Ga naar inhoud


Foto en Video thumbnails worden telkens opnieuw aangemaakt


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Sinds de update naar de Fall Creator 1709 heb ik iets heel vervelends.

Ik heb folders met heel veel fotos en videos.

Om een of andere reden worden de thumbnails van al die fotos & videos gewist en worden ze opnieuw gecreëerd bij het openen van de folders.

Dit is heel vervelend, hoe kan ik dat vermijden ?

 

Ik heb al Storage sense gedisabled want daarmee gebeurt het in alle geval.

Maar zo nu en dan gebeurt het ook door een oorzaak die ik niet kan achterhalen.

Ik heb in "C:\Users\mijn user\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer" ook al SYSTEM permissions gelimiteerd to enkel lezen.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of ooit een telefoon nummer ingegeven voor one drive, zo had ik het dat na elke foto alles tussen de telefoon en laptop heen en weer gingen.

Dit gebeurde zelfs met foto's die ik via whatsapp op de telefoon binnen kreeg en nu heb ik heel veel foto's wat erg leuk is omdat ze dubbel of driedubbel zijn.

 

Instellingen aangepast en webwhatsapp eerst ook niet meer gebruikt, nu geen last meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontdekte het volgende :

 

Op elk van mijn 3 PCs heb ik 2 gebruikers:

- Mijn eigen account = administrator account

- Mijn echtgenote = standaard account

 

Enkel op mijn eigen (administrator) account doet het probleem zich voor (op elk van de 3 PCs).

De andere (standaard) account heeft dit probleem niet (op geen enkele van de 3 PCs).

 

Doet dat bij iemand een belletje rinkelen ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei boudeman:

Bij mij geen probleem en ik gebruik alleen het administrator account.

Ik doe overigens niets met bibliotheken.

Er is trouwens een uitgebreide discussie gaande op:

https://www.tenforums.com/general-support/96198-after-creators-update-2-thumbnails-cache-keeps-auto-deleting.html

 

Hi Boudeman

Dank voor de tip, ik vond de oplossing in het TenForums door het volgende te doen in de registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Thumbnail Cache
Modify Autoruns DWORD and set its value to 0 and reboot your computer.
Now Automatic Maintenance should no longer delete your thumbnails.

 

Het werkt - thumbnails worden NIET meer gewist

- Na een reboot

- Na een DiskCleanup met het Windows programma (zowel gewoon als in administrator mode)

- Na het enabelen en geforceerd uitvoeren van de "storage sense" in "Settings/system/storage"

 

Ik hoop dat het stand houdt - ik hou jullie op de hoogte.

  • Bedankt 1

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Reg-key aanpassing dinsdagmiddag uitgevoerd en we zijn nu 3 dagen verder.

 

Mijn picture- en video thumbnails zijn tot nu toe onaanngeroerd gebleven.

Die oplossing werkt dus blijkbaar :):)

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaat niet aan zulke oplossingen beginnen, van de registery blijf ik netjes af. Zal niet de eerste keer zijn dat na een aantal registery veranderingen Windows ineens niet meer start. Over een aantal dagen komen de updates van Microsoft weer binnen en daar zal het euvel vast wel weer opgelost zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...