Ga naar inhoud


DM8000HD PVR + Newnigma2


GI30065

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik heb een Dreambox DM8000HD PVR, met daarop newnigma2 (versie 4.0.1) nu bemerk ik al oud dus.

Dit heb ik er nu al enkele jaren op staan, was zeer tevreden, zeer stabiele image.

Nu wou ik er een nieuwe plug-in op installeren, en kreeg ik steeds een ipk error, collecting errors, je kent dit wel,....

Mede door deze error's dacht ik bij mezelf waarom niet de laatste nieuwe versie installeren, maar nu blijk alles anders te zijn.

Doordat ik er jaren niet meer mee bezig ben geweest kan ik nu niet meer volgen.

Heb verschillende searchen gedaan, maar kom jammer genoeg niet verder.

Hoe zit dat nu met newnigma2, waarom een wekelijkse image, of zelf een dagelijkse?, snap er niets meer van:mad:

Waar kan ik een goede beginners guide vinden, heb op het form gezocht maar kan het niet vinden, nergens een hoofding met tutorials.

Een goede tut mag ook in het engels zijn, of een verwijzing naar een andere site, want het lijkt er strek op dat ik terug zal moeten studeren.

 

Alle hulp wordt ten zeerste gewaardeerd, VELE DANK voor al jullie hulp.

 

Groetjes, Marc.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoezo is alles anders? ff iets meer info geven. kan je hem niet updaten via de box of is hij daar te oud voor?

Je hebt een dagelijkse of wekelijkse update maar die versie kunnen niet helemaal stabiel zijn. Die zijn meer voor de echte hobbyisten om te testen.

Je schijft dat je aan het zoeken bent geweest maar zegt niet wat je zoekt.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi guppje29, bedankt voor jouw reactie!!!!! VELE DANK

 

Wel ik zou graag willen weten wat de laatste nieuwe stable versie van newnigma2 is voor mijn DM8000HD PVR, en waar ik hem kan downloaden.

Ik ben er nu reeds een tijdje mee bezig, en volgens wat ik gelezen heb zou v4.0.18 de laatste nieuwe zijn.

Maar nu heb ik ook gelezen dat deze versie niet meer ondersteund wordt, hier begrijp ik dus niets van.

https://board.newnigma2.to/wbb4/index.php/Thread/25927-DM-8000-HD-PVR-Newnigma2-v4-0-18/

Hoe kan een laatste nieuwe versie nu niet meer ondersteund worden?

Ook lees ik dat je minimaal 9mb flash geheugen nodig hebt, geldt dit ook wanneer de box volledig flasht?

Ik zou echt bij newnigma2 willen blijven daar dit de enige image is waarmee in vertrouwd ben.

 

Heb geprobeerd sommige plug-ins te updaten, alsook online update van de totale image, maar ik krijg steeds ipk errors.

Wanneer ik dan probeer via iDreamX (macbook) zie ik dan dat ALLE (stuk of 6) plug-ins dezelfde error hebben, en dat het een 404 error is.

Een 404 error slaat erop dat de file op de desbetreffend webpagina niet te vinden is, dus geen ondersteuning meer?

 

BEDANKT VOOR AL JE HULP :P

 

Ik denk echt dat jij de man bent die mij kan helpen.

Heb op dit forum een post van jou gelezen waarin je zegt dat je al jaren met newnigma2 naar TV Vlaanderen kijkt.

 

Groetjes,

Marc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon de laatste wekelijkse image erop zetten. veel veranderingen zullen ze voor deze box niet meer uitbrengen.

Voor de 8000 vind ik Newnigma de stabielste image. Draai hem inderdaad ook al jaren zonder vastlopers.

Zie nu zelf dat ik de dagelijkse variant erop heb staan en ook die doet het perfect. je hoeft hem niet elke dag te updaten hoor. doe ik zelden eigenlijk

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die versie,

40 minuten geleden zei GI30065:

Hoe kan een laatste nieuwe versie nu niet meer ondersteund worden?

is wegens een upgrade van OE 2.0 naar 2.2 en naar 2.5 niet meer bruikbaar met bepaalde oude plugins

daarom is er een heel nieuwe imagereeks http://feed.newnigma2.to/daily/images/

 

maar wat natuurlijk belangrijk is opdat niets fout loopt dat je nu even kijkt naar wat er voor bootloaders nodig is en of drivers die sinds jou laatste keer dat je geflashed hebt aangepast werden. dat kan volgens de methode die Guppje29 voorstelde nml. eerst een officieel dreamimage erop

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat je een bepaalde plug-in kan downloaden, dat je hem ook geïnstalleerd krijgt, het zijn niet alleen de images die regelmatig geüpdatet worden

Denk 2 keer na vooraleer je een andere image op de DM8000 gaat zetten, stel dat er wat fout gaat, dan raak je waarschijnlijk nooit meer aan versie 4.0.1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mebo870, ik heb de nfi file nog steeds die ik er toen opgezet heb.

Waarom zou ik niet terug kunnen gaan naar 4.0.1?, als er iets misloopt kan ik dan niet gewoon terug deze file flashen?

Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?

Mijn grootste zorg is CCcam 230 er terug op te krijgen, alsook sommige andere plug ins.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch, inderdaad deze waarschuwing heb ik dus gelezen vandaar mijn bovenstaande vraag over ondersteuning.

Maar mijn versie 4.0.1 wordt al langer niet meer ondersteund, en was er toch gelukkig mee.

Misschien is voor mij de oplossing mijn Dreambox terug te flashen met deze versie 4.0.1

Maar dan heb ik natuurlijk het probleem van de plug-ins, namelijk dat deze waarschijnlijk niet meer compatibel zullen zijn.

En hierbij denk ik dan voornamelijk aan CCcam 2.3.0

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam 2.3.0 draait op OE 2.0. Dacht dat er voor de DM8000HD helemaal geen OE 2.2 en 2.5 is vanwege de inmiddels verouderde HW. DreamOS 2.2 en 2.5 is er alleen voor de nieuwste generatie boxen DM52x,DM7080,DM820,DM900 en DM920. Mocht er wel een 2.2 en 2.5 bestaan dan gaat OScam ook prima. Kan meer (en hetzelfde) als de oude CCcam 2.3.0. Dus die 'eis' is helemaal niet belangrijk.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam is een en dezelfde ipkg van voor jaren en die kun je altijd installeren zelfs op een officieel image van dreambox

daar zal geen verandering in zitten

ik zou omdat ik een ander image ga flashen altijd een volledige image backup maken met dreamup

aangepast door Tonskidutch
edit tekst

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei GI30065:

En hierbij denk ik dan voornamelijk aan CCcam 2.3.0

 

 

CCcam is in al die jaren niet meer veranderd. De laatste versie is nog steeds 2.3.0. Helaas hebben ze bij newnigma in hun

oneindige wijsheid besloten alleen nog maar Oscam op hun feeds te zetten.

Je zult CCcam dus handmatig zélf moeten installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku,

je hebt gelijk dat was ik daarstraks vergeten dat die OE 2.2 en 2.5 enkel voor de nieuwe dreamboxen is

maar beter twee keer lezen dan eenmaal de fout ingaan met een verkeerd image :grin:

 

ik ben echter helemaal niet bang van nieuwe images en zou zo de nieuwste newnigma daily erop doen

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...