Ga naar inhoud


Hulp bij aankoopp linux receiver


Nonaak

Aanbevolen berichten

Ik heb een schotel van 70 cm. Ik wil graag oekrainse zenders ontvangen (niet rusland) en ik wil een receiver kopen die op linux werkt. Belangrijkse is dat ik (free to air) oekraine kan ontvangen, en dat ik later een beetje kan (spelen) met de mogelijkheden van linux. Ik heb een budget van +- 150- 180 €

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk mss eens naar de laatste review? (ai, zit helaas boven het budget zie ik nu (€239,00))

 

Sorry,

Toch wens ik je veel succes bij de keuze!

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je een combinatie van dvb-s2 en dvb-c zijn er weinig opties.

Let op de zogenaamde insteektuners die al naar gelang een dvb type aanbieden en er zijn ook USB tuners voor aan uw enigma2 receiver in combinatie mogelijk.

 

Ik zou ook kijken of je bij bijvoorbeeld ziggo een speciale ci+ cam moet gebruiken of een SoftCam kunt installeren die de smartcard van ziggo kan lezen en dus decodeert !

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een schotel van 70 cm. Ik wil graag oekrainse zenders ontvangen (niet rusland) en ik wil een receiver kopen die op linux werkt. Belangrijkse is dat ik (free to air) oekraine kan ontvangen, en dat ik later een beetje kan (spelen) met de mogelijkheden van linux. Ik heb een budget van +- 150- 180 €

Edison OS mini : DVB-S2 + DVBT2/C (± € 120)

https://www.sat4all.com/forums/topic/354181-edison-os-mini-dvb-s2-dvbt2c/

 

 

FTA Oekraïense zenders zitten op 4.8°E en 4.0°W

aangepast door satmaat
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje buiten mijn budget

 

Ik kijk naar de Amiko Alien 2 Twin/Triple

zal dat iets zijn ?

 

Heb door de tijd heen de indruk gekregen dat - ondanks dat Amiko best wel een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft/had - de Alien 2 nou niet bepaald "een sterk product" kan worden genoemd. Las regelmatig over softwareproblemen, inclusief de softcam.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje allemaal voor de reaktie.

Erg handig die lijst van zenders Satmat.

Die Amiko word het niet, ik heb geen zin in uren lang te rommelen met software.

 

Nog ff denken welke wel. Later als ik tijd over heb wil ik wel met plugins gaan spelen ( ik heb nog geen iedee hoe en wat, zoveel kennis van deze materie heb ik nog niet) gevoel zegt nu de zgemma h2h

 

Ik dacht ook als ik een nieuwe tuner ga kopen dan kan ik misschien ook een nieuwe schotel/lbn kopen.

Ik heb gelezen dat je minimaal een schotel van 100cm nodig hebt om oekraine goed te ontvangen. Klopt dat?

Op de schotel die ik heb zit een HD-Profie single LBN op, zal ik die moeten vervangen door een ander?

 

Ik wil straks als die schotel is afgesteld (dat nog een heel gedoe wordt) niet det er iets vervangen moet worden ( schotel zit nogal hoog)

Ik heb ook een jaar geleden een Diseq H-H motor gekocht (SG-2100A) die ik ook graag wil gebruiken (om bv wat meer satellieten te ontvangen.

 

Kort dus: schotel van 100cm ja of nee

LBN varvangen ( mss een twin LBN)

 

Alvast bedankt voor jullie reakties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edison OS mini : DVB-S2 + DVBT2/C (± € 120)

https://www.sat4all....-dvb-s2-dvbt2c/

 

Zeker overwegen !  Is een prima ontvanger. Heeft geen CI insteek voor Ziggo maar met de smartcard en als softcam , CCcam of OScam werkt deze ook.

Heeft ook een blindscan functie aan boord , is erg handig en leuk meegenomen.

Een triax 78 cm op een sg2100 rotor werkt bij mijn schoonbroer prima voor de zenders die je wil op de 4,8°E.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vragen over winkels zijn niet toegestaan op sat4all.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...