Ga naar inhoud


76% signaal maar geen zenders


FtoA
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

hallo daar,
ik ben de hele middag bezig geweest met het bouwen van een proefopstelling om FTA op astra 1 te vangen.(wanneer je en de kennis en het gereedschap ontbeert duren dingen wel eens langer)
Het zou fijn zijn als iemand mij verder kan helpen.

Nu heb ik een signaal van rond de 80%, maar het zoeken van zenders levert 0 op.

Visiosat bi sat met een LNB op de rechter schroefgat, gezien vanaf staand voor de schotel (er is dus nog 1 schroefgat over.)

LNB = chess edition3 universal TWIN lnb 10.70-12.75ghz; maakt het uit welke van de 2 aansluitingen ik gebruik?

Hij is aangesloten op de 2e tuner van de sat rec.

Wat is er mis?

hulp wordt zeer gewaardeerd!
 

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi,

 

Op het eerste zicht zou ik zeggen dat je afgeregeld hebt op een andere satelliet. Dat je helemaal geen zender oppikt bij het zoeken is wel raar. Is jouw transponderlijst nog actueel? (btw; wat gebruik je als ontvanger?) Hoe heb je afgeregeld? (met een box of een satfinder?) Ben je ook zeker dat je bij het zoeken de 2de tuner gebruikt?

 

-Maakt niet uit welke aansluiting van de lnb je gebruikt.

 

Succes! Komt wel goed..

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou je hand eens voor de LNC. Gaat het signaal van 80% dan terug? Indien niet dan "ziet" de schotel helemaal geen satelliet en heb je ook geen ontvangst.

Het maakt niet uit welke van de 2 uitgangen op een Twin (Duo) LNC je gebruikt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou je hand eens voor de LNC. Gaat het signaal van 80% dan terug? Indien niet dan "ziet" de schotel helemaal geen satelliet en heb je ook geen ontvangst.

Het maakt niet uit welke van de 2 uitgangen op een Twin (Duo) LNC je gebruikt.

Hallo bedankt voor jullie reacties!

iK HEB  een stuk kurk en piepschuim voor de LNB gehangen signaal blijft op 80%, gek want bij het draaien van de schotel had ik op sommige standen geen signaal. :confused:

Staat gericht op Astra 1KR/L/M/N (19.2° O = 340.8° W) met gegevens van ***geen-reclame***.

Met een gradenmeter op de android en app satfinder schotel geprobeerd te plaatsen.

 

CITAAT: transponderlijst nog actueel? (btw; wat gebruik je als ontvanger?) Hoe heb je afgeregeld? (met een box of een satfinder?) Ben je ook zeker dat je bij het zoeken de 2de tuner gebruikt?

 

transponderlijst IS NIET actueel

een Topfield tf4000pvr uit 2009?

Hoe heb je afgeregeld? (met een box of een satfinder?) - Android

Ben je ook zeker dat je bij het zoeken de 2de tuner gebruikt? - Ja

:crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Mag ik aannemen dat je het G2 Support hebt bedoeld voor de Astra 19,2 en Hotbird 13?  zie afbeelding.
Als het die is, moet je de lnb van de Hotbird eerst op de nul-positie afstellen en dan de schotel op de Hotbird uitrichten.
Daarna ga je de hoogte van de Astra 19,2-lnb afstellen. Die moet hoger staan dan de Hotbird.

Ja, en met die Chess-lnb's moet het lukken om die voor de Astra 19,2 en Hotbird te gebruiken want die hebben een kop die maar 56mm is.
 

post-60869-0-90589400-1480538735.png

post-60869-0-86454800-1480538848_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik aannemen dat je het G2 Support hebt bedoeld voor de Astra 19,2 en Hotbird 13?  zie afbeelding.

