Ga naar inhoud


Rebox RE-9000HD: Welke firmware geschikt?


a33

Aanbevolen berichten

Ik heb in een kringloopwinkel een Rebox RE-9000 HD PVR zonder PVR en zonder afstandsbediening op de kop getikt.

Met twee CI-slots, en twee CAM slots.

 

Met een Logitech Harmony kan ik 'm voorlopig bedienen (maar als iemand nog een originele afstandsbediening overheeft van een RE-8000 of RE-9000 of Octagon SF-1018 of een vergelijkbare receiver, dan heb ik belangstelling!).

 

Inmiddels heb ik er de nieuwste loader (L1.54) ingezet (er zat nog een L1.21 in), en beide officiele firmwares van de Rebox site: v1.11.61 en v1.11.62 geprobeerd.

Ik ontvang zonder problemen CanalDigitaal; zenders.

Maar de kaart van TivuSat (Nagravision-codering geloof ik) krijg ik niet aan de praat. In een CI-slot herkent hij 'm niet; en met de TivuSat CAM gaat het ook niet, want de receiver geeft aan dat hij die niet ondersteunt.

 

Nu lees ik op het internet dat ik de Rebox ook kan flashen met Octagon firmware, of met Icecrypt firmware.

Hier houd echter mijn kennis zo'n beetje op wat dat betreft: Welke firmware heb ik dan nodig? Waar kan ik die vinden? Heb ik dan plug-ins nodig; hoe doe ik dat?

Graag wat tips en verwijzingen, zodat ik verder kan.

 

Wat ik wil met deze ontvanger: Vast 13-19-23-28 oost ontvangen (voor 28oost wordt Icecrypt aanbevolen als ik dat zo lees?), voor CanalDigitaal en TivuSat kaartjes;

en er op termijn meer LNBs bijhangen, en ook een gemotoriseerde schotel.

 

Welke firmware past daarbij; waar vind ik die?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van Octagon kan je de SF1018 firmware gebruiken (even zoeken op FAC.Octagon.SF1018HD.v1.11.70.2013Nov22.ird en downloaden via Nachtfalke).

 

Voordeel van die firmware is dat je gebruik kan maken van Oscam. In het Rebox deel van het forum heb ik ooit een en ander gepost rond de opzet.

 

Ik heb nog wel een IDChanger staan; zodat je van een Octagon fw een Rebox FW kan maken. Zo hoef je geen merk specifieke loader op de ontvanger zetten.

Je laadt de Octagon ird-file in in de tool; en kiest uit de dropdown list de Rebox 9000. Dan klik je op Save, kiest de locatie om de nieuwe ird op te slaan en heb je de reseller aangepast.

 

Vervolgens plaats je die versie van de rebox firmware op een usb stick en kan je die laden op de ontvanger.

 

ID Changer.rar

ID Changer.png

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

die heb ik ook nog liggen; helaas defect :D

Maar, heb hier ook nog de octagon AB liggen.

 

@a33: je kan de correcte oscam versie normaal ook op Nachtfalke vinden. Je moet vooral opletten dat je de sh4 versie neemt (al dan niet met emu).

Andere plugin die ik er op had staan was Fixit_V9 (herstellen van ts headers geloof ik).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor deze reacties. :)

 

Ik heb met @Henk_Cavour contact opgenomen voor de afstandsbediening.

 

@De_Perre .

Ik heb inmiddels de octagon ird file naar rebox ID geconverteerd. Als de TV weer vrij is later vanavond ;), ga ik 'm installeren.

 

Geeft de Octagon firmware ook goede EPG van 28oost zenders? Ik las ergens dat ik daar anders Icecrypt-firmware voor zou moeten gebruiken.

Hoe het werkt met plugins, en met Oscam, wordt mijn volgende stap.

En testen, of de Nagravision-Tivusat kaart met deze firmwares gewoon in een CI-slot kan, of met de CAM moet?

Want Oscam is denk ik een programma om de CAM te bereiken?

 

Er staat zoveel op die websites, dat ik het nog allemaal niet precies overzie....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de focus vooral op de Britse zenders ligt, kan je hetzelfde trucje met de Reseller ID Changer toepassen op de IceCrypt FW.

In mijn screenshot kan je zien welke andere merken en types gebaseerd zijn op dezelfde Fortis ontvanger.

Het staat me voor dat "now + next" op de Octagon geen probleem waren op 28E; natuurlijk wordt het wat lastiger om een opname in de toekomst in te plannen als die EPG er niet is. Je kan nog wel een en ander instellen qua EPG (dacht met de blauwe toets; maar wordt normaal getoond wanneer je EPG aan het snuisteren bent).

 

Of de Tivu in de interne lezers of een CI moet, ga ik me niet over uitspreken.

Ik heb wel de CDS + TVV combinatie werkende gekregen. Mijn eerste poging was niet zo goed, duurde lang om van kanaal te wisselen.

Maar aangezien de MCAS niet meer bijgewerkt werd, moest ik wel overschakelen.

 

Niet vergeten, wanneer je in het CAS menu bent op de ontvanger heb je nog verborgen instellingen om de interne lezers te sturen.

Je moet hiervoor '1018' intypen in geval het over de Octagon FW is.

 

Al met al was ik wel tevreden met de 9000. Heb er op gevloekt (disk issues - opnamen die verdwenen bij auto shutdown); dus heb ik hem na een goede 8 jaar ofzo vervangen door een VU.

