird. Een decoder kopen in Italië??? Dank en excuses als dit niet de goede plek voor mijn vraag is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is niet de decoder waar het in de zit.

Als het een gecodeerde zender is zal je er een smartcard of een abonnement voor moeten aanschaffen.

 

Er is wel een decoderprobleem als er geen losse module in kan.

En je kunt alleen toegang krijgen tot La7 als je een Tivusat smartcard met bijbehorende module hebt, en een geldig Italiaans SoFi nummer. 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie goede raad. Inderdaad vrienden genoeg in Italië. Zelf heb ik wel een italiaans (verlopen ) sofinummer. Dus wordt vervolgd. Ik neem aan dat ik de TV smartcard met bijpassende module daar moet kopen en registreren dus. Wordt vervolgd, maar dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

La 7 HD is volgens Lyngsat en KingOfSat vrij te ontvangen, kan iemand dit bevestigen?

 

 

Hotbird 13e: 12539 - H - 27500 - 2/3

 

klopt, maar dit is een exotische multi-stream transponder, dus niet te openen met gewone decoder

 

DVB-S2
PLS: Root+8 8PSK ACM/VCM
Stream 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, La7HD is niet FTA via Hotbird, en via Eutelsat ga je die evenmin ontvangen.

Die smartcard plus module is ook wel via  internet te bestellen.

 

Maar daarna houdt het op. Activeren moet echt d.m.v. een Italiaans SoFinummer.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik zou het vanuit Nederland kunnen regelen, mits ik een italiaans sofinummer heb? Advies waar de kaart etc. Te bestellen??? Dank!!

 

Als je 5 minuten zoekt op Google heb je alle info. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

klopt, maar dit is een exotische multi-stream transponder, dus niet te openen met gewone decoder

 

DVB-S2
PLS: Root+8 8PSK ACM/VCM
Stream 1

 

 

Je hebt een PC-kaart of zoals ik een TBS5925 USB ontvanger nodig.

De zenders zijn dan FTA te ontvangen. Heb net enkele screenshots van de zenders via de Hotbird transponder gemaakt.

Maar denk ook dat een kaart in jouw geval handiger is om ook andere Italiaanse zenders te kunnen ontvangen.

post-41484-0-18333900-1468354843_thumb.jpg

post-41484-0-46291300-1468354843_thumb.jpg

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die door sat87 genoemde USB ontvanger (welke ook op Linux-ontvangers werkt) kan je op Eutelsat 5 West A helemaal je hart ophalen.

Het schijnt ook direct op een Openbox ontvanger te werken (o.a. SX6 en SX9), maar daar heb ik geen ervaring mee. Zie o.a. Dr. Dish Magazin.

 

Ik kan daar vrij ontvangen:
RAI 1
RAI 2
RAI 3 (in diverse regionale varianten)
Rete 4 HD
Canale 5 HD
Italia 1 HD
La 7 HD
La 7d HD
RAI Sport 1 HD
RAI Sport 2
TV 2000
RAI 4
RAI 5
RAI News 24
RAI Storia
RAI Premium
RAI Yoyo
RAI Gulp
RAI Movie
RAI Scuola
RAI HD
TGCom 24
QVC
TOPCrime
Mediaset Italia 2
Mediaset Extra

Cartoonito
Boing
Iris
Sportitalia
Padre Pio TV

Tivúsat biedt wel meer en kan via je huidige schotel gebruiken, maar voor zover ik het begrijp heb je wel een gecertificeerde ontvanger nodig of een CAM.
Of weet iemand of de smartcard zo in elke Nagravision 3 ontvanger of softcam gebruikt kan worden?

 

Edit: Ik lees nu hier dat de kaart ook in OScam werkt zonder dat je boxkey o.i.d. nodig hebt.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allemaal, ben een heel eind opgeschoten zo, wacht nu even het antwoord op de vraag van Alex1970 af.

 

Wat zegt de site van Tivúsat erover dan? Ik kan geen Italiaans lezen.

En welke ontvanger heb je nu dan?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...