Ga naar inhoud


23,5 82% bereik 19.2 niets.......


satnitwit

Aanbevolen berichten

Help!! kan iemand deze arme vrouw helpen.

 

Afgelopen week hield ineens ons bereik ermee op. Het ging van geen geluid, naar wel geluid, soms beeld weg, dan weer terug enzovoort. Totdat het 48 uur later helemaal weg viel. OK. blijkbaar is de schotel of de kop verdraaid.... of is er iets anders aan de hand. Wij zijn geen onhandige schotellaars met 4 schotels die wij hier hebben hangen bij ons huis en de vakantiehuizen die wij verhuren en manlief heeft vier weken geleden nog een schotel opgehangen en uitgericht bij het huis van zijn ouders in Frankijk. Ook geen probleem.... maar nu... wat hebben wij allemaal geprobeerd:

1) De DUO-lnb hing met de kop in de 19.2 toen deed die het na het afstellen wel, maar geen bereik op de 23.5 Aangezien deze situatie toch al niet ideaal was dat toch maar eens veranderd.

2) De kop nu in de 23,5 en afgesteld. 82 % bereik, 19.2 niets, nadda noppes... ik zie niet eens dat er wat veranderd als hij aan het afstellen is.

3) Ok, zullen de bomen in de weg zijn gegroeid..... schotel 1,5 meter hoger gehangen, nog 1 meter hoger dan de schotel die ernaast hangt en het wel gewoon doet. Ook geen oplossing.

4) kop stuk? Vandaag nieuwe gehaald en jullie raden het al..... nog steeds niets, nadda, noppes op de 19.2, terwijl de 23,5 zijn beste bereik ooit geeft met 82%.

 

Wat kan hier fout gaan???

 

Alle optie's en checklist zijn welkom. De kop, afstand tot schotel en schotelgrote versus kop - afstand zijn gecontroleerd en kloppen. Dat is ook logisch want het heeft 4 jaar prima gewerkt ( toen hebben wij de DUO-lnb opgehangen en dus zelfs met de 19.2 in de houder).

 

Kortom; Help! Als er iemand in de buurt van Delfzijl - Slochteren - Hoogezand - veendam wil komen kijken, dat mag altijd!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok, Satnitwit, ik heb het gelezen.

QUOTE Afgelopen week hield ineens ons bereik ermee op. Het ging van geen geluid, naar wel geluid, soms beeld weg, dan weer terug enzovoort. Totdat het 48 uur later helemaal weg viel.UNQUOTE.

 

Dan QUOTE het heeft 4 jaar prima gewerkt UNQUOTE.

 

Jullie hebben al een tweede DUO lnbf uitgetest wat geen soelaas heeft gebracht.

 

Als eerste denk ik aan de bekabeling en F-connectors; is er misschien een nieuwe ontvanger? als dat het geval is, weet ik niet hoe die met DiSEqC overweg kan. (en zeker niet met een DUO lnbf, want daar heb ik geen verstand van).

 

Is er misschien een nwe DECT telefoon?

 

Wat voor ontvanger heb je?

 

Maar als ik dit verhaal zo lees, denk ik aan een rotte F-connector.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help!! kan iemand deze arme vrouw helpen.

 

Natuurlijk. Een hulpeloze vrouw laat ik niet aan haar lot over..

 

1) f-connectoren opnieuw aansluiten nadat de coax opnieuw vers is aangesneden

2) de duo-lb moet schuin naar boven wijzen als de westelijke kant vrijhangt (wel finetunen!)

 

De koppen moeten namelijk in het spiegelbeeld staan van de werkelijke posities van de satellieten: dus hangt de kop aan de westelijke kant vrij, dan is die voor de 23,5. 

En dat was jullie montage altijd, zo begrijp ik uit je post. Want 19,2 zat in de houder.   

 

(Echter: als je 23,5 in de houder gaat doen, moet de schotel ook opnieuw worden gericht (tikje naar beneden).)

