Ga naar inhoud


Heeft een lnb nu wel of geen last van b.v 4G


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik vraag mij nu toch echt af of een lnb last heeft van 4G zenders of een zendamateur?

 

Voorbeeld:

 

Lnb Inverto black ultra's geplaatst op een locatie (a) waarvan ik denk dat 4G masten of zendamateur het signaal drukken.

En op een locatie waar geen mast staat.(B)

 

Ik heb voor een test een A 1 - 2- 3 - HB opstelling gemaakt en deze mee genomen ook naar locatie b.

Op beide locaties is vrij zicht geen bomen of gebouwen waar die tegenaan zou kunnen kijken.

 

Ontvanger is een GB X3 

coax 15 mtr met Belden compressie connectors.

Schotel TDS 88

Satmeter Horizon

 

Locatie a  A1 - 90% A2 - 92% A3- 88% HB 92%

Locatie b  A1 - 99% A2 - 97% A3 - 97 - HB 97%

 

Ik heb helaas geen beschikking over een spectrumanalyser ik moet het doen waar menig hobbyist het mee moet zien te klaren.

 

Is er misschien een ander merk lnb wat ik zou kunnen gaan testen? 

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja Belden H125 voldoet ook niet meer aan de huidige eisen voor afscherming van 4G.
De eisen volgens het Kabel keurmerk zijn:
30 - 1006MHz   >95dB

Belden H125 AL heeft maar een afscherming van:
30 - 1000 MHz  >80dB

Neem liever Koka 9 TS, die heeft een afscherming van:
30 - 1000MHz  >110dB
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die 4G storing zal in principe frequentie afhankelijk zijn, je zal bij bepaalde transponders verschil moeten zien.

 

Een spectrum analyser is onontbeerlijk bij dit soort problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of een zendamateur!

of elektro smog die nog onbekend verstrekkende gevolgen heeft

 

ik denk dat iedereen wel degelijke kabel aanschaft maar is de stekker niet de zwakke schakel in de keten van goed materiaal?

verder weten we maar heel weinig over storingen die immers geld gaan kosten om ze te voorkomen!

 

ik schreef erover in 20uhm 12 de invloed van een Maerklin Draadloos bestuurde modelspoorbaan

en

ik schreef er ook over m.b.t de lift sleep en schakelrelais op de plasma zichtbaar geworden met een VU+ Ultimo

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je goed houd aan de voorschriften, deugdelijk materiaal gebruikt dan is er in de regel weinig aan de hand.

Bij ons het dak staan enkele GSM masten van du en Etisalat die Dubai Media City afdekken en een heel eigen antennepark voor veel satellieten posities. Voor monitoring van onze eigen programma´s, ontvangen van feeds en noem maar op. En ook uplinks, utily verbindingen. We gebruiken Ka, Ku, C-band.

We hebben nog nooit problemen ondervonden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je goed houd aan de voorschriften, deugdelijk materiaal gebruikt dan is er in de regel weinig aan de hand.

Bij ons het dak staan enkele GSM masten van du en Etisalat die Dubai Media City afdekken en een heel eigen antennepark voor veel satellieten posities. Voor monitoring van onze eigen programma´s, ontvangen van feeds en noem maar op. En ook uplinks, utily verbindingen. We gebruiken Ka, Ku, C-band.

We hebben nog nooit problemen ondervonden.

Ik weet niet hoe hoog de stralingsnorm in Dubai is?In Nederland, evenals in een aantal andere landen, worden de ICNIRP (International Commission of Non-Ionizing Radiation Protection) limieten gebruikt. Voor UMTS is deze bovenlimiet 10.000 mW/m2. LTE staat er nog niet bij vermeld maar neem aan dat dit ongeveer het zelfde zou zijn als bij UMTS.

Ik gebruik dubbel afgeschermde coax 110Db ik kan helaas niet terug vinden op de sticker hoe de coax is opgebouwd daar heb ik net een mail voor verstuurd naar de leverancier.

Ik weet alleen dat dit een steeds groter probleem wordt bij diverse aansluitingen en ik zou graag de oplossing willen aandragen.

 

En inderdaad Ceesv op diverse TP's is het signaal nog lager en geeft zelfs blokvorming dan. 

12129.00 V 86 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

12129 komt overeen met een MF frequentie van 1.529 MHz.

 

Zit daar al LTE?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem Koka 9 TS. Die koop je al in Nederland voor €0,82 / meter per meter te bestellen. Dan weet je zeker dat je iets goeds hebt.

Zie de specificaties in de bijgevoegde pdf.

Dank je Sprietje ik ga de leverancier maar eens even een mail sturen om te vragen of hij dat ook kan leveren?

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

12129 komt overeen met een MF frequentie van 1.529 MHz.

 

Zit daar al LTE?

 

 1626.5 - 1660.5 MHz 1525 - 1559 MHz 1600 MHz       

 

Een maatje van mij zit in de antennebouw en zegt ook dat alle antenne's die "antiek" zijn er niet vanaf gehaald worden maar vol worden gestopt met verschillende andere antenne's en frequenties..

aangepast door Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is aanmerkelijk minder goed dan de Koka 9 TS, zie: http://www.bedea.com/images/PDF/Spezialkabel/Anwendung/BK/BK2008_18+19.pdf

en misschien moeilijker aan te komen en duurder.

 

Ga maar na, de Koka 9 TS heeft een afscherming van >110dB tot 1000MHz en 105dB tussen 1000-2000MHz terwijl de Bedea Teless 100 maar een afscherming heeft van >85dB tot 1000MHz en maar >75dB tot 2000MHz.
 Hoeveel kennis van zaken heeft je informatiebron?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...