Ga naar inhoud


Dreambox 8000 start niet meer op


zzzzzz

Aanbevolen berichten

De datum haalt hij vanzelf van de transponder/frequentie zodra je een zender kiest. Zodra je zenderscan klaar is en je kiest een zender komt vanzelf de tijd en de EPG...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus een defecte SSL#84 (en waarschijnlijk corrupte flash). Zie post #35...

 

De AB zou gewoon vuil kunnen zijn. Deze is gelukkig eenvoudig te openen en te reinigen. Géén oplosmiddelen gebruiken! Gewoon de contacten met een schone gum schoonmaken en met doekje nawrijven. De carbonkopjes voorzichtig schoonwrijven. Mag evt. Met een vochtige doek... Vochtig hè, niet zeiknat....

Maar wat houdt die defecte SSL dan juist in?

Ga ik dit opnieuw krijgen als ik hem nog eens moet opstarten met de aan/uit knop?

Ik had er al lang niets meer aan geüpgraded, dus die flash is niet corrupt geraakt door bijv. eens een nieuwe OpenPLi erop te zetten.

 

De afstandsbediening is niet meer de originele (deze is zwart van kleur, de oorspronkelijke was grijs, maar heeft wel de extra rij toetsen zodat de rood/groen/geel/blauw gescheiden zijn van pauze, ffwd, enz.).

Ik ben niet zeker of dit een origineel exemplaar is of men mij een kloon afstandsbediening verkocht heeft (hij mist bijv. de pinnen om hem met zo'n speciale kabel aan te sluiten, zodat je hem kunt programmeren).

Hij is nog niet zo oud.

Onder de batterijen zit een schroefje, is het dat dat ik moet gebruiken om hem open te maken?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom krijg je met de ene nulmodemkabel wel en de andere geen resultaat? Is hier een verklaring voor? Een seriëlekabel blijft een seriëlekabel toch?

Vraag is of het wel allemaal null-modem kabels zijn.

Die ene die werkte was de enige die langs beide kanten een vrouwelijke stekker had.

Bij de andere moest ik een gender changer gebruiken aan één van de 2 kanten.

Bij serieel heb je er ook die gewoon rechtdoor gaan, en niet gekruist zijn.

En in principe kun je bij serieel je kabeltjes intern leggen zoals je wilt, dus in theorie zijn er heel veel combinaties mogelijk.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zzzzzz

 

Toppie dat er weer leven in zit in de dm8000 van je.

Ja, je kunt niet geloven hoeveel dit mij het leven vergemakkelijkt.

Maar de reacties hier tonen ook aan dat je niet je eigen ervaringen direct kunt extrapoleren.

Met dezelfde of gelijkaardige symptomen was het bij de ene de bootloader (zoals bij mij), bij de andere de voeding, bij nog andere de Xilinx chip of ineens heel het moederbord.

Ik ben blij dat ik die kabel heb kunnen uitlenen van een internet vriend, hij heeft die gewoon per post opgestuurd, en ik ga die binnen een week of zo terugsturen.

De kost zal minimaal zijn (2x4€ voor het ontvangen en versturen, en een kleine beloning voor die vriend).

Het was nog heel wat werk om mijn kanaallijst her aan te maken, want ik had hier geen recente goede copie meer van.

Het voordeel is dat hij nu wel weer wat opgekuist is, zenders die ik nauwelijks bekeek zijn er weer uit.

En aangezien ik zelf mijn picons maak, moesten die ook nog eens geüpdated worden.

En omdat ik die graag extra groot heb, had ik een paar wijzigingen aan de DMConcinnity HD gedaan, dus die moest ik ook weer uitvissen.

Dat is ook alweer gebeurd.

Nu zijn er waarschijnlijk zaken in mijn Autotimer die ik vergeten ben dat ik anders automatisch opnam, maar dat komt er wel weer bij.

 

De Dreambox 8000 HD blijft voor mij toch wel een van de beste toestellen die ik ooit gehad heb.

7 jaar in dienst en hij doet het nog altijd, en het gemak dat je een timer kunt instellen en dat je er dan niet meer hoeft bij na te denken, wetende dat iedere dag op hetzelfde uur het opgenomen wordt, vind ik onvergelijkbaar.

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...