Ga naar inhoud


laatste oscam en openvix ?


Ga naar oplossing Opgelost door -verwijderd-,

Aanbevolen berichten

ik heb geprobeerd de laatste oscam versie van de officiele site te installeren in openvix.Dat gaat maar oscam start niet op.Moet ik nog iets speciaal doen ? Heb de oude oscamfile gewoon overschreven en chmod 755 reeds gedaan.

Ps : de huidige versie die ik draai is r11225.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


allemaal gedaan zoals beschreven.Ik kan zelfs de nieuwe binary gewoon naast de bestaande copieren en kiezen om dan de juiste oscaam op te starten.Echter geraakt de nieuwe niet gestart.Denk dat dat vroeger ook eens het probleem is geweest met cccam in openvix.Is toen een update gekomen (of een telnet commando) en dat was opgelost.Weet het echter niet meer terug te vinden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zelfs de nieuwe binary gewoon naast de bestaande copieren en kiezen om dan de juiste oscaam op te starten.Echter geraakt de nieuwe niet gestart

 

d.w.z. dat de oscam (binary) niet dezelfde naam heeft als de huidige. Anders was de huidige overgeschreven door de nieuwe.

 

- de nieuwe hernoemen naar exact dezelfde naam als de huidige werkende oscam in /usr/bin

- de oude verwijderen en de nieuwe (met exact dezelfde naam als de oude) plaatsen (chmod 755) /usr/bin

- box volledig opnieuw starten

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal gedaan zoals beschreven.Toch draait hij niet.Kan via softcammanager starten maar komt niet in de startmodus te staan en du ook geen beeld.Zal dan maar bij de versie blijven die ik nu heb.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal gedaan zoals beschreven.Toch draait hij niet.Kan via softcammanager starten maar komt niet in de startmodus te staan en du ook geen beeld.Zal dan maar bij de versie blijven die ik nu heb.

dan heb je een verkeerde oscam gedownload

 

deze moet werken:

mips-tuxbox-oe2.0

(All Dreambox HD & VU)

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu de juiste gedownload.Zodra ik tijd heb probeer ik het opnieuw.Bij openvix moet ik niks herbenoemen omdat je daar in de tuxbox map alle softcams gewoon kan zetten en kiezen in de image.De naam speelt daarbij geen rol.Noemt momenteel oscam-latest en heb ook nog een speciale versie staan die ook werkt.

Laat snel bericht hier.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

opname gedaan en dus de aangehaalde versie (satmaat) ontzipt en gecopieerd in de usr/tuxbox directory.CHmod 755 en oude versie gestopt.Nieuwe versie gestart en alles werkt.

Allen hartelijk bedankt voor het meedenken en de tips.

Ga eens op het openvix forum die versie aanhalen zodat ze eventueel de feeds daar kunnen aanpassen naar deze recente versie ipv de oude 9xxx reeks.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu deze nieuwe versie werkt ga ik inderdaad die oudere versies verwijderen.Er staat blijkbaar ook nog een pcsc latest versie op.Heb deze uit de feeds gedownload indertijd.Weet niet wat er speciaal is aan deze versie maar die werkt ook zonder problemen.Vermoedelijk een speciale versie door iemand aangepast voor een bepaalde provider(s).

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...