Ga naar inhoud


Schotel africhten (Kontich)


Procar002

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Formule 1 racing?

Niet op ITV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zet je de schotel toch op het grasveldje. Je ziet dat de signalen dan ruim 2 meter over het dak heen gaan. Die schotel daar even wegzetten terwijl jij zit te genieten van de wedstrijd, moet toch wel kunnen?

Even een langere coaxkabel kopen.

post-60869-0-42216100-1490047238.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of als de buren ook een beetje fan zijn, willen zij misschien je schotel bij hen in de tuin gedogen?

 

 

post-40446-0-32452600-1490053445.png

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig... maar da's dus dikke pech.. ik weet niet of ik hier zomaar een schotel mag bevestigen aan de muur van een huurappartement.. en 4,5m is ook al bij de bovenbuur..

Ik wil je nogmaals bedanken voor je inspanningen!!

Een schotel laten plaatsen op/tegen een appartement(sgebouw) ??

Dit moet je wettelijk aanvragen aan de eigenaren van de appartementen !!

Zelfs als je mede-eigenaar bent !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad... ik moet dringend op zoek naar een andere oplossing.. binnen 2 weken start het race-seizoen en dan wil ik kunnen kijken naar ITV.. en zeggen dat ik net nog een nieuwe schotel en staander kocht in de overtuiging dat het zou lukken..

http://f1.channel4.com

http://www.channel4.com/programmes/formula-1/episode-guide

;)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik inderdaad eens bekijken... wel een heel gedoe, elke 2 weken ongeveer de schotel gaan installeren...

Ik heb al ondervonden dat dit heel vlot gaat wanneer men de opstelling met campingstatief (tripod) niet volledig demonteert en alles in één geheel terugplaatst op identiek dezelfde plek. Het is dan enkel een kwestie van de plaats te markeren waar de voetjes van het statief moeten komen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met alleyoop eens.

Ik zou het als volgt doen:
Zorg dat één poot van het statief precies recht naar voren staat, dus recht onder de lnb-arm. De schotel staat dan het stabielste omdat het meeste gewicht van de schotel vóór de buis hangt, zie bijlage.
Koop een paar tentharingen zoals in de bijlage en sla die recht in het gras achter de twee achterpoten van het statief als de schotel ontvangst heeft op de Astra 28,2.
De twee haringen laat je 1,5 cm boven de grond uit steken. Dan zal niemand er last van hebben, ook niet als ze het gras een keer maaien.
Het is nu gewoon een kwestie van de schotel weghalen in zijn geheel en weer terug plaatsen tegen de tentharingen. Zeker voor een schotel van 60cm staat die keer op keer precies goed genoeg om meteen weer ontvangst te hebben op de Astra 28,2.
Ik heb niet de indruk dat daar baldadige jeugd je willen pesten om tijdens het kijken van de wedstrijden de schotel om willen gooien.
 

post-60869-0-59655700-1490094782_thumb.jpg

post-60869-0-73137400-1490094792.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de titel las dacht ik eerst welke stoute schotel afgericht moest worden?

Het blijft leuk en boeiend die taal verschillen.

 

Er wordt hier nu steeds gerefereerd aan de Formule 1 maar Procar002 wil naar BTCC kijken (had er ook nog nooit van gehoord moet ik eerlijk toegeven) en voor zover ik kan nagaan wordt dat alleen door ITV uitgezonden (en een paar Amerikaanse zenders): http://www.btcc.net/btcc-on-tv/

Om precies te zijn ITV4.

Nu is het nog aan Procar002 om te beslissen of hij de schotel ergens kan/wil neerzetten.

 

€50 voor alleen even uitrichten is een nette prijs, als de schotel ook nog gemonteerd en bevestigd moet worden is het een koopje.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...