Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Dreeke

TPL picons

Aanbevolen berichten

Heeft iemand een recente batch tpl picons? Ik heb ooit een setje gevonden uit 2012, maar die is natuurlijk niet meer actueel. Ik heb het niet over gewone picons, maar picons die je kan zien in OScam Webif.

post-34962-0-36316900-1496759098.png

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Probeer deze maar eens:

Dank je wel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

edit: bestanden zijn niet hetzelfde, post verwijderd. Sorry!

aangepast door drMacFaulty

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft iemand een recente batch tpl picons? Ik heb ooit een setje gevonden uit 2012, maar die is natuurlijk niet meer actueel. Ik heb het niet over gewone picons, maar picons die je kan zien in OScam Webif.

Als je ze voor ziggo zoekt moet je het even laten weten,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je ze voor ziggo zoekt moet je het even laten weten,

Heb ze al gevonden! Nogmaals dank voor de Ziggo TPL.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Mimisiku
      Voor diegenen die worstelen met een Stinger USB kaartlezer voor gebruik met OScam.

Zorg dat je over een OScam compilatie beschikt met 'mouse' support. Ze hebben het volgens mij allemaal, maar voor de zekerheid even testen.

De Stinger wordt geleverd zonder USB kabeltje en zónder software! Er wordt een referentie gemaakt naar www.stingerusb.com, maar die bestaat niet meer! Voor het gemak heb ik de bestanden hier meegepost.
      Buiten de Stinger software is ook een VCP programma nodig die als Virtuele COM poort fungeert. Deze is te downloaden bij www.ftdichip.com. Kies gewoon het bestand wat geschikt is voor jouw besturingssysteem.

Installeer éérst de VCP software op je PC.
      Installeer daarna de Stinger USB software.
      Start voor de zekerheid de PC opnieuw op zodat de VCP poorten gedefinieerd worden..

Installeer de Stinger management software.

Je kunt nu de Stinger aansluiten. Start de Stinger Manager. Je kunt kiezen uit 'Manual Scan' of 'Automatic Scan'. Klik op je keuze. Na een paar seconden zou er een melding moeten verschijnen dat er 2 COM poorten zijn gevonden..

Om te werken met OScam, moet de Stinger omgeprogrammeerd orden naar Phoenix mode!

Klik op 'Connect' en navigeer naar het Tabblad 'Firmware'. Kies de FW-Phoenix125.bin' en klik op 'Upload'. Volg de aanwijzingen op het scherm.. De software vraagt bij succesvol laden om de reader te ontkoppelen (en weer aan te sluiten).

Na het aansluiten kun je de kloksnelheid voor Smartcard 1 en Smartcard 2 instellen. Kies de COM-poort en kies 'Read Settings'. Kies de gewenste waarde en kies 'Write Settings'. Herhaal de procedure voor de 2de poort.

De Stinger is nu gereed voor gebruik. Stel in OScam een reader in (of maak een nieuwe). In plaats van 'device = /dev/sci0' wordt dit 'device = /dev/tyyUSB0' voor de eerste poort. Verander sci0 in sci1 en ttyUSB0 in ttyUSB1 voor de tweede poort. Kies voor protocol = mouse..

Let op!! Linux genereert de USB poorten op basis van 'First come, First served'. Na een reboot kan de poort zomaar wijzigen!!!

Open anders een TelNet sessie naar je box, log in en typ:

ls /dev/ | grep ttyUSB

Je krijgt dan een lijst van de gevonden poorten

StingerUSB-installer1_05_01.exe FW_PhoenixMode125.bin FW_StingerMode125.bin FW_UniProgMode125.bin
      Stinger Handleiding.pdf
    • Door Mimisiku
      Een vraag.. Regelmatig klus ik aan een aantal ontvangers en dan moet er vaak een specifieke reader geïnstalleerd worden vanwege hun kaart. CDS, TVV, ORF, HD+ etc...
      Nu heb ik een hele buts bij elkaar gezet die ik dan naar wens per reader kan enablen..
      Zou dat voor hier interessant kunnen zijn?
    • Door Earthfinder
      Op het moment heb ik een oude core2duo laptop als server met daarop TVHeadend, HD Homerun 4DC en OScam voor de connectie met mijn smartcard.
      Wat ik me afvraag, zou een Raspberry Pi 4 (2GB of 4GB) ook deze multituner setup inclusief het decoderen m.b.v. OScam kunnen voorzien (tot 3 kanalen tegelijk)? Of heeft de RPi4 daar niet genoeg rekenkracht voor?
    • Door phum3
      We hebben al jaren een abo op TVVlaanderen en CanalDigitaal. Oorspronkelijk met CCCam maar nu al geruime tijd en tot grote tevredenheid met OSCam. Aan de configuratie is al zeer lange tijd niets meer gewijzigd. Maar nu sinds begin deze maand geen beeld meer op CanalDigitaal (No entitlements). TVVlaanderen werkt nog gewoon en de entitlements daar staat op 0100:00006C en 2020/05/14. Heb alles driedubbel gecontroleerd en de enige conclusie die nog kan volgens mij is dat de kaart defect is (oranje SECA-kaart). Maar in de OSCam webinterface wordt aangegeven dat de "CARDOK" is (zie bijlage). Heb al driemaal heractivatie van de kaart aangevraagd (telkens twee uren gewacht), maar geen beeld.

Ik vermoed dus dat ik CanalDigitaal moet contacteren om de kaart om te ruilen. Maar hoe pak ik dit aan zodat alles gewoon gaat blijven werken? Heb in de huiskamer een Vu+Duo2 met de twee kaarten. Deze worden intern gedeeld naar een Vu+Duo2 in de slaapkamer. SoftCam op beide ontvangers is OSCam r11353. Ik ben bang dat CanalDigitaal gaat proberen een CI+ module aan te smeren waardoor intern delen dus niet meer mogelijk zal zijn. Is mijn vrees terecht? Of ga ik gewoon een nieuwe oranje kaart kunnen krijgen of aankopen?

Alvast bedankt voor alle info.

Groeten
      Piet

• Door michaelangelo
      Het valt mij op dat ik na een reboot op mijn dm 920, Oscam moet herstarten om beeld te kunnen krijgen op mijn Ziggo kaart. Na het herstarten van Oscam heb ik weer keurig beeld. Is dit te verhelpen?
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.