Maar indien het een 2de ontvanger is binnen het huis, kan hij zeker dienen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OSCam heeft geen enkel nut indien geen homesharing met een E2 ontvanger zoals bv VU. Zelf dan zijn er betere oplossing zoals de Xcam plugin.

Vanwaar de bewering dat Mcas niet meer zou bijgewerkt worden is mij een raadsel.

Installeer Icecrypt software voor de Britse epg en installeer de laatste Mcas plugin.

Deze werkt zowel voor CD/TVV en Tivusat. 

Voor alle recente plugins d.openboxfan.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste TozdeoG,

 

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken.

Na het ophouden van het onofficiële Octagon forum, zijn er niet veel versies van MCAS voor deze reeks ontvangers meer uitgekomen.

Vandaar dat ik met andere soft cams ben beginnen werken.

 

Dat er nog steeds MCAS bestaan voor andere ontvangers spreek ik niet tegen; de Amiko's hebben een MCAS versie die voor zover ik weet nog bijgewerkt wordt.

 

Trouwens, heb je zelf even gekeken naar de datums op de link die je plaatste?

Heb ze even gesorteerd op datum.

 

 

 

mcas.png

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het verdwijnen van het oude Octagon forum zijn de updates wel blijven komen zij het niet meer op dit forum en trouwens ook niet op het nieuwe Octagon forum.

 

Maar updates hebben enkel zin wanneer er iets 'up to daten' valt. Dus na het toevoegen van PowerVu in 2016 is er met deze ontvangers niets nieuws meer nodig geweest.

(Mcas met PowerVu werkt enkel vanaf Fortis versie 3)

 

Het grote voordeel van Mcas/Mclient is dat deze in tegenstelling met OSCam redelijk eenvoudig in gebruik zijn.

bv Tivusat, kaart in de ontvanger en het werkt, met OSCam is dit toch iets minder gemakkelijk voor de doorsnee leek.

 

Verder is Octagon ook maar een van de vele verkopers, de fabrikant is Fortis Korea.

De software voor een Rebox of Octagon is vrijwel identiek, enkel zit Mcas(maar dan zonder emu) ingebakken in de Rebox software en de Mclient plugin werkt niet.

 

Sommige merken zoals Icecrypt, Openbox, Skyway .... hebben een EPG functie die belangrijk is voor hun lokale markt, anderen zoals Forever, Xcruiser ...

hebben dan weer (illegale, vooral IP) functies voor de Arabische markt. 

Het is wel zo dat indien je de verdere ontwikkelingen van deze Fortis ontvangers, inclusief de Mcas plugin, wilt blijven volgen je aangewezen bent op Russische en Arabische sites.

 

Ondertussen heeft deze fabrikant ook een aantal Android ontvangers, waaronder ook een 4K, die wat betreft homesharing perfect compatibel zijn met de oudere toestellen.

 

Nu mijn raad.

Gebruik je de Rebox alleen voor Astra1 en 3 zonder homeshare: gebruik de originele software.

In alle andere gevallen  kies  Icecrypt software(voor de EPG) en de plugin Mcas (voor de emu)

Verkies je echter een menu met een rode kleur ipv een blauwe kies dan zeker voor Octagon :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond heb ik de Icecrypt firmware erin gezet.

Vervolgens gekeken hoe dat met plugins werkt.

Ik zette een gedownload mapje 'plugin' op een USBstick, en die worden dan naar de ontvanger gekopieerd merkte ik. Dus dat lukte.

 

Eerst Oscam geprobeerd (namelijk: Plugin_Octagon_SF908-SF1028P_200117), toen Mcas (namelijk: octaCAM__MCAS_EMU_MCLIENT__04092013), en beide keren gekeken in het menu van de CI-CAM-sloten: Maar gaf steeds 'onbekende kaart'.

Maar toen ik uiteindelijk (met MCAS actief) keek naar CanalDigitaal en Tivusat: Wel gewoon beeld!

Dus dat werkt, met beide kaartjes in de CI-sloten! Al is de tekst in het gewone menu dus niet juist.

Ook heb ik nog niet dat geheime menu gevonden; ik zal met de Icecrypt-firmware 4000 moeten intypen denk ik?

 

Ik zag ook al googlend dat er plugins op sommige websites beschikbaar zijn als tar.gz-files. Hoe installeer ik die?

 

En @TozdeoG : Wat/waarvoor is PowerVU?

 

Nog een puntje van zorg: Ik kon nog niet ontdekken of met deze firmware ook de italiaanse ondertiteling wel maximaal beschikbaar is. Ik geloof dat dat namelijk zowel vanuit teletext als vanuit het dvb-signaal zou moeten kunnen met de italiaanse zenders, en dat je dan die opties in je ondertitel-keuzemenu kunt kiezen. Ik moet nog checken, hoe dat nu werkt.

Is er eventueel ook een firmware voor deze ontvanger primair voor de italiaanse markt? Dat zou dan ook een interessante optie zijn.

 

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp, om mij met deze ontvanger vertrouwd te maken.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is bij mijn weten nooit een Italiaans merk geweest van deze ontvangers.

PowerVu is een codering zoals bv Seca maar werkt op een ouder toestel toch niet. Dus niet belangrijk.

Installeer wel een van de laatste Mcas versie's (zie link ergens hierboven) en doe zeker eens een zenderscan op Hotbird , frequentie 11526 Hor SR29700.

Hierop zitten voor Italiaans sprekenden een paar leuke zenders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...