Ga naar inhoud


XML file voor OE2.5 met KU en KA satelliet lijst?


duitsland

Aanbevolen berichten

Ik ben al even bezig om een XML file te vinden voor mijn Dreambox 70HD waar ik een Satelliet lijst in kan zetten met KU en KA posities.

Dit is wel te vinden bij de heren van PLI maar deze lijst past niet in de OE2.5 image van DM.

 

Omdat ik een KU/KA LNB gebruik wil ik ook het KA gedeelte gebruiken voor de posities 16.oost, 7.0 oost enz..

 

Iemand een idee of oplossing?

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Satmaat!

 

De onderste 2 linken had ik zelf al maar daar staan niet de gewenste KA satellieten in, op een enkel na.

Daar heb ik al een paar C band lijsten vandaan gehaald en die in etc/tuxbox gezet.

 

Dan de Github, daar kom ik niet helemaal uit. Hoe ik deze mooie lijst met idd alle satellieten die ik wil gebruiken in mijn box zet, geen idee.

 

Misschien een kleine hint?

Alvast bedankt!

aangepast door duitsland

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo weer Satmaat.

 

Ik heb zoals je zelf al aangeef de xml bijlage in etc/tuxbox gezet en een herstart gedaan.

Omdat ik een BA op SD gebruik heb ik dit eerst op de Openatv image geprobeerd.

Helaas zie ik bij een herstart in de satelliet lijst geen KA satellieten.

Wel de KU en C band maar geen KA.

Dit effect had ik al toen ik vanaf de satellites.xml site de file had gedownload en heb ik nu ook met jou bijlage, geen KA satellieten.

Kan jij dit eens checken of dit bij jou ook zo is?

Hier krijg ik het niet goed.

 

Ps: Hoe ik de data op de github van PLI moet kopiëren is mij niet bekend.

Ik heb het een paar keer geprobeerd maar geen succes.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Ik ben er uit.

Ik heb bij de github de gehele file gekopieerd en de lijst die standaard in de DM staat verwijderd en deze vervangen met de lijst uit de github.

Vervolgens een herstart gedaan en nu staan alle KA en KU en C band satellieten in mijn DM.

 

Blij mee.

Satmaat bedankt voor het meedenken!

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook een Pli6 image downloaden en daar de satellites.xml uithalen.

 

Maar volgens mij deed je iets niet goed, want als ik de satellites.xml uit mijn vorig bericht open met een text editor, zie ik toch Ka Band tussen de satelliet posities staan:

<sat name="4.8E SES 5..Astra 4A Ka Band" flags="1" position="50">
<sat name="7.0E Eutelsat 7A/7B Ka Band" flags="1" position="72">
<sat name="9.0E Eutelsat 9B..Eutelsat Ka-Sat 9A Ka Band" flags="1" position="92">
<sat name="16.0E Eutelsat 16A Ka Band" flags="1" position="162">
<sat name="19.2E Astra 1KR/1L/1M/1N Ka Band" flags="1" position="194">
<sat name="25.5E Eutelsat 25B/Es'hail 1 Ka Band" flags="1" position="257">
<sat name="31.0E Hylas 2 Ka Band" flags="1" position="312">

enzovoort

In de satellites.xml zijn de Ka Band posities gescheiden gehouden.

 

Ik heb het ook even getest op de dm7080 met OE2.5 image, satellieten zijn aangepast zonder probleem :

 

screenshot2.jpg

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Tonskidutch:

de xml's die kun je ook met een goede linux kompatibele editor aan elkaar plakken

Dat is misschien zijn volgende stap. Aanpassen doe ik al jaren met UltraEdit, maar kan evengoed met Notepad++ of een andere editor.
(gewijzigde frequenties aanpassen, nieuwe frequenties toevoegen, sat posities toevoegen, enz...)

 

screenshot.jpg

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Dat is best vreemd, en inderdaad het ziet er bij jou precies zo uit zoals ik het hebben wilde.

Waarom het niet gelukt is, geen idee maar ik heb zonet nog even gecheckt bij de 3 verschillende images die ik gebruik in Barry Allen en bij alle 3 gaat het nu goed.

Terug komend op het uithalen van de xml file uit PLI, dat werkt bij mij niet.

Ik heb al meerdere keren de alternatieve pli op mijn 7080 gezet via BA maar ik krijg er geen beeld uit. Ook de ongecodeerde zenders geven wel signaal maar geen beeld.

Dit kan te maken hebben doordat ik de allernieuwste plugin tuners van DM gebruik. (multistream) twin.

 

Ook vindt ik de info van Tonski een uitstekende manier om het naar eigen voorkeur in te stellen.

 

beide dank voor het meedenken, ik ben blij dat ik nu eens mijn KU/KA band lnb kan gaan gebruiken.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei satmaat:

Dat is misschien zijn volgende stap. Aanpassen doe ik al jaren met UltraEdit.
(gewijzigde frequenties aanpassen, nieuwe frequenties toevoegen,, sat posities toevoegen, enz...)

screenshot.jpg

 

 

Kan je mij daar eens een link van sturen?

Klinkt als een uitstekende editor!

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei duitsland:

Ik heb al meerdere keren de alternatieve pli op mijn 7080 gezet via BA maar ik krijg er geen beeld uit. Ook de ongecodeerde zenders geven wel signaal maar geen beeld.

Dit kan te maken hebben doordat ik de allernieuwste plugin tuners van DM gebruik. (multistream) twin.

Zo'n tuner heb ik ook in de dm7080 steken. En als alternatieve PLi, moet je een PLi6 versie nemen, waarmee multistream zenders wel werken.

In oudere PLi versies zit de multistream ondersteuning niet mee in het image.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...