Ga naar inhoud


Aansluitschema met DreamBox/ AndriodTV


Bonald

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik ben niet bekend met het hele wereldje, wil me er eigenlijk ook niet in gaan verdiepen, maar zoek wel een mooie oplossing thuis.

Ik ben bezig met het internet/ televisie gebeuren in ons nieuwe huis, maar kan er niet uitkomen wat voor ons het 'beste' is.. Wat is het beste? De volgende eisen, voor zo min mogelijk geld per maand en zo min mogelijk ontvangers/ afstandbedieningen/ kabels.

 

Ik heb straks 6 aansluitingen voor televisie, maar nog geen kabels getrokken, dus ik kan nog alle kanten op.

1) woonkamer, zou ik graag met een dreambox o.i.d. willen kijken, moet kunnen opnemen en pauzeren. (zelf www.****geen_reclame****.nl bekeken) Wil graag voor een totaal pakket met alles zenders en video on demand voor een zacht prijsje.

2, 3, 4 en 5) keuken, speelkamer en 2 slaapkamers, voorkeur is geen ontvanger aan de muur, geen eisen omtrent opnemen/ pauzeren, mag standaard aansluiting van Ziggo o.i.d. zijn.

6) ouderslaapkamer, mits goed te doen qua kosten mag het als 1 zijn, voorkeur voor geen (grote) ontvanger, video on demand zoals 1 is een pré, maar geen noodzaak.

 

Ik heb 3 televisies beschikbaar, overige 3 worden t.z.t. als het huis klaar is gekocht en opgehangen.

Verder geen apparatuur voorradig, enkel een Interactieve tv ontvanger van KPN met eigen harde schijf.

Wie kan mij hier een voorstel doen waarmee ik mijn wensen kan vervullen, in jip-en-janneke taal, misschien met linkjes en kosten erbij?? Je zou me super goed helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


interactieve TV ofwel IPTV van KPN is niet te verenen met een DREAMBOX

 

IPTV is een gesloten systeem dat geen andere mediaplayer of TV kan weergeven

 

IPTV dan KPN bellen en 3 kassies laten komen

of 2 kassies en via PC met HDMI-out de derde TV voeden

 

en als je er niet in wilt verdiepen, dan houdt het op.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal me misschien wel moeten verdiepen in de techniek, maar niet op een niveau als jij dat gedaan hebt.

 

Maar de overige 3 tv's worden door jou niet aangesloten én ik heb 2 ontvangers aan de muur hangen. Dus misschien dat we samen kunnen sparren om tot een goede aansluiting te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

interactieve TV ofwel IPTV van KPN is niet te verenen met een DREAMBOX

 

IPTV is een gesloten systeem dat geen andere mediaplayer of TV kan weergeven

 

IPTV dan KPN bellen en 3 kassies laten komen

of 2 kassies en via PC met HDMI-out de derde TV voeden

 

en als je er niet in wilt verdiepen, dan houdt het op.

Twee is de maximum bij KPN, daarna krijg je Digitenne.

 

Ziggo:

1. Horizon Mediabox (Opnemen, pauzeren, terug kijken, terug naar het begin etc)

2 t/m 5. Alleen de 'gratis' te ontvangen kanalen

6. Horizon Extra Mediabox (Kan alles wat de hoofdbox ook kan, á €5 per maand)

 

Je zou dan nog één extra Horizon mediabox (á €5 p/m), een normale mediabox (€4 p/m) of een CI+ module (€2 p/m) kunnen krijgen voor een TV van 2 t/m 5.

 

 

Met 'gratis' te bekijken bedoel ik het basispakket. Wanneer je bijvoorbeeld FOX Sports af neemt is deze niet te zien zonder CI+ of extra mediabox. Wel zijn de traditionele 1/tm30 te bekijken.

