Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Penoza

Verzameltopic voor handige tools

Aanbevolen berichten

gRwaz4w.png

Bestanden die je bewaart in Dropbox, Box, Stack, Google Drive of andere clouddiensten, krijgen standaard encryptie mee van de aanbieder. Maar de zwakste schakel ligt ergens anders. Als iemand zich weet aan te melden met jouw inloggegevens, zijn je bestanden snel toegankelijk. En dan hebben we het nog niet eens over mogelijke ‘derde partijen’ die toegang hebben tot je cloudbestanden. Cryptomator voegt een extra beveiligingslaag aan toe aan ‘publieke clouddiensten’ en maakt je bestanden onleesbaar voor derden.

Lees hier verder: Computertotaal.nl

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je bestanden in de cloud zet als je deze prive wilt behouden ben je zelf al niet juist bezig. Zet ze op je eigen opslag en maak er prive backups van. Op de cloud zet je gewoon het wat minder belangrijke spul zoals de foto´s van je mobiele telefoon of je persoonlijke mp3s enz. Je kunt het wel extra beveiligen maar als ze je data echt willen hebben krijgen ze dat toch wel.

En als je je eigen inlog gegevens laat uitlekken ben je wel een hele grote.......................................................... Zelfs mijn eigen vrouw weet mijn inlog gegevens niet.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

een vrij en gratis verkrijgbaar algoritme voor cryptologie is totaal zinloos als bescherming tegen professionals

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie ook niet in wat het uitmaakt of je er 100 dollar voor betaalt, of het gratis krijgt...

Ik vermoed dat de achterliggende gedachte is, dat gratis waarschijnlijk niet goed genoeg is, en dat de maker ook iets voor de moeite wil hebben, in de vorm van een achterdeur om mee te kunnen lezen....

Dat is in mijn ogen het gevaar van diverse dingen die via clouds etc lopen...  de aftapmogelijkheden zijn legio.

Daarom, zoals Penthe ook al schreef, is het volgens mij nooit verstandig om 'gevoelige' informatie van jezelf neer te zetten in een clouddienst.  Om een programmaatje of wat foto's door te geven aan een ander, als het bestand te groot is om te mailen, doe ik ook... maar dat is het dan ook. Ik vertrouw dit soort diensten niet.

Ik haal ook mijn mail binnen via pop3, zodat de mailserver leeg is.  Als je slechts 1 computer hebt is dat voor mij de beste oplossing... alles wat "ergens" staat, buiten jouw huis, is onveilig... en als het er staat, liefst zo kort mogelijk....  maak je dan een backup, kan je ook nooit je mails kwijt zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

een vrij en gratis verkrijgbaar algoritme voor cryptologie is totaal zinloos als bescherming tegen professionals

Waar baseer je dat op? Mijn openvpn server die ik heb opgetuigd maakt ook gebruik van  vrij en gratis verkrijgbare algoritmen. Maar zonder de certificates en keys valt er toch echt niets te maken van de versleutelde pakketjes die over het internet vliegen. En zonder de certificates en keys, en mijn username en password valt er geen connectie op te bouwen.

Ik ken deze niet, maar om op voorhand te concluderen dat opensource niet veilig zou zijn is een voorbarige conclusie.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie ook niet in wat het uitmaakt of je er 100 dollar voor betaalt, of het gratis krijgt...

Ik vermoed dat de achterliggende gedachte is, dat gratis waarschijnlijk niet goed genoeg is, en dat de maker ook iets voor de moeite wil hebben, in de vorm van een achterdeur om mee te kunnen lezen....

Dat is in mijn ogen het gevaar van diverse dingen die via clouds etc lopen...  de aftapmogelijkheden zijn legio.

Daarom, zoals Penthe ook al schreef, is het volgens mij nooit verstandig om 'gevoelige' informatie van jezelf neer te zetten in een clouddienst.  Om een programmaatje of wat foto's door te geven aan een ander, als het bestand te groot is om te mailen, doe ik ook... maar dat is het dan ook. Ik vertrouw dit soort diensten niet.

Ik haal ook mijn mail binnen via pop3, zodat de mailserver leeg is.  Als je slechts 1 computer hebt is dat voor mij de beste oplossing... alles wat "ergens" staat, buiten jouw huis, is onveilig... en als het er staat, liefst zo kort mogelijk....  maak je dan een backup, kan je ook nooit je mails kwijt zijn.

Dat is nou het mooie van open source. Als je de source erbij krijgt kan elke developer de code doorzoeken om te zien of er backdoors in zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb met open source al het nodige extra vuil mogen ontvangen, waarom dit gebeurd weet ik niet maar open is het dan niet. Ik ben tegenwoordig daarom ook super voorzichtig geworden als het om SourceForge gaat. Kijk A.U.B. uit wat je daar download.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

sCZqvhU.png

CCleaner is een van de beste pc cleaners die door miljoenen mensen gebruikt wordt. 

CCleaner 5.31 voor Windows is uitgekomen. Deze update ruimt de geschiedenis en cache van Google Chrome en Firefox beter op. Verder werkt CCleaner nu beter op de Creators Update van Windows 10. 

Klik hier voor meer informatie.

aangepast door Penoza

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ow sloopt die de Creators update nu niet meer en dat willen ze door gezichts verlies onder de ogen brengen :) Voor simpel schoonmaken zou ik het programma nog wel gebruiken maar het opschonen van de registery zou ik CCleaner bij niemand meer aanraden want dat is vragen om ellende.

Het programma was voorheen goed, nu onbetrouwbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik ccleaner, ook de registry cleaner optie, op tientallen computers en ik merkt niets van de door jouw genoemde zaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Enkel kun je die backup enkel terug zetten met de betaalde versie van CCleaner als je je systeem naderhand nog kunt starten uiteraard.

BTW bij Windows 10 kun je beter van de registery afblijven, gaat het nu niet fout kan dat in de toekomst nog komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ow sloopt die de Creators update nu niet meer en dat willen ze door gezichts verlies onder de ogen brengen :) Voor simpel schoonmaken zou ik het programma nog wel gebruiken maar het opschonen van de registery zou ik CCleaner bij niemand meer aanraden want dat is vragen om ellende.

Het programma was voorheen goed, nu onbetrouwbaar.

CrapCleaner schoont op al mijn computers de registry prima op. Op al mijn computers. Nog nooit een probleem mee gehad. Ik maak niet eens een registry backup.

Kan ik iedereen aanraden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen