Ga naar inhoud

Welke formaat of wat moet ik begrijpen onder 16 apsk

sattv4iedereen
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi,

Op site met frequenties, kwam ik verschillende gegevens tegen.

Qpsk en 8psk, is me bekend. Maar weet iemand wat het nut is en wat 16apsk is?

Ik kom dit voornalijk tegen bij feeds. Of is 16apsk de opvolger van 8psk?

Kan een consumenten ontvanger 16apsk aan?

Wie weet daar iets nuttigs over?

Ontvangst hotbird met tivusat kaart via de vu zero 4K.cd riant (tijdelijk enkel de tv app).tvv sat en antenner via tv. telenet met de telenet box, en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ (tv met een kaartje).Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank je voor deze tip: ik weet niet of de vraag van sattv4iedereen erdoor geïnspireerd is maar de software van mijn Openbox SX6 kreeg zojuist een update waarin o.a. stond dat er een 16apsk search function aan toegevoegd is. Ik was het wel eens ergens op een Lyngsat lijstje tegengekomen maar had dat niet direct met feeds geassocieerd. Nogmaals hartelijk dank.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door dbfan
      Na meer dan een jaar problemen met HD-ontvangst op de VU+ Duo heb ik ( bij toeval ) het probleem opgelost.
      Hier mijn verhaal ( even in engels nav post op een ander forum ).

Here is my story on the DUO:
      - redlight issue, did not boot anymore
      - replaced C807 ( the famous one ) + the regulator U801
      - boots again, but have severe problems on HD-channels, not locking
      - after a while HD working, except the critical ones ( 8PSK here in Netherlands )
      - I discovered that if the box is heated, everything works....
      - removing cover, heated extra with hair-dryer and the SNR goes from 68 to 72%
      - used freeze spray to identify another faulty capacitor : C848 !!
      - SNR now 74% for NED1-HD ( 8PSK ) and 78% for NED2-HD. Never seen this high. Very stable

Dus, bij problemen met kritische regenreserve / schommelende SNR's / locking-problemen ( vooral 8PSK ):
      - open de box
      - zet op HD-kanaal ( NED1 8PSK ) en open signalzoeker
      - even extra verwarmen met haardroger
      - als SNR dan omhoog gaat, grote kans dat er een elco kapot is ( niet de fameuze C807 )

In mijn geval C848, een 1000uF - 10V elco.
      Vervangen en opgelost !
    • Door Audioniek
      Recent heb ik een RE-8000 met twee afstandbedieningen gekocht. De vorige eigenaar zei er keurig bij: "de HD zenders doen het niet goed". Thuisgekomen de AB’s schoongemaakt en de RE-8000 aangesloten. Inderdaad:

Het apparaat moet duidelijk opwarmen; in eerste instantie doen zelfs sommige SD-zenders het niet eens; De Nederlandse HD-zenders geven, ook na een uitgebreide opwarmperiode behalve SBS6 HD en Nederland 2 HD inderdaad bergen blokjes en zijn niet om aan te zien.  
      Mijn andere twee RE-8000’s hebben daar geen last van, dus de kappen er af en de ogen eens goed de kost gegeven. Daar kwam een verschil uit. Ofschoon de moederborden exact hetzelfde onderdeelnummer hebben, had de fabrikant bij twee spanningsregelaars naast de tuners een elco toegevoegd die bij de net gekochte ontvanger ontbrak.

Verder viel mij op dat alle probleemzenders in de hoge band zitten en horizontaal gepolariseerd zijn, ofwel de LNB-spanning is 18 Volt. Na meting bleek dat de voeding op de +27V (waar die 18V voor de LNB’s uit wordt gemaakt) maar 21,5V leverde en dat de elco die daarmee te maken had erg heet werd.

Ik heb de twee extra elco’s op het moederbord toegevoegd, en de heet wordende elco in de voeding vervangen. De ontvanger doet het weer perfect: direct na inschakeling uit deep standby beeld op alle zenders.

De spanningsregelaars voor de tuners zijn op het moederbord gemerkt met U101 en U102. De toe te voegen elco is 470 uF 10V of 16V en wordt aangesloten zoals op de foto’s is te zien. Deze elco’s mogen “normale” elco’s zijn, 85 graden exemplaren zijn goed genoeg.

In de voeding is C26 (in de RE-9000 is het C27) vervangen. Deze heeft een waarde van 680uF 35V of 40V en dit moet een 105 graden elco met een lage ESR zijn.

Ook in de RE-9000 zijn de tuner-spanningsregelaars gemerkt met U101 en U102. Ze zitten op een iets andere plaats dan in een RE-8000.

Voor hen met soldeerervaring is dit wellicht de oplossing voor “Migratie naar 8PSK lukt niet” als de "tuner-elco's" ontbreken.

Groeten,

Audioniek

• Door schumi08
      Beste medeforummers,

Sinds Canal Digitaal de Nederlandse HD-zenders met een minder sterk signaal uitzendt (in de zgn. 8PSK met als doel bandbreedte te besparen), valt mijn beeld bij regenval veel vaker weg dan voorheen. Ik heb al enkele uren besteed met het zo goed mogelijk uitrichten van de schotel: de Multytenne van Technisat. Voordat ik een installateur inroep die mogelijk beter kan uitrichten omdat hij wel de beschikking heeft over meetapperatuut, ben ik benieuwd naar jullie signaalsterktes op de Homecast Magic Pro. Met name bij gebruik van de Multytenne of evt. de Triplesat.

Hier volgt de signaalsterkte BIJ LICHTE BEWOLKING/ ONBEWOLKT weer op mijn Homecast MP icm Multytenne op:
      NED 1HD - 74%
      NED 2HD - 74%
      NED 3HD - 72%
      RTL4 HD - 75%
      BBC HD - 79 % (wel perfect dus)

Op deze manier hoop ik er achter te komen of de problemen op te lossen zijn met uitrichten of dat een andere schotel onvermijdelijk is. Nog een tip: door een afdekkapje tegen de regen over de LNB-bak te monteren (in de vorm van een transaparant A4 voorblad bijv. ) valt het beeld minder snel weg bij regenval.

Alvast hartelijk bedankt voor het delen van jullie signaalsterktes op de Homecast Magic Pro. Omdat van verschillende merken/ types ontvangers de signaalsterktes zich niet laten vergelijken, gaat het echt om bezitters van deze specifieke ontvanger.

Groeten,
      Lodewijk
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.