 

KPN:

1. KPN iTV ontvanger

2 t/m 5. Allemaal Digitenne (á €4 per stuk)

6. KPN iTV ontvanger

 

 

 

Canal Digitaal is eigenlijk geen oplossing voor deze hoeveelheid tv's. Mits Ziggo beschikbaar is, is dat de beste oplossing.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier nog twee ontvangers van KPN interactieve TV via glasvezel. Ben er zelf niet kapot van, zowel van het aanbod dan wel van de kwaliteit, meder daardoor heeft me nu alweer een paar maanden terug om m'n schotel maar eens af te stoffen en nieuw leven in te blazen  :)

 

Heb hier de canaal digitaal triple lnb met vier uitgangen in combinatie met een dreambox 500hd en een Formular F3 .. Ieder z'n eigen kabel en werkt als een tierelier :)

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo:

1. Horizon Mediabox (Opnemen, pauzeren, terug kijken, terug naar het begin etc)

2 t/m 5. Alleen de 'gratis' te ontvangen kanalen

6. Horizon Extra Mediabox (Kan alles wat de hoofdbox ook kan, á €5 per maand)

Dit is wel een optie, maar ik zou hem graag een klein beetje willen aanpassen, kijken of dat werkt;

2 t/m 6 zoals boven.

1 met een basis pakket en een IPTV abonnement zoals aangeboden wordt op internet, deze vertelt mij dat ik kan pauzeren en opnemen mits ik een Ziggo basis abo heb.

Kijkt dit eigenlijk wel hetzelfde als 'gewone' televisie qua schakelen tussen zenders en opstarten?

 

Heb hier nog twee ontvangers van KPN interactieve TV via glasvezel. Ben er zelf niet kapot van, zowel van het aanbod dan wel van de kwaliteit, meder daardoor heeft me nu alweer een paar maanden terug om m'n schotel maar eens af te stoffen en nieuw leven in te blazen  :)

Heb hier de canaal digitaal triple lnb met vier uitgangen in combinatie met een dreambox 500hd en een Formular F3 .. Ieder z'n eigen kabel en werkt als een tierelier :)

uhm.. KPN kan met glasvezel inderdaad veel tv's aan, maar kosten zijn er naar.

Schotel... NOPE, geen optie voor mij.

 

 

Losse vraag;

IPTV via een Internet aanbieder, ze bieden een MAG256 toestel aan, maar ook de optie voor een Android box, wat raden jullie aan?

En is dit wel het principe van een dreambox, of kijk ik compleet naar iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die IPTV aanbieders kom je denk ik in een grijs gebied terecht ;) 


 


En de vraag is bij al die aanbieders van die listige kastjes (die het echt niet halen bij een Dream box na mijn idee) of je überhaupt de volledige abonnements periode verzekert bent van TV :)


 


En KPN is vrij prijzig inderdaad ;)


Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MAG is een prima ontvanger voor IPTV. Maar waar het daadwerkelijk om draait is de stabiliteit van de servers en services die zij draaien. Bijvoorbeeld met een wedstrijd van Feyenoord of Ajax of een Formule1 race hebben deze aanbieders het vaak lastig.

 

Daarbij mag het niet en, wat FelixB zegt, heb je ook niets om op terug te vallen wanneer het niet werkt of de aanbieder er onverhoopt mee stopt. Ik raad het ten zeerste af, blijf bij een vertrouwde aanbieder.

 

Wat de aanbieders bedoelen met het feit dat je kan opnemen/pauzeren als je een Ziggo basis pakket hebt begrijp ik niet.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus een beetje op het verkeerde been gezet door mijn eigen onderzoek..

 

Kan ik met een Dreambox hetzelfde aan als bij zo'n IPTV abonnement? Eentje biedt er ook video on demand bij aan..

 

Wat zou ik het beste kunnen kiezen als ik 1 Andriod box heb? Een Dreambox erbij halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke

Twee is de maximum bij KPN, daarna krijg je Digitenne.

 

 

neen schreef het al IPTV en Dreambox zijn niet te verenen

 

je KUNT echter WEL internetTV op de Dreambox openen, mits de desbetreffende pseudo abo's afgesloten zijn of streams gratis kunt vinden.