 

 waar jij HB laat zien heb ik mijn LNB voor Astra geplaatst, plek 2  blijft leeg

 

Het is mij ook onduidelijk wannneer ik weet of de LNB op de positie 0 staat. Ik zie wel alle nrs op de houder staan maar geen ijk/ afstel streepje

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hot Bird 13B / Hot Bird 13C / Hot Bird 13E (13°E) en bij dishpointer heet ie weer 7.8w eutelsat 13A, dit is echt om gek van te worden, wat een fantastiese manier om slechte zin te creeren! :mad:

 

welke moet ik nou hebben :confused: :confused: 

 

Bedankt voor de hulp, ben er helemaal klaar mee,

morgen weer een dag

met frisse tegenzin hoop ik het dan te klaren, zo moeilijk kan het toch niet zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste FtoA

In bericht 7 heb ik het over de Astra 19,2 en Hotbird 13. De getallen 13 en 19,2 is de positie van de satelliet oost. Het gaat dus om de Hotbird op 13 graden oost ofwel 13e (east).

In bericht 4 schrijf je dat je een stuk kurk en piepschuim voor de LNB hebt gehangen. Tja dat helpt natuurlijk niets. Daar gaan de signalen zo doorheen.
De signalen gaan niet door je hand niet omdat daar heel veel vocht in zit en als je niet zulke lange armen hebt dat je je hand voor de lnb kan houden en gelijkertijd ook binnen kunt kijken of het signaal weg valt, dan frommel je even een stuk aluminiumfolie over de kop van de lnb.

Je schrijft dat je 80% signaal hebt.
Bij de meeste satellietontvangers heb je twee signaalbalken.
Eén met de signaalsterkte en één met de signaalkwaliteit.
De signaalsterkte is niet zo belangrijk. Als die meer dan 25% aan geeft, is de coaxkabel goed aangesloten zodat de lnb zijn voeding krijgt vanaf de ontvanger.
Ligt die beduidend lager, dan heb je ergens slecht of geen contact tussen de F-connector en de mantel van de coaxkabel.
Belangrijk is dus de signaalkwaliteit en die moet normaal ergens tussen de 70 en 100% liggen.

De ontvanger is nog een SD-ontvanger en kan dus geen HD-zenders ontvangen.
Je kunt dus alleen transponders ontvangen met DVB-S, QPSK.
Je zou dus af kunnen stemmen op de vrij te ontvangen Duitse zender ARTE Deutsch op 10744H van de Astra 19,2e met de parameters DVB-S, QPSK, SR 22.000, fec 5/6.
Deze zender zit al sinds 2008 op deze transponder dus als je nog een zenderlijst in je Topfield hebt staan, staat deze zender er zeker in. Ik denk op positie 162 van de oude zenderlijst.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,
ten eerste hartelijk dank voor je begeleiding!

Aan jouw foto te zien heb je het goed ingeschat: ik heb hier de G2 Support.
Ik ga maar 1 LNB plaatsen, heb er ook nog maar 1, en die dient op Astra 1 te staan.

Mijn doel is om Cubavisión Internacional te ontvangen, (ik wil graag de begrafenis van Fidel volgen) die zit op deze 3:
Position    Satellite    Packages
19.2°E    Astra 1L
35.9°E    Eutelsat 36B    Zap
100.5°E    AsiaSat 5
Bedenk me nu dat het misschien beter is om op een van de andere satelieten te te richten? Ze staan niet op dishpointer.

- op dishpointer zie ik 13E, 5E©, 4W;  bedoel je die voor HB?
- En ik zie 19.2E & 13E ©; is dat Astra 1?
- Kan ik met deze schotel niet direct op Astra 1 richten, er staat nogal wat begroeing op 13 die ik op 19 ontwijk?
- Voor de duidelijkheid, de arm van schotel moet de lijn volgen die naar de satelliet wijst? Of moet ik een denkbeeldige lijn trekken van midden kop naar begin arm?
 

alvast dank voor nieuwe reakties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja Drs-IJzerbout?
Als het midden van de bout gelijk staat met de nul-streep?
Zelfs als ik dat niet aan geef, dan kun je het nog zien want wat is de hoogste stand? Als de bout helemaal boven in het slobgat staat, dan staat het midden van de bout op plus 10 en als de bout helemaal onder in het slobgat staat staat het midden van de bout op min 30.
Daar heb je geen IQ van 90 voor nodig om dat te snappen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...