 

Misschien het beste toch even vanaf nul de schotel weer instellen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is nog iets anders opgevallen

 

QUOTE

1) De DUO-lnb hing met de kop in de 19.2 toen deed die het na het afstellen wel, maar geen bereik op de 23.5 Aangezien deze situatie toch al niet ideaal was dat toch maar eens veranderd.

2) De kop nu in de 23,5 en afgesteld. 82 % bereik, 19.2 niets, nadda noppes... ik zie niet eens dat er wat veranderd als hij aan het afstellen is.UNQUOTE

 

Met betrekking tot 2) heb ik een vraag: had je toen wel ontvangst van de 23,5E (je had immers 82% signaalsterkte), en je ontving de 19,2E niet.

 

Als dit het geval is, met in ogenschouw nemende zowel 1) alsmede 2) dat er een andere schotel is geplaatst  dan een 65cm offset schotel en dat de brandpunten niet meer overeen komen, je hebt immers ook een 2de DUO-lnbf uitgeprobeerd; lijkt me sterk dat die alle 2 kapot zijn.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afregelen van schotel met duo lnb doe je zo, de kop van de 23.5 in de houder plaatsen, schotel optimaal afregelen op astra 23.5.

Eens dat gebeurt is, de schotel richting en of elevatie niet meer wijzigen.

Vervolgens switchen naar een zender op de astra 19.2 en dan de loshangende lnb (kop 19.2) lichtjes naar beneden kantelen tot je daar ook maximaal signaal ontvangt.

Let wel, voor het afregelen op de astra 23.5 moeten de disecq instellingen juist ingevuld staan, dat moet je zeker controleren.

Astra 19.2 poort 1

Astra 23.5 poort 2

Doe je dat niet, dan werkt enkel de 19.2 kop en dan ga je afregelen op de astra 23.5 met de lnb kop voor astra 19.2 en dat komt niet slim.

 

duolnb2.jpg

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou satnitwit nog wel internet hebben? Ze reageert niet meer.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou satnitwit nog wel internet hebben? Ze reageert niet meer.

Hier ben ik weer....... Ik kan niet zo snel...... meer te doen dan mij druk maken over tv kijken.

 

Gisteren alle conncectoren en snoeren enzo... nog nagelopen en gestript. Opnieuw geprobeerd, helaas lukt echt niet. Ik ben ervan overtuigd dat mijn man iets over het hoofd ziet,maar je weet vast wel hoe dat gaat........

 

Ik bel nu een bedrijf. Laten die het maar zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ergens heen ga waar problemen zijn en men beweert alles is 100% . Dan denk ik foert en neem ik een werkende zelfstandige installatie mee.

Van statief ,verlengdraad ,coax ,tv,reciever,switch,vouwtafeltje,etc. Een fout kan in een klein hoekje zitten.

Je kan dan gaan vergelijken door onderdelen te wisselen . Zo doet men dat ook bij moeilijke garantie gevallen ,switchen tot het werkt. Geen scoop metingen of allerlei duur meetspul ,zuiver logisch nadenken.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het wordt nog leuker.... afgelopen Pinksterweekend toch maar een paar toppen uit bomen gehaald.... Dat leek niets te helpen. 19.2 gaf 88%  en de 23.5 maar 14%.

Wij dachten, baadt het niet dan schaadt het niet, leuk geprobeerd, jammer dan..... dinsdag ( vandaag dus ) komt er iemand die er écht verstand van heeft die zal het wel weten.

En wat denk je........ gewoon beeld.... op alle zenders. Is dat niet heel apart....? Ontdekt door een van de kinderen die met de afstandsbediening speelde.

 

Nou ik zal jullie laten weten wat de meneer die er verstand van heeft, heeft gedaan....... want die afspraak staat en laten wij maar gewoon door gaan.

 

Mysterieus is het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...