Ga naar inhoud


2 vragen over de M7 MZ 101


di-on-air

Aanbevolen berichten

1. Wie kan mij vertellen wat de afmetingen zijn van de M7 MZ 101?

2. Als je de oude smartcard overzet naar de geïntegreerdesmartcard, krijg je dan de 1e maand alle zenders weer te zien?

 

Alvast bedankt voor de antwoorden. 

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De afmetingen zijn B18 D11 H4, past dus perfect in een afvalzak wat de enige plaats is waar deze ontvanger thuishoort.

Tot het abonnement verwekt is (een aantal dagen) kan je alle zenders zien. Maar aangezien 60% van deze ontvangers na minder dan 6 maand

defect is en u, na omruiling onder waarborg, terug enkele dagen alle zenders kunt zien is het heel waarschijnlijk dat u op twee jaar toch aan een maand komt. :)

 

Bij plaatsing van deze ontvanger in de vuilzak vergeet men best niet het 4Gb SD kaartje (het enige onderdeel van waarde) uit de ontvanger te halen.

 

MZ101.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijne was na 3 maanden stuk. Apparaat is gruwelijk traag (toen het nog werkte). Heb een nieuwe gekregen met nieuwe geïntegreerde smartcard. Heb het ding nooit meer aangesloten. Ook storend is de volledig foute info van Canal Digitaal. Updates zouden ook via LAN gaan i.p.v. via de coax. Niets is minder waar! Voor updates van de kaart moet de coax erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De ontvanger is met de laatste update best stabiel, maar gewoon erg traag voor de huidige tijd. Zaken als Uitzending gemist en Begin gemist werken nu. Als je een Enigma2 ontvanger gewend bent valt de reactietijd en bediening tegen. Als gewoon TV ontvangertje voldoet het. Beeld is ook best prima.

Als hybride ontvanger doet het weinig. Na de introductie van dit apparaat alleen RTL Telekids en TV West als IPTV. RTL Crime is inmiddels als "gewone" zender toegevoegd..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Inmiddels een update verder. De MZ-101 blijft afschuwelijk traag. Voor de huidige stand van de techniek is dit apparaat gewoon te traag. Het zou M7 sieren om eens een bakje te introduceren wat op 1300 of 1500Mhz draait. Een HDD of SSD erin (uiteraard met gesloten software). Daar dan een werkende HbbTV en Uitzending Gemist erin ZOU nog acceptabel zijn. Voor veel gebruikers zou dat voldoende zijn.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Abonnement van deze ontvanger beëindigd. Te traag en te weinig mogelijkheden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook nog een met abbo, gaat waarschijnlijk ook weer de handel in als abbo opgezegd kan

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verhandelen kun je ze niet. De koper móet een abo nemen. Als FTA ontvanger is de bak helemaal niet interessant. Uitzending gemist e.d. werken alleen als het mac adres geregistreerd is... Klinkt raar maar waar. Openschroeven, 4GB microSD eruit halen en de rest naar de vuilstort...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...