Ga naar inhoud


Zijn er al DVB-S2X ontvangers?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een VU+ kopen, maar dan wel met multistream, PLS, T2-MI, H.265, 4k/UHD, hardware blindscan, streaming met transcoding dat ook echt goed werkt, hbbTV, Enigma2...

Maar nog niet zo'n receiver gevonden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Daf driver informeerde naar de Solo 4K.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn TV doet o.a. DVB-S2X , LG webOS TV UJ634V

http://www.lg.com/uk/tvs/lg-43UJ634V

WP_20171205_13_00_38_Pro.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4.12.2017 om 16:28 zei Tonskidutch:

dat was me niet geheel duidelijk maar allee dan

neen die kan geen nieuwe dvb-s(x) tuner aan

enkel de Uno 4K SE en de Ultimo 4K en toekomstige mits vermeld in de specs

Actueel is de enige Vu+ die S2x kan de Zero 4k die op 15 decmber uitkomt.

Voor de Uno 4k, Uno 4k SE en Ultimo 4k zal er een S2X FBC Tuner uitkomen (die is aangekondigd, datum onbekend). De tuner kan je zelf vervangen als deze uitkomt, is wel nog niet de moeite actueel vind ik met de wenige zenders die het gebruiken.

Als de tuner uitkomt zal het waarschijnlijk ook mogelijk zijn om de Uno 4k, Uno 4k SE en Ultimo 4k direct met de S2X Tuner te kopen (oorspronkelijk was dit de bedoeling met de Uno 4k SE, maar de tuner heeft vertraging opgelopen).

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een X op het PCB maar de tuners zijn S2.

 

En bron is plnick van vuplus support forum

https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/110982-vu-uno-4k-se-release/&postID=1629949#post1629949

 

In een andere post heeft hij bevestigd dat de nieuwe tuners ook in de Uno 4k en Ultimo 4k zullen werken (maar die vind ik niet terug).

 

Oh en wat betreft de PCB:

https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/101538-vu-ultimo-4k-und-vu-uno-4k/&postID=1426348#post1426348

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee...zal de zender morgen eens op mijn Uno 4k SE testen (met S2 Tuners)

Het is wel zo dat S2 en S2x ook overlap hebben in de specificatie, dus afhankelijk van de constellatie (QPSK bv.), Roll-Off, FEC, etc. kan het misschien zijn dat alhoewel er in de header van de stream S2x aangegeven staat (in een of andere bitcode) dat het eigenlijk compatibele parameters zijn met S2. Dat zou ik meer in detail moeten bekijken maar ben momenteel niet thuis dus kan het niet analyseren met dvbsnoop...en ook weet ik niet of de ontvanger zal proberen S2x te openen met S2 tuners bij compatibele parameters (het zou me verbazen dat hij dat zou doen, dus geloof best voorlopig niet wat hierboven staat want ik geloof het zelf niet :) ).

 

Als het morgen zou blijken te werken op mijn Uno 4k SE zal ik het eens vragen in het vuplus support forum...

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Clemens-vuplus:

dus geloof best voorlopig niet wat hierboven staat want ik geloof het zelf niet :) ).

 

ja zo komen we er niet :P

ik zal het nog eens testen al die DVB-S2(x) demo zenders

er zijn dus al ontvangers en nu nog de tuners :cry:

 

maar alternatief zijn er andere merken dan mijn Vu+ met DVB-S2(x)

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het aannemelijk dat deze tuners er ook komen voor oudere 4k modellen van de Vu zoals de Vu solo 4k die je bijvoorbeeld via usb aan kan sluiten?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Solo 4k heeft standaard de mogelijkheid een tuner extra te plaatsen, of daarvoor een DVB-SX2 tuner voor beschikbaar komt is de vraag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze tuner gebruik ik voor Ziggo dus wil die niet kwijt.

Het is natuurlijk wel mogelijk die tuner eruit te halen en daar als dat mogelijk is ooit een DVB-SX2 tuner in te plaatsen, om daarna te kiezen voor de turbo DVB-C tuner via usb.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...