Ga naar inhoud


welk besturingssysteem is het beste


Gast Macwikki

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En zo is het.

Iedereen mag zelf vinden dat hij het beste operations systeem op zijn ontvanger heeft staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb gekozen voor OpenATV omdat ik het er mooier uit zag zien den OpenPLI. Niets meer en niets minder.

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus goed beschouwd zijn er drie "beste images".

openAtv, Open-Pli en VTi.

 

Probeer gewoon wat je leuk vind en lekker vind werken, want elke image heeft zijn voor en nadelen.

De voordelen van Open-Pli is het updaten. Een paar klikken en zelfs de zenderlijst is geupdate.

De voordelen van VTi is de snelheid en de goede beeldkwaliteit, iets waar op een één of andere manier toch verschil in zit.

Voor wat betreft Open-Atv... is dat niet van dezelfde makers als Open-Pli, maar dan voor boxen die een 'b-brand' zijn?

 

Mijn persoonlijke voorkeur? Ik gebruik ze allemaal zo nu en dan, maar ik ben op satelliet gebied inmiddels gedegradeerd tot recreatie-kijker. :D

 

..edit: Is Newnigma ook weer van de partij en beschikbaar voor de VU+ ontvangers??

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nog over

 

OPENVIX

 

OPENBLACKHOLE

 

OPENDROID

 

OPENHDF

 

OPENMIPS

 

OPENSPA

 

BLACKHOLE

 

Alhoewel ze niet alle voor elke Linux ontvanger beschikbaar zijn, mijn VU+ boxen draaien nu een poosje op VTI en zijn daarmee lekker stabiel, de Xtrend ontvangers staan op OPENATV 6( geen VTI beschikbaar) en dat loopt nu ook goed, vorig waren er problemen omdat ze slechte drivers erin gegooid hadden zonder deze eerst te testen, toen was een reboot met een vorige backup de oplossing in afwachting dat ze dit eerst recht zetten, is toen gebeurt met een goed resultaat.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De software stuurt de  Broadcom chipset aan, en configureert die.

 

je kan wel degelijk op die manier de video parameters instellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sjaak, goed lezen, dan zou je weten dat open ATV 6.1 beta op 10 juni is gereleased.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/359061-openatv-61/?p=2447669

 

Digiview heeft het niet over Pli 6.0.

kreeg de vorige pli  ook niet op de box fatale  error

eens kijken of deze het wel doet dan

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste betwijfel ik, de snelheid en beeldkwaliteit worden hoofdzakelijk door hardware bepaald.

De meeste fabrikanten gebruiken dezelfde (Broadcom) chipset, dus daar zal het verschil niet inzitten.

Heb gisteren open pli 6.0 op mijn Zgemma H.2H gezet een het werkt voortreffelijk, alles werkt zoals vanouds, het grote voordeel vind ik dat de nieuwe gstreamer veel beter werkt als de versie die in pli 4.0 zat. Ik heb veel streams in mijn lijsten staan en lopen nu veel beter als vroeger. Ik ga pli 6.0 ook maar op mijn ET8000 zetten nu ik weet dat het goed werkt.

 

Heb jij er 2 dual tuners inzitten, want ik ken jouw ontvangers niet omdat ik die nooit heb gehad.

Bij mij werken tuners C&D niet in PLi 4, dit probleem dook al op in januari van dit jaar en de PLi mannen zeggen dat het aan de makers van Vu+ ligt.

Vandaar dat ik weer terug ben bij mijn vertrouwde VTi.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals zo vaak, wij kunnen wel van alles vinden of niet vinden maar de grote afwezige is de TS.

 

Daarnaast verteld TS niet om welke ontvanger het gaat en zo lang wij dit niet weten kunnen wij sowieso geen mening geven.

Wij kunnen wel vinden dat VTI voor ons het beste presteert maar misschien heeft TS wel een andere boxen daar draait VTI immers niet op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...