Ga naar inhoud


Laptop resetten blijft win10 dan?


opie
Ga naar oplossing Opgelost door Penthe,

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik wil mijn laptop gaan restten, teveel troep op, maar oorspronkelijk stond er win 7 op. vorig jaar aangepast naar win 10.

Als ik ga resetten blijft hij dan met win 10 of gaat hij terug naar win7, wat ik niet wil!

gr

opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Als je de laptop gaat herinstalleren door hem te resetten gaat hij terug naar Windows 7. Je moet in Windows 10 zelf aangeven dat je Windows 10 weer schoon wilt gaan installeren.

 

Naar all settings en dan update & security en dan links Recovery en dan de eerste optie bovenaan.

 

post-32875-0-76989900-1487413211_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is het mooie van Windows 10. :). Je kunt heel snel weer vanaf 0 beginnen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een windows installatie maak, en alle programma's zoals office etc daarbij, maak ik een image die ik op de server van het bedrijf bewaar. Daarna is restoren heel snel, met alle drivers enzo inbegrepen. Ook als de hdisk het begeeft.

Dat kun je doen inderdaad maar als je niet blijft backuppen wordt je image te oud en kun je uren gaan updaten met windows updates en zul je ook je software per direct moeten upgraden. Als je elke maand een image maakt is dat ook prima maar er komt gewoon een dag dat je Windows te veel vervuild is.

 

Uiteindelijk is een nieuwe installatie dan de enige oplossing om weer vers van start te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...