Ga naar inhoud


Homeshare met Openatv en Fortis


Aanbevolen berichten

Als Oscam beginner lukt het mij niet mijn oude Octagon SF1028 (Fortis decoder) te sharen met een

Openatv box (ook Octagon)

 

Wat wel lukt tot nu.

Beeld met kaart op beide nieuwe Octagons (SF4008 en SF228, beiden openatv 6.0).

Share tussen beide nieuwe boxen met in de ene een TVV kaart en in de andere een Fransat kaart werkt perfect.

 

Nu zou ik ook mijn oude Octagon (Fortis) willen aansluiten.

Oscam versie van de nieuwe Octagon met TVV kaart is r11353,

oude Octagon oscam_1.20-svn11377-sh4stapi-full

Deze laatste heb ik gevonden voor SH4 decoders en stond bij SF1028, deze is dus waarschijnlijk geschikt hiervoor.

Via WEBif  kunnen alle Oscam instellingen voor zowel de nieuwe als de oude decoder ingesteld worden.

 

Het is mij ook niet gelukt met een TVV kaart de oude Octagon met OScam te laten werken.

 

Nu is mijn vraag, welke gegevens hebben jullie nog nodig om mij eventueel op weg te zetten of is het

niet mogelijk om de beide Oscam versie's samen te laten werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Plaats je configuratie even hier van alle boxen, t.w. oscam.conf, oscam.server en oscam.user
De TVV kaart zit dus in de SF4008 en de Fransat kaart in de SF228? En in de SF1028 zit geen kaart?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deelde niet (had/heb maar één ontvanger).

Maar ik had Oscam wel draaiende gekregen op mijn rebox 9000 die ik van Octagon FW voorzien had. De config zit in bijlage.

 

Had me gebaseerd op de tutorial/sticky posts van Michel e.a. om die config uit te werken.

 

Is normaal voorzien voor TVV onderin en CDS bovenin de lezers (als ik me goed herinner, want heb nu al enige tijd een Vu+)

tuxbox.rar

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, met deze instellingen ben ik verder geraakt.

Mijn instellingen stonden verkeerd in de map tuxbox, moet dus tuxbox/config zijn.

En met deze reader (oscam.server) werkt nu ook de homeshare.

[reader]
label                         = Fortis
protocol                    = cs357x
device                      = 192.168.1.151,25689
user                          = fortis
password                  = 1
group                        = 1
 
Met een kaart werkt de decodering wel erg traag in vergelijking met MCAs maar dit is niet erg aangezien er geen kaart in deze ontvanger zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is MCAs?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mcas en Mclient zijn plugin's voor alle Fortis ontvangers behalve Rebox.

Mcas om een TVV/CD kaart te kunnen lezen, Mclient is een homeshare plugin.

Beiden veel eenvoudiger in gebruik dan OScam wat, denk ik, belangrijk is voor de meeste mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mcas voor de octa's wordt niet meer ontwikkeld; dus daar verlies je dan weer op.

 

Ik meen me te herinneren dat het qua zapsnelheid al met al nog mee viel; zo lang ik niet de services in een van de cfg bestanden.

Het is al ff geleden, de 9000 is al afgevoerd naar het containerpark dus kan geen controles meer doen; dus het geheugen zal zijn piepende beste moeten doen. Staat me voor dat ik in het begin alle services aan beide kaarten had toegewezen maar dat liep helemaal niet lekker...

 

Kan altijd dat verder tweaken nodig is, maar daarcoor zijn er andere experten aanwezig ;-)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...