Ga naar inhoud


waveF T55 4 lnb uitrichten!


harry123456789
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Als ik de berekening laat maken voor de tilthoek, waarbij de astra 23.5 de centrale lnb word, kom ik voor Groningen uit op 100.74 °

http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=32.9&user_satlo_east=34&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=53.21%2C6.56&la=53.21&lo=6.56&country_code=nl

 

Dat is echt niet moeilijk hoor, het is de bedoeling dat de schotel wat schuin komt te staan, om de clarke belt te kunnen volgen, want de satellieten zakken in hoogte, Hotbird hangt veel hoger dan de Astra 28.35.

Eens die tilthoek ingesteld is blijf je daar af.

 

wskew_imagesia-com_w3c8_large.PNG

 

De volgende stap is uitrichten naar de astra 23. 5, de lnb in het midden van de rail zetten op (0.0)

Nu de richting en elevatie hoek van de schotel bepalen, TIP: de elevatiehoek moet daar 27.28° bedragen.

Dat uitrichten verschilt niet van een gewone schotel.

Eens je maximale ontvangst hebt op astra 23.5, boeltje vastzetten en afblijven.

 

Pas dan kan je aan de slag met de andere lnb’s en die moet je enkel op hun positie schuiven, volgens de tabel die op satlex aangemaakt werd.

Zo zal de Hotbird op (Rechts) R 10.5 komen, als je de lnb op die positie zet zal je onmiddellijk beeld hebben.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste harry

Als je je coördinaten geeft tot op 2 cijfers achter de komma, dan zal ik de calculator wel eens invullen.
Als je die coördinaten liever niet op dit forum wilt plaatsen, stuur ze dan even via een persoonlijke mail.

Ik heb de indruk dat je de schotelskew niet hebt ingesteld. Dat moet je doen voordat je de schotel al gaat uitrichten. Dit geldt zeker als je op de nul-positie geen lnb hebt staan.
En waarom smalle lnb's gebruiken. De lnb-klemmen zijn 68mm breed dus je kunt er net zo goed een gewone lnb op zetten. Die hebben een betere ontvangst.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had weinig signaal altijd ben van 78 traix en een 88 triax terug gegaan naar triax 60 cm op zicht redelijk signaal hoe groter de schotel hoe slechter het signaal raar maar waar advies van 2 satelliet boeren hier in het noorden ***geen-reclame*** en ***geen-reclame*** zou een T55 veel beter moeten werken en zeker stabieler moet zijn

Bij mijn triax schotels met twin lnb van CD had ik altijd bij regen geen beeld meer ondanks professionele monteur die hier geweest is. (snr 72 agg 92 ber 0.0)

Mijn conclusie is dat ik op een plek zit waar niet al te veel signaal komt denk ik

 

Dit betoog klinkt wel heel erg raar.

Mijn vermoeden zou eerder zijn: niet zo goede uitrichting (bij grotere schotels moet dat preciezer dan bij kleinere), en wellicht niet zo goed passende duo-LNB of monoblock (die jij twin LNB noemt?) bij de gebruikte maat schotels.

 

Over de T55: vanuit welke instructie of stappenplan werk je? (Volgens mij staan er een paar goeie op dit forum...) Of doe je het een beetje uit de losse pols?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een houder omgedraaid prima tot zover maar kan lnb maar 5 graden draaien anders zit zit dat gedeelte waar de kabel aan komt tegen de houder......

pfffffffff wat zijn dan goede lnb die dan wel goed passen. Wou dat ik er nooit aan begonnen was aan T55 schotel ......

 

wil het graag morgen in een keer goed doen:

waar zit ik de lnb neer bekeken vanaf de voorkant van de schotel?

 

wat is de hoek die in moet stellen skew woon op de lijn groningen winschoten?

 

ik hoor graag wat het advies is ..............

aangepast door harry123456789
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een t-55 of T-90 is eigenlijk eenvoudig in e stellen, wanneer je je aan de juiste volgorde houdt.

 

Mebo heeft dat al eerder in dit onderwerp beschreven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet moeilijk cees maar harry heeft wel gelijk dat bij bepaalde lnb's (bijv. de Inverto Black Ultra Quad) waarvan de aansluitingen erg laag zitten, tegen de dragers van de hulpreflector kunnen komen. Als je dan alle lnb's iets opschuift door de fictieve positie op het einde iets te veranderen, dan kom je wel naast de draagarm te zitten.

Je moet echter wel uitkijken dat je weer geen last hebt dat een andere lnb tegen de andere draagarm komt.

Lnb's waarvan de aansluitingen minder laag zitten hebben wel een voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Soms is een haakse F-connector al de oplossing, maar ik heb een T-90 en misschien zijn daar de dimensies iets groter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond en vind die t55 alsook de grotere zus t90 prachtig en makkelijk

maar ik heb er mij de tijd voor genomen het principe te accepteren en er al enkele uitgericht bij vrienden en familie

hoe men te werk gaat, uitricht en op wat

 

de LNB { Inverto Black Ultra } doet iets afbreuk aan het simpel en comfortabel installeren op een t55 maar met de juiste gemoedsrust en tools komt het toch op orde / voor elkaar.

 

de smart ultra LNB die was inderdaad heel fijn op de t55 om "te fine tunen" en vastschroeven

heel goed was die niet vergeleken met de Inverto

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...