Ga naar inhoud


LNB beschermen tegen regen en sneeuw


Turanist

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Sprietje:

Nou Katwezel, dat is dan toch wel bijzonder dat je met zo'n volgesneeuwde schotel nog ontvangst hebt. Dat was zeker op de Astra 19,2?

 

Duo  ook A3 bleef werken

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites


zo werkt het ook

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei mebo870:

Heu, wat was nu ook alweer het nut van een smalle lnb :D

zelf ben ik, zeker geen voorstander van een smalle lnb 

deze heb ik ook maar gekregen van ....

en die dient nu voor test

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje Ik zit als ik in Spanje ben in Fuengirola en daar kan het soms ook wel even regenen al is het gelukkig niet vaak. De LNB  blijft er droog door waardoor ik niet telkens het balkon op hoef om hem te drogen.

Het schoteltje stamt uit de analoge tijd en behoorde bij een reisset welke een bedrijf uit Boekelo, bekend van de dikke catalogus in zijn assortiment had.

De schotel kan draaien en er zit een pijl welke naar het zuiden moet wijzen op en een schaalverdeling om hem op de juiste aantal graden oost of west af te stellen.

Eerder gebruikte ik hem voor de zenders van Canal Digitaal op 19.2E maar nu nog voor de Spaanse en Duitse zenders op 19.2E

Op het dak van het gebouw heb ik een no name schotel van vermoedelijk Spaanse makelij van 100cm voor Astra 3 in gebruik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beste Grondstof
Toch vind ik het er niet uit zien die plastic zak. Wil je het goedkoop en netter oplossen, dan kun je toch beter een opengesneden plastic fles nemen.

En hoewel dat schoteltje niet in dit onderwerp past wat betreft lnb beschermen, toch een interessant ding. Heeft die voet een schaalverdeling van 360 graden of een afwijkende?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk, ik bedoel dat bij Turanist.

 

De gradenverdeling is dan waarschijnlijk niet gebaseerd op  de situatie dat elk streepje overeen komt met 1/360 deel van de omtrek maar met een 1/324 deel van de omtrek zodat elk streepje overeen komt met 1 graad arc, dus het aantal graden die tussen de satellieten zit vanaf midden Europa gezien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat voor gradenverdeling het is precies, als ik daar weer ben zal ik het uitzoeken. Het setje is rond de 25 jaar in mijn bezit, gebruikte het toen op het dak van een toercaravan. Het zat compleet met ontvanger, coax en zuignappen in een kofferte. Heb het een aantal jaren mee naar Spanje genomen omdat het lekker klein is en in mijn koffer paste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs. IJzerbout schrijft: "Zo'n kap of zak ziet er stoer uit maar helpt alleen de fabrikant"

 

Dat is niet waar. Vooral bij sneeuw helpen die zakken wel degelijk omdat ze door de wind bewegen en daardoor als het ware de sneeuw er vanaf schudden.
Bij straalverbindingen wordt dat ook gedaan. Kijk maar eens naar de foto van de Post Office Tower in London. Over bijna alle primefocus schotels is een vel gespannen met zware elastieken. Helaas zijn inmiddels de schotels allemaal verwijderd omdat de signalen tegenwoordig via glasvezelkabels lopen.
Je kunt de foto heel groot bekijken want hij is maar liefst 2500 pixels breed.

 

postoffice tower London.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2017 om 10:55 zei ceesv:

Let wel, geen enkele kap zal bij een zware regenbui voorkomen dat het signaal alsnog wegvalt.de regenbui zal in de signaalweg nog steeds dempen.

Daarvoor hoeft het op de opstelplaats van de schotel niet eens te regenen. 

 

 

 

Die kappen zijn gewoon dikke onzin wat zelfs gezegt word op een site van een bekende webshop.

Wat voor hoeveelheid druppeltjes zitten er tussen de lnb en de schotel?

Maar hoeveel zitten er dan tussen de satelliet en de schotel dan maken die druppeltjes op de schotel echt niet uit.

Uitval krijg je door enorm veel regen tussen sat en schotel en niet tussen schotel en lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...