Ga naar inhoud


M7 ontvanger i.c.m. DUO LNB configureren


Jürgen

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft in Spanje sinds kort een M7 MZ101 HD ontvanger welke op dit moment op een op 23.5 - Astra3 uitgerichte Single LNB is aangesloten en waarop een prima ontvangst bereikt wordt.

 

Nu wil hij binnenkort een DUO LNB plaatsen om ook de 19.2 - Astra1 te kunnen ontvangen.

Omdat de schotel toch al perfect op Astra3 is uitgericht heb ik hem geadviseerd om de DUO LNB met de 23.5 LNB in de LNB houder van de schotel te plaatsen maar het zal ook voor de ontvangstkwaliteit voor Astra3 ten goede komen.

Met een beetje bijstellen van de DUO LNB kan hij dan zowel Astra1 als Astra3 ontvangen mits de M7 ontvanger goed wordt geconfigureerd.

Met een Enigma (Linux) ontvanger zou ik met het configureren verder geen moeite mee hebben maar met een Philips ontvanger heb ik totaal geen ervaring.

 

Mijn vraag is dan ook, wat is de makkelijkste wijze om de ontvanger voor zowel het gebruik van Astra1 als Astra3 te configureren?

Heb ik het mis dat het het beste is om de ontvanger naar de fabrieksinstellingen terug te zetten en dan de beschikbare satellieten automatisch te laten scannen?

Zo ja, welke Menu-items dienen dan gebruikt te worden.

Ik moet dit op afstand doorgeven want ik zit pas weer eind november in Spanje en zal dan zelf van deze faciliteit gebruik maken.

De eigenaar zelf is een uitgesproken leek maar heeft toch wel de enkele LNB op Astra3 kunnen plaatsen en de ontvanger kunnen configureren.

Zijn er nog aandachtspunten welke in de gaten moeten worden gehouden?

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


De berichten, die ik hier heb gelezen, en vooral van sprietje, werkt een M7 duo lnb niet of niet optimaal in Spanje.

Als die nieuwe dezelfde zijn als de oudere M7 ontvangers, staan de disecq instellingen meteen goed. misschien even de kanalen herinscannen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het plaatsen van de DUO LNB zal geen probleem zijn want dat deed ik daar in de regio de laatste jaren ook veelvuldig.

 

Dus ik begrijp dat de instelling via het Menu handmatig moet plaatsvinden en dit niet automatisch tijdens de installatie / fabrieksreset kan plaatsvinden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn m7 deed dit automatisch. Zelfs zonder fabrieksinstelling maar met een zenderscan, ontvang ik astra 1,2 en 3.

Als astra 3 op poort 2 zit is het enkel monteren en zenders inlezen en kijken maar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn m7 deed dit automatisch. Zelfs zonder fabrieksinstelling maar met een zenderscan, ontvang ik astra 1,2 en 3.

Als astra 3 op poort 2 zit is het enkel monteren en zenders inlezen en kijken maar.

Ben je al "afgedaald" naar originele M7 STB's ? Ofwel kijk je nu naar een M7 STB met vlakke antenne ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top offic, mijn ouders hadden een M7, die nu naar mij verhuist is, voor testdoeleinden. Hetgeen ik nu vertel aan jurgen, weet ik al meer dan 5 jaar.

In mijn sathobby, heb ik al meer dan 15 digitale ontvangers gehad. in mijn kennissen groep, was ik de eerste die een emu draaide op een dm7020, waar er nog geen sprake was van pli openatv etc, en het systeem nog onstabiel was.Een softcam bestond nog niet.

Ik heb zelfs de eerste pace G4 gehad, waarmee ik 12 zenders ontving. Ik heb zelfs het trukje gevonden op met een open Belgische kaart, naar Nederlandse zenders te kijken. Ben zelfs bezig geweest met luxcrypt,d(2) mac videocrypt 1 en 2.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk alleen voor IPTV van Canal Digitaal zo'n M7-MZ101 kastje. Had nog 2 ongebruikte Seca3 kaarten waarvan ik er 1 heb laten overzetten. Op zich zou ik het niet vervelend vinden om meer via IPTV te ontvangen. Zou een mooi alternatief zijn bij satelliet storing.

Weet dat er allerhande illegale boxen zijn die dit aanbieden, maar legaal (lees ondersteund) geniet mijn voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag is behoorlijk off topic, beter hiervoor een nieuw onderwerp openen of nog beter een bestaand onderwerp een doorlezen.

Daar is alles al gezegd.

 

https://www.sat4all.com/forums/forum/78-iptv-streaming-media/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...