Ga naar inhoud


Dreambox 8000 start niet meer op


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Na jaren trouwe dienst (iets meer dan 7 jaar) wil mijn Dreambox 8000 niet meer booten.

Het fenomeen is als volgt :

 

Op het schermpje van het toestel zelf verschijnt het normale "dreambox powered by Dream multimedia".

Het ledje op de aan/uit knop kleurt blauw.

Maar daar stopt het.

Ik krijg geen foutcode, het balkje dat normaal de voortgang weergeeft komt niet, en het systeem start niet door.

Enig idee wat dit kan veroorzaken?

Is dit een probleem met de bootloader, en moet ik dit met zo'n seriële kabel oplossen?

Is er ergens een batterij die zou kunnen leeg zijn en die moet vervangen worden?

Kan het ergens een beveiliging zijn tegen kortsluiting of zo?

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


koppel alles eens af coax  en je schijf 

probeer nog eens of hij nu wel opstart

anders probeer hem eens terug te flashen met dreamup en de originele software

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, alles losgekoppeld behalve één van de DVB-C tuners, die zit met zo'n heel fijn vijsje (schroefje voor de Nederlanders) vast, en daar ontbreekt mij de schroevendraaier voor.

Maar ook zo start hij niet op.

Met Dreamup en een USB naar seriële kabel vraagt Dreamup om de Dreambox aan te leggen, dat doe ik, maar Dreamup vindt hem niet.

 

Ik vrees dat hij nog stroom genoeg krijgt om het lCD display te doen werken, maar niet genoeg om te kunnen opstarten.

Gekeken, de site waarnaar je verwees heeft hem inderdaad op voorraad, maar tegen dat ik hem hier in Vlaanderen heb, zit ik dan wel al aan tegen de 70€, en ik ben niet zeker dat de voeding het probleem is.

Ik ga eens goed moeten denken wat ik nu ga doen.

En ondertussen weer wat meer naar de HD digibox kijken.

Probleem is dat er zoveel keuze is, maar tegelijk niets dat echt erboven uit steekt.

De Dreambox 9000 zou waarschijnlijk best benaderen wat ik zoek, maar de 900 moet nog uitkomen, en nu is het nog spannend om te weten wat er mogelijk is met die nieuwe CCcam (als het geen vals gerucht is).

En dan is er nog de VU+ Ultimo die op het punt staat uit te komen.

En er is nog de Gigablue, en de Xtrend.

 

Wat ik mij ook opvraag, zijn mijn opnames nu verloren?

In het begin dat ik mijn Dreambox had, wisselde ik eens tussen een andere en de OpenPLi distributie, en die Openpli kon dan de harddisk partitie van de andere niet lezen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je aan de bestandsstructuur niets wijzigt gaat er niets verloren. Je kunt hem uitbouwen en aan een nieuwe Linux box hangen. De bestanden zijn dan meteen weer beschikbaar. Er zijn ook exFAT partitie lezers onder Windows, maar ik zou mijn data daar niet aan wagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je hem nog in de stopmodus kunnen zetten 

en welke was jou laatste software dat je er had opstaan

 

 

 

Wat ik mij ook opvraag, zijn mijn opnames nu verloren?

In het begin dat ik mijn Dreambox had, wisselde ik eens tussen een andere en de OpenPLi distributie, en die Openpli kon dan de harddisk partitie van de andere niet lezen.

hangt ervan af welke versie je erop had staan 

en weg zijn jou uitzendingen niet 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is meestal niet de voeding maar de Xilinx die onderuit gaat. Dat deel wordt namelijk snoeiheet. Ondanks de MIPSEL kwaliteit van de DM8000 komt daar vroeger of later toch een keer een einde aan...

Voeding zou ik eerst laten testen alvorens een nieuwe te kopen. Hoe mooi de DM8000 ook is, boven de €100 reparatiekosten is hij echt niet meer waard!! Tenzij je een Dreambox adept bent natuurlijk. €250 erbij en je hebt een prachtige multituner erbij naar de huidige stand der techniek en dan op 1300 of zelfs 1700Mhz met flink geheugen en dezelfde functionaliteit. De 3de en 4de CI slot zal niemand echt missen. Durf zelfs te bevragen of er ooit iemand daadwerkelijk die 4 CI sloten ooit tegelijk in gebruik heeft gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is meestal niet de voeding maar de Xilinx die onderuit gaat. Dat deel wordt namelijk snoeiheet. Ondanks de MIPSEL kwaliteit van de DM8000 komt daar vroeger of later toch een keer een einde aan...

Voeding zou ik eerst laten testen alvorens een nieuwe te kopen. Hoe mooi de DM8000 ook is, boven de €100 reparatiekosten is hij echt niet meer waard!! Tenzij je een Dreambox adept bent natuurlijk. €250 erbij en je hebt een prachtige multituner erbij naar de huidige stand der techniek en dan op 1300 of zelfs 1700Mhz met flink geheugen en dezelfde functionaliteit. De 3de en 4de CI slot zal niemand echt missen. Durf zelfs te bevragen of er ooit iemand daadwerkelijk die 4 CI sloten ooit tegelijk in gebruik heeft gehad.

Dat van die CI sloten kan veranderen, hee, Mimisiku.

Als M7 werkelijk hun oude systeem (Nagra) uitfaseert en op die Orca Viacess overgaat, dan zul je waarschijnlijk per opname één CI+ module nodig hebben.

Ook als je bijv. Telenet met een CI+ module aan de praat krijgt, dan nog zit je aan de beperking van één zender decoderen tegelijk.

Dan kan het misschien wel handig zijn om meerdere modules te kunnen installeren, op voorwaarde dat het systeem dan slim genoeg is om de volgende aan te spreken als de eerste "bezet" is, natuurlijk.

Wat die nieuwe box betreft, ik gebruikte dus wel 4 tuners (2 sat en 2 kabel).

Ik ken niet zoveel boxen die dat kunnen.

De Xtrend en de Gigablue zijn er 2 die dat in bepaalde modellen hebben.

Maar als het 4K betreft, dan zijn ze niet uit (de VU+ Ultimo 4K zou binnenkort uitkomen, van de 9000 weten we nog niet of en wanneer die komt).

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 4K zou FBC tuners ondersteunen en kan dus i.c.m. Unicable/JESS tot wel 64 virtuele tuners komen. De meeste moderne boxen ondersteunen twin-tuners. Dus ook daar geen gebrek.

Wat betreft CI+ is in onderzoek/ontwikkeling... de data zal door de CI+ moeten en weer terug. Momenteel nog toekomstmuziek. Ook de selectie van CI+ en dan vooral met dezelfde CAID heeft in het verleden tot veel hoofdpijn geleid en niet lekker werkend.... Maar op dat punt heb je gelijk ALS ze het ooit werkend krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, moet ik toch eens testen als ik weer thuis ben, zou een goedkope oplossing zijn :)

Geen idee hoe ik dat front panel er precies afkrijg zonder dat ik het breek, paar keer op die 2 toetsen (die met het pijltje naar onder en de andere er net onder) geduwd.

Zie niets gebeuren.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...