Ga naar inhoud


Storing bij Windows live mail?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Telkens als ik mijn outlook emailaccount wil benaderen krijg ik eerst een bericht dat de voorwaarden worden bijgewerkt en klik ik op volgende dan verschijnt een scherm met dat de site tijdelijk niet beschikbaar is ivm. onderhoud.

 

Natuurlijk, dat er een keer onderhoud uitgevoerd moet worden daar kan ik inkomen maar dat onderhoud duurt nu al een paar dagen en dat is toch minder prettig als sommige email juist via dat account loopt.

 

Ga ik zoeken dan kom ik eigenlijk alleen maar onderhoud in 2015 tegen en stukken over het feit dat het outlook account ed. aangepast moeten worden voor 30 juni maar niet over dat dit verhaal nu al en paar dagen uit de lucht is.

 

Zijn ze nu werkelijk met onderhoud bezig en duurt dat wat langer dan voorzien, is er iets anders aan de hand, of zit het probleem in mijn eigen computer?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer ik de email te benaderen via https://account.live.com (waarmee ik dus tot afgelopen vrijdag altijd naar mijn e-mail ging)

dan krijg ik:

 

post-32015-0-40841500-1473084468.jpg

 

en klik ik daar op doorgaan dan krijg ik

 

post-32015-0-44990200-1473084513_thumb.jpg

 

De virusscanner al een keer extra geactiveerd, Malwarbytes al even alles laten controleren, maar er zijn verder geen problemen te vinden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft het wellicht hier iets mee te maken:

 

deze mail ontving ik al enkele malen van ome Bill:

Beste gebruiker,

Eerder dit jaar introduceerden we een nieuw Outlo‍ok‍.‍com, dat krachtiger, veiliger en betrouwbaarder is.
Volgens ons gebruikt u op dit moment de toepassing Windows Live Mail 2012 om verbinding te maken met uw Outlo‍ok‍.‍com-account. De synchronisatietechnologieën die door het nieuwe Outlo‍ok‍.‍com worden gebruikt, worden niet ondersteund door Windows Live Mail 2012. Wanneer eind juni het upgraden van de accounts begint, kunt u niet langer e-mail verzenden of ontvangen die naar uw Outlo‍ok‍.‍com-account is verzonden in Windows Live Mail 2012. U kunt uw Outlo‍ok‍.‍com-account natuurlijk altijd via een webbrowser blijven gebruiken en u blijft toegang houden tot al uw huidige gegevens in de toepassing Windows Live Mail 2012.
Als u momenteel Windows Live Mail 2012 gebruikt, raden we u aan vanaf nu de Mail-app in Windows te gaan gebruiken. De Mail-app is geïntegreerd in Windows 8.1 en Windows 10. U hoeft alleen de app te starten en uw Outlo‍ok‍.‍com-account toe te voegen.
Als u Windows 7 gebruikt, kunt u naar een nieuwere versie van Windows upgraden om de Mail-app te gebruiken. Als u niet wilt upgraden, kunt u uw account via een webbrowser openen of een gratis 1-jarig abonnement op Off‍ice 3‍6‍5 Personal nemen en u met Outlook 2016 bij uw account aanmelden.* Outlook 2016 werkt op Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10.
Zorg dat u vóór 30 juni 2016 actie onderneemt, want dan beginnen we met het upgraden van de accounts die momenteel de toepassing Windows Live Mail 2012 gebruiken.
We verontschuldigen ons voor het ongemak die deze wijzigingen kunnen veroorzaken. Bekijk onze antwoorden op veelgestelde vragen in dit helponderwerp als u nog vragen hebt. U kunt ook contact opnemen met Microsoft Ondersteuning.

Met vriendelijke groet,
Het team van Outlo‍ok‍.‍com

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bericht had ik ook gezien en mijn oude accounts werkten daarom vanaf juni niet meer en daarom had ik deze nieuwe aangemaakt.

In dit bericht zeggen ze dan ook U kunt uw Outlo‍ok‍.‍com-account natuurlijk altijd via een webbrowser blijven gebruiken en dat is wat ik dus ook gewoon doe, via IE of Firefox naar outlook, dan wordt je direct omgeleid naar live met de meldingen die ik hierboven had weer gegeven.

 

suc6

 

Gerrit 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorzaak gevonden maar alleen nog niet de oplossing.

Door via IE in te loggen kreeg ik dus eerst bovenstaande meldingen en ook als ik via Firefox oid. probeerde in te loggen ontstond dezelfde melding en bij het 1e scherm klikte ik weg immers "er kwam toch dezelfde melding"

Nu dus toch maar eens doorgeklikt en in plaats van dat de melding kwam dat de site niet bereikbaar was kwam nu plots mijn email weer binnen.

Dus ik denk dat via IE de gewijzigde voorwaarden niet werden geaccepteerd maar via Firefox wel want ik kan nu ook gewoon weer via IE op mijn outlook account inloggen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarmee de noodzaak voor een serieus email pakket maar weer eens is aangetoond :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb normaal office 2007 met ook outlook 2007 maar sinds de wijzigingen bij microsoft in juni jl. krijg ik die niet meer aan de praat met imap accounts en om daar dan maar weer een nieuwe office versie voor te gaan kopen voor een slordige 1400 euro of 52 euro per maand gaat me toch ook wel te ver.

Deze mail adressen worden daarnaast ook alleen maar gebruikt om land gebonden aanbiedingen te kunnen ontvangen want er zijn dus bedrijven die alleen maar in hun eigen land leveren en zodra je met een .nl oid. als emailadres aankomt wordt je automatisch uit de mailinglist verwijdert om zo de Nederlandse markt te beschermen en hier de prijzen kunstmatig hoog te houden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...