 

(afhankelijk van je regio moet je de abonnementen hebben om InternetTV te kunnen kijken <> dat heeft niets met KPN IPTV of Xs4all of sparql van doen)

 

Felix ( B ) geeft een ervaring weer die misschien afhankelijk was van de verbindingssnelheid,

ik had perfect beeld op 9 up en 50 down bij KPN

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen schreef het al IPTV en Dreambox zijn niet te verenen

je KUNT echter WEL internetTV op de Dreambox openen, mits de desbetreffende pseudo abo's afgesloten zijn of streams gratis kunt vinden.

Waar kan ik het verschil vinden, want ik begrijp dat het anders is.. maar wat is er anders?

En mijn vraagstelling was meer: Kan ik met een Dreambox alle zenden bekijken zoals zo'n IPTV aanbiedt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV is een beschermd cirquit van de Provider naar uw IPTV settopbox

 

InternetTV is een willekeurige stream die jan doedel op .to heeft ingericht en illegaal verspreidt via internet

ja er zijn enkele aanbieders die dat niet illegaal doen, maar die geven ook NIET door wat U wilt kijken

 

overigens,

dat is nu juist waar het al meerdere maanden om gaat en U zich allengs van had kunnen vergewissen, kennis over op had kunnen doen.

 

een stream doorgeven is als een uitzendrecht hebben van een zender

nou dat heeft niet iedereen

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij werkt de iptv die jij bedoelt,op allerlei devices.

Ook al op een gewone smart tv.

Op facebook zie je talloze aanbieders voorbij komen zoals ditistv en gratisstreamen en noem maar op.

Zoals hier al eerder voorbij kwam is dit een grijs gebied.

Sterker nog..wanneer ze schermen met luve voetbal en fox sport gratis kijken dan weet ik al genoeg.

 

Als je op 4 of 5 tv's wilt kijken tegelijk dan is ziggo kabel tv nog het makkelijkste en goedkoopst.

Kost 18 euro per maand.

Want dat is toch wat je zoekt?

 

Veel zender keuze op 5 tv's gaat gewoon veel geld kosten.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch, bedankt voor je reactie, maar je geeft geen inhoudelijke antwoorden op mijn vragen. Ik weet dat ik zoekende ben naar informatie, en wellicht stel ik niet de juiste vragen om duidelijke antwoorden te krijgen, maar dit komt omdat ik te weinig informatie kan vinden.

Ik ben me nu een beetje aan het inlezen, ik ga namelijk over 2 maanden in mijn nieuwe woning en wil het graag 'goed' aansluiten.

 

@Gerard 76, Ik zoek eigenlijk alle zender op 1 (optioneel, mits niet te duur 2 tv's) de overige mogen gewoon basis pakketje zijn.

 

Ik ben van het weekend bij een aanbieder geweest om te praten en te kijken, maar die wilde enkel iets 'verkopen' en weinig los laten over de echte mogelijkheden.

Wat zijn mijn mogelijkheden als ik een Dreambox koop (of gebruik maak van mijn reeds in bezit zijnde Android box)? Moet ik per se een schotel op het dak plaatsen wil ik diverse kanalen ontvangen?

En zit ik een maandelijkse/ jaarlijkse kosten vast?

ik denk dat ik het samen laat lopen met TV van Caiway. Mits ik een signaal moet hebben, want Knippr leek me ook een optie. (Internet + Knippr basis + 1 TV met veel zenders via box)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het goed wilt aansluiten moet je een Dreambox met onstabiele payservers al achterwegen laten. Ik begrijp uit je bericht dat je in een Caiway gebied zit; ook deze bieden voor max. 3 tv's aanvullende apparaten.

 

Als je op twee tv's alle zenders wilt zul je een abonnement bij Caiway moeten nemen op deze zenders en extra smartcards/ontvangers afnemen. De smartcards van Caiway kunnen in een Dreambox werken mits je jezelf er wel goed in verdiept.

 

Knippr is totaal niet interessant aangezien je de beelden naar de tv moet streamen en je maar twee simultane streams kan draaien per account.

 

De beste oplossing blijft in deze Caiway.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...