Ga naar inhoud


Vol signaal op satfinder maar geen beeld (0% signaal)


Jürgen

Aanbevolen berichten

Je zou toch zeggen dat je na circa 25 jaar satelliet ervaring je alles hebt gehad maar nee hoor.

Ik zit hier nu op een camping in Benicasim en heb een nieuwe Triax 78 icm als ook een nieuwe Single Inverto Ultra Black in gebruik.

Ik heb de schotel afgesteld met een geleende Schwaiger SF9000 satfinder op Astra 23.5 met bijna volle uitslag op de meter.

Geen belemmering door bomen of andere opstakels. 

Toch krijg op zowel mijn Samsung TV als VU+SOLO4K geen signaal (0%).

3 verschillende kabels gebruikt, andere Single LNB geprobeerd echter zonder een beter resultaat.

Zowel op de TV als VU de instellingen op enkele LNB ingesteld maar met geen mogelijkheid signaal te krijgen.

De Menu optie 'Satfinder' blijft bij de VU voor zowel Tuner 1 als 2 op 0% staan.

Ben nu echt aan het einde van mijn Latijn. 

Iemand nog een zinvolle tip?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik zo op Google kijk, ligt de camping half omsloten door militair terrein.
Klopt dat?
Mogelijk staan daar radarinstallaties die erg veel storen.

@Sanyu kon op die camping ook al de Eutelsat 9 niet ontvangen.
Zijn er überhaupt wel mensen op de camping die iets van de satelliet kunnen ontvangen?
Wil je straks misschien nog even controleren met de zon of je wel echt goed op de Astra 23,5 bent uitgericht?

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt de richting met Dishpointer/ de zon-methode?

 

Andere vraag: als je de dichtstbijzijnde buursatelliet vindt, is dat inderdaad dan 19oost of 28oost?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Jürgen:

Je zou toch zeggen dat je na circa 25 jaar satelliet ervaring je alles hebt gehad maar nee hoor.

Ik zit hier nu op een camping in Benicasim en heb een nieuwe Triax 78 icm als ook een nieuwe Single Inverto Ultra Black in gebruik.

Ik heb de schotel afgesteld met een geleende Schwaiger SF9000 satfinder op Astra 23.5 met bijna volle uitslag op de meter.

Geen belemmering door bomen of andere opstakels. 

Toch krijg op zowel mijn Samsung TV als VU+SOLO4K geen signaal (0%).

3 verschillende kabels gebruikt, andere Single LNB geprobeerd echter zonder een beter resultaat.

Zowel op de TV als VU de instellingen op enkele LNB ingesteld maar met geen mogelijkheid signaal te krijgen.

De Menu optie 'Satfinder' blijft bij de VU voor zowel Tuner 1 als 2 op 0% staan.

Ben nu echt aan het einde van mijn Latijn. 

Iemand nog een zinvolle tip?

 

Ik ben in bezit van zo'n Swaigher SF 9000 sat finder, maar helaas is deze satfinder niet geschikt meer voor de astra 23,5. Tenminste wanneer ik deze aan sluit op een uitgerichte schotel astra 23,5, slaat de meter niet uit of er branden maar 1 of 2 ledjes ipv 6 a 8. Ik heb het vermoeden dat je op een heel andere satelliet zit. Probeer eens de schotel op astra 19, 2 of astra 28,2 uit te richten ( en dat wil wel heel goed met de SF 9000 ). Hieruit kun je waarschijnlijk wel een conclusie dat je in de goede richting zoekt.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even voor je opgezocht, de Astra 23,5 staat precies in de richting van de zon om 11:46:41 uur.
De elevatie van de schotel moet je op 37,8 graden instellen. De zon staat op een elevatie van 31 graden dus als er geen schaduw op je schotel komt van een boom of iets dergelijks, dan heb je gegarandeerd vrij zicht.
Controleer straks maar met plakband of een touwtje. Je hebt nog ruim voldoende tijd om heel veel bakjes koffie te drinken.:D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet alle berichten citeren maar hierbij de antwoorden in volgorde.

 

Het Terrain naast de camping is niet onherkenbaar gemaakt maar dat zijn de struiken, boompjes, etc.

 

Dish pointer klopt, de buursatelliet is 19.2.

 

@paardengek, 

Deze SF9000 is nog geüpdatet en hier branden alle signaal LED's en 80% kwaliteit LED's.

 

Vanmorgen kan ik de zonmethode nog niet proberen ivm een groot verjaardagsfeest.

 

De overige kampeerders krijgen wel 23.5 maar daarvan viel mij op dat deze zeker niet allemaal in dezelfde richting staan en behoorlijk naar links (oost) tov wat Dishpointer aangeeft.

Mijn schotel staat wel in de goede door Dishpointer aangegeven richting.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even bij de kampeerders langs gegaan om te controleren op hoeveel graden zij staan, nou dat ligt tussen de 110 en 115°, althans op de compas van mijn Smartphone. 

Bij mij staat die op 150°, dus duidelijk afwijkend en is de SF9000 dus niet echt betrouwbaar.

Ik leen straks een Xsarius satfinder, kijken hoe die reageert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin altijd met 5-6mm ruimte. Eenmaal de satelliet gevonden en wil je meer signaalkwaliteit, dan kun je alsnog de lnb wat naar voren of achteren schuiven om te kijken wanneer je maximaal signaalkwaliteit hebt.

Zet de skew van de lnb op -18 graden.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jürgen:

... en is de SF9000 dus niet echt betrouwbaar.

 

Tenzij er dus gewoon een broertje-satelliet is die op dezelfde fekwentie reageert?

Ben benieuwd.

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag de schotel eerst op Astra 19.2 afgestemd en toen beeld via mijn Samsung TV. 

Toen uiteindelijk met enig geduld op Astra 23.5 afgestemd met signaal 80 / 80.

Omdat ik in mijn VU+ SOLO4K nog geen zenderlijst had heb ik even een VU+ SOLO2 geleend en daarop gecontroleerd of ik beeld had en dat ging met de CD HD kanalen perfect. 

 

Het lukt mij echter niet om op mijn Samsung TV en op de SOLO4K een goed signaal te krijgen.

Dus met dezelfde coaxkabel waarop ik op de SOLO2 beeld kreeg krijg ik niets op de Samsung TV en de SOLO4K. 

Ik snap er werkelijk niets meer van.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm heb je de mogelijkheid om er een zenderlijst in te zetten?

 

Misschien staan je instellingen op de 4K ontvanger niet gelijk aan die op de solo2?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...