Ga naar inhoud


elevatiehoek vraag


Hensat

Aanbevolen berichten

en tot hoeveel graden oost kan je gaan (sat)

en tot hoeveel graden west kan je gaan (sat)

en heb je beeld op de vrije zenders daar

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

staat hartstikke waterpas

 

Sprietje ik begrijp dit niet :

 

Op 52 graden noord is de elevatie van SES 5 op 5e 30,46 graden.

je bedoeld dus op 5 oost zou de schotel op 30,46 graden moeten staan ,daarna schrijf je 22,5 graden

(sorry voor het onbegrip)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smetje, in bericht 1 schreef hij al: moteck 2100 rotor

 

ja sprietje dat had ik al gelezen  :)

maar ik wilde zeggen dat hij bij dishpointer zijn motor kan aangeven 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat hartstikke waterpas

 

Sprietje ik begrijp dit niet :

 

Op 52 graden noord is de elevatie van SES 5 op 5e 30,46 graden.

je bedoeld dus op 5 oost zou de schotel op 30,46 graden moeten staan ,daarna schrijf je 22,5 graden

(sorry voor het onbegrip)

wat is jou woonplaats 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hensat

 

Ben je het met me eens dat als je geen rotor zou hebben en je de schotel rechtstreeks op de mast zou bevestigen, de elevatie van de schotel op 30,46 graden ingesteld moet worden om SES 5 te kunnen ontvangen op 5 graden oost uitgaande dat die satelliet precies in het zuiden staat?

Vraag: Als je de rotor op 52 graden latitude afstelt, staat de rotorpijp dan precies verticaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja mee ééns , en de pijp staat schuin  ,mijn antwoord is doordat schotel schuin staat door de rotor ,moet de elevatie wat gradens terug t.o.v. de stand op een normale pijp heb ik het juist ?

dat moet ten eerste allemaal mooi waterpas staan  ;)

daarom dat het ook enkele graden verschilt met jou schotel elevatie...zo simpel is het 

dus niks meer verder zoeken hoe het komt enz

zaak opgelost :P

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Hensat

Als de rotoras bijv. 8 graden achterover staat, dan zal de elevatie van de schotel dus 8 graden minder ingesteld moeten worden, dus 30,46-8= 22,6 graden. Voor een Triax-schotel betekent dit dus dat het lage elevatiebereik ingesteld moet worden.

Maar weet je dat ik me met die instelling helemaal niet bezig hou?
Als ik een Triax schotel heb, dan weet ik dat de offsethoek 26 graden is. Moet die signalen ontvangen die onder een hoek van 30,46 graden binnen komen, dan moet de schotel 30,46-26=4,46 graden achterover staan (rond maar af op 4,5 graden).
Dat meet ik met een elektronische waterpas die ik aan de voorzijde tegen de schotel aan leg.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,met uitrichten bij een ander ,van een triax 1.10m schotel op een moteck 2100 rotor heb ik iets vreemds geconstateerd ,de elevatiehoek is 29 graden.Bij mijn eigen installatie (exact de zelfde) staat de elevatiehoek op 25 graden ,dit alles in de zelfde woonplaats.Wie kan mij vertellen waardoor dit verschil kan komen en wat de normale elevatiehoek is ?

 

mvg Hensat

 

Het kan ook zijn dat de knik in de as van de motor verschillend is bij beide installaties?

Dan heeft ook effect op de benodigde elevatieinstelling van de schotel...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat de knik in de as van de motor verschillend is bij beide installaties?

Dan heeft ook effect op de benodigde elevatieinstelling van de schotel...

 

Groet,

A33

 

 

Deze gedachte gang heb ik ook, wat mij opvalt is dat bij 30,  35,  of 40 graden de verrekening bij 52 graden latitude bij alle drie de  Declination Angle met 7,47 graden  moet worden verminderd.

 

post-75492-0-50347700-1475348840_thumb.png

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...