Ga naar inhoud


Update OScam 1.20 op Windows 7 TV Server


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier.

 

In 2011 heb ik via een commerciele aanbieder ons huis in laten richten met (toen nog) een Windows MCE netwerk. Dit bestond uit een Windows 7 TV Server met 4 DVB-S2 tuners, DVBLink en OScam voor De CanalDigitaal Smartcard. Door het huis stonden een aantal XBOX360's met Win MCE. We zijn er altijd er tevreden mee geweest.

Het bedrijf dat alles geleverd, geïnstalleerd en onderhouden heeft, bestaat al een tijd niet meer. Sindsdien ben ik op mezelf (en internet) aangewezen.

Ondertussen is DVBLink bijgewerkt naar de laatste versie (6), zijn alle XBOX-en vervangen door RPi2's met Kodi en heb ik een HDHomeRun Expand toegevoegd om via DVBLink de ongecodeerde Ziggo KabelTV te ontvangen. (NPO HD zenders via satelliet zijn zo slecht dat dit een verademing is).

De TV server heeft nog de eerste versie van Windows 7 omdat het om een of andere reden niet lukt om Service Pack 1 geïnstalleerd te krijgen. Ergens in het systeem zit iets zodanig mis dat het niet lukt. Het lijkt ook dat andere pakketten niet meer helemaal OK zijn. Om die reden overweeg ik de overstap naar Windows 10. Het enige waarvan ik onvoldoende kennis heb om de stap te zetten is OScam. Ik heb weinig tot geen kennis van OScam. Het is 5 jaar geleden geïnstalleerd bij aanschaf en heeft altijd zo gewerkt. Ik heb versie 1.20.

Dus, na deze lange inleiding, zijn mijn vragen:

- Kan ik upgraden naar Windows 10 zodanig dat de bestaande OSCam installatie (1.20) blijft functioneren?

- kan ik een nieuwe versie van OScam installeren en de bestaande instellingen (automatisch) overzetten?

- Heeft het zin om OScam sowieso te updaten? Zo ja, wat zijn de veranderingen?

 

Alvast erg bedankt voor de hulp.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Die "TV Server" er ook uitgooien en vervangen door een enigma2 quad tuner box.

Die kodi boxjes connecteer je in een handomdraai naar die quad tuner.

Of het nu een VU+ of Gigablue quad receiver is of een andere smaak het maakt niet zoveel uit zolang er maar enigma2 op draait.

Het zal je veel tijd en hoofdbrekens besparen.

Volgens mij kun je tegenwoordig nog wel meer dan 4 tuners realiseren in een ontvanger maar ik heb persoonlijk maar een single tuner nodig en volg de huidige grote getallen tuner trends niet meer aandachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord. Zo'n Enigma2 is wellicht een oplossing, maar meer voor de lange termijn. Ik heb net een investering gedaan om DVB-C toe te voegen met de HDHomeRun Expand waarmee het systeem, qua functionaliteit, werkt zoals we graag willen. Het enige probleem is de Windows 7 installatie die niet meer optimaal is. Deze wil ik dus graag overzetten op Windows 10, maar dan moet ik weten of ik dat met mijn huidige OScam of een update op dezelfde manier kan laten werken als nu. Omdat er nog een paar andere netwerkapplicaties op dezelfde TV server draaien, zou ik daar ook weer iets aan toe moeten voegen. Bijvoorbeeld een NAS voor streamen van muziek en films.

Dus als iemand me meer kan zeggen over OScam, heel graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...