Ga naar inhoud

Verzameltopic voor handige tools

Ga naar oplossing Opgelost door Sverige,

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 12-10-2024 om 09:30, Tonskidutch zei:

IRFANVIEW upgrade

Vanaf IrfanView 4.40 is er ook een 64-bits versie beschikbaar.

Voordelen van IrfanView 64-bits ten opzichte van de 32-bits versie:

Kan ZEER grote bestanden/afbeeldingen laden (RAM-grootte van afbeeldingen meer dan 1,3 GB, voor speciale gebruikers)
    Sneller voor zeer grote afbeeldingen (25+ megapixels, laden of beeldbewerkingen)
    Draait 'alleen' op 64-bits Windows (Vista, Win7, Win8, Win10, Win11)

https://www.irfanview.com/64bit.htm

Voor uw beeldverwerking een zeer uitgebreide alleskunner.

Star 69

Fat Boy Slim

• 3 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Daar keek ik eens naar, mijn versie LibreOffice : 7.4. . . 

Huidige versie : 25.8

Dat scheelt een beetje, dacht ik, maar toch niet zo veel als lijkt :

https://en.wikipedia.org/wiki/LibreOffice#History

Er is een stukkie overgeslagen.

Wel merkwaardig dat de updates niet mee worden genomen blijkbaar op deze linux-debian installatie.

En hoe het alsnog te updaten dat weet ik zo niet.

Op 12-12-2025 om 11:45, Tonskidutch zei:

nieuwe krita update

vector en pixel tekeningen aanpassen als een professional

https://krita.org/nl/download/

Die installeerde ik al nav je bericht, ziet er goed uit maar ik kan er nog niet veel mee.

Ik teken veel, maar op hele andere soort programma's.

aangepast door kees321
Geplaatst: (aangepast)

@kees321

betreffende je commentaar op LibreOffice op Debian;

OpenOffice en LibreOffice zijn twee verschillende software pakketten!

Voor Debian kun je dezelfde link gebruiken die ik al gaf

je moet vooraf dan even i.p.v. Windows de Deb versie kiezen.

aangepast door Tonskidutch
pm commentaar verwijderd

Star 69

Fat Boy Slim

Geplaatst:

Ik heb het over updaten van een bestaande libreoffice installatie.

( en niet over openofice, dat was een vergissing van mij zoals je wel kon vermoeden )

Dat is opgegaan in libreoffice, al die namen, daar vergis ik mij wel eens in ja.

Geplaatst:

Het OpenPLi-ontwikkelteam heeft een nieuwe versie van zijn populaire image uitgebracht voor bepaalde Linux-settopboxen met het Enigma2 (E2)-systeem. Deze versie bevat veel nieuwe functies, waaronder een aantal bugfixes. Er is ook ondersteuning voor extra ontvangers.

Net als vorig jaar, toen OpenPLi versie 9.1 uitkwam, verschijnt er rond Kerstmis dit jaar een nieuwe image voor E2-boxen. De programmeurs hebben een aantal verbeteringen en innovaties voor hun fans voorbereid. De definitieve versie van de nieuwe OpenPLi-image heeft de aanduiding 9.2 gekregen.

Een van de nieuwe functies van OpenPLi is de toegevoegde ondersteuning voor externe ondertitels. Ondertitels in SRT/ASS/SSA-formaat kunnen nu samen met afgespeelde videobestanden worden weergegeven en worden automatisch in deze volgorde getoond. De nieuwe OpenPLi heeft ook een EPG-knop toegevoegd voor kanaalselectie in de SimpleChannelSelection-modus.

De nieuwe OpenPLi lost ook het probleem op met het installeren van nieuwe opkg-afhankelijkheden op de verkeerde locatie als de gebruiker picons op de harde schijf of USB-media heeft staan. Een andere fix verhelpt de fout met de authenticatie van de Gigablue Bluetooth-afstandsbediening.

Het is nu mogelijk om OpenPLi te installeren op de Gigablue Quad 4K PRO en Gigablue Trio 4K PRO receivers. De image biedt ook ondersteuning voor de GT-S2dCSS24 unicable switch.

De DarkOS-skin is toegevoegd aan de feed en wordt de standaard skin in OpenPLi 10. De update is ook verbeterd en maakt nu gebruik van HTTP in plaats van HTTPS, waardoor de box-update kan plaatsvinden zonder dat de tijd correct is ingesteld. Detectie van de Astra 23,5°O-positie is toegevoegd voor autodiseqc. De image bevat ook een bijgewerkte YouTube-plugin en een plugin voor de Pluto TV-service is nu beschikbaar. De Backupsuite-plugin is verbeterd en ondersteunt nu de Dreambox DM8000 receiver.

De OpenPLi 9.2-image biedt ook picons voor weergave in de skin van de Vu+ Duo 4K- en Vu+ Solo 4K-receivers. De klok op het display van de Vu+ Uno 4K SE-receiver is vergroot.

De nieuwe OpenPLi-image werkt ook de drivers bij (indien deze zijn gewijzigd sinds de vorige image). Dit betreft de Gigablue-, Xtrend-, Vuplus- en Zgemma-receivermodellen. Het probleem met blindscan en transcodering is voor alle receivers opgelost.

Dit is slechts een greep uit de vele nieuwe functies, verbeteringen, updates en bugfixes die de gebruiker in de nieuwe OpenPLi 9.2 aantreft. Als de gebruiker problemen ondervindt met bepaalde functies in de huidige OpenPLi, kan hij de nieuwe versie proberen. Voordat u upgradet naar een hogere versie, raden we ten zeerste aan om een back-up te maken van de bestaande functionele omgeving (image), zodat u snel kunt terugkeren naar de oude versie in geval van problemen met de nieuwe versie.

De installatieprocedure van de image verschilt per receiverfabrikant. De meeste moderne ontvangers kunnen een nieuwe image installeren vanaf een USB-stick die is aangesloten op de USB-aansluiting aan de voorzijde. Als de gebruiker OpenPLi 9.1 heeft, kan hij volgens de auteurs de continue updatefunctie gemakkelijk via het menu van de ontvanger gebruiken. Het is in ieder geval belangrijk om de eerder genoemde back-up van de bestaande image te maken op een harde schijf of USB-stick en pas daarna de nieuwe image te testen

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...