Ga naar inhoud


Buiten antenne 4G


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Door de hoeveelheid aan bomen ziet men geregeld he bos niet meer, en alle fabrikanten of nepfabrikanten zeggen natuurlijk dat hun speeltjes de beste zijn en zoveel en nog meer winst opleveren. Vandaar de vraag, waar kan ik een echt relevante winstaanduiding vinden van en voor 4g buitenantennes?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Behalve de meest door de fabrikant - leverancier gekleurde omschrijvingen zijn er nauwelijks testen hierover te vinden, ik heb eind vorig jaar ook daarna gezocht.

Je zult het denk ik moeten doen door individuele gebruikerststen zoals b.v. de onderstaande, zie link.

 

https://forum.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/test-met-buitenantennes-276173

 

 

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoelde de het bereik 799-2900 MHz met welke de provider uitzendt

in Nederland en Belgie zijn die nog niet overal op 2900 MHz, hetgeen voor het ontvangstresultaat van invloed is ivm de masten https://ltemasten.nl/

 

Screenshot_148.jpg

aangepast door Tonskidutch
kaartje als voorbeeld

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou zowel voor België als voor Portugal zijn.

In België zelfs voor gebruik in de vrachtwagen.

Bij die laatste zou het dus best om omnidirectionele antennes gaan daar men niet telkens als men ergens staat wil gaan uitzoeken uit welke richting nu het sterkste signaal is op te pikken.

De andere (België en Portugal) mogen richtantennes zijn, daar het daar wel op vaste locaties is.

21 minuten geleden zei Jürgen:

Behalve de meest door de fabrikant - leverancier gekleurde omschrijvingen zijn er nauwelijks testen hierover te vinden, ik heb eind vorig jaar ook daarna gezocht.

Je zult het denk ik moeten doen door individuele gebruikerststen zoals b.v. de onderstaande, zie link.

 

https://forum.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/test-met-buitenantennes-276173

 

 

 

Gaan kijken, en hoewel de tests 11 maanden oud zijn, denk ik hier wel een paar dingen te kunnen afleiden. Waarvoor dank.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jürgen:

Ik vraag mij alleen af of de hoge prijs van deze antennes in relatie staan met het beoogde doel?

 

Dat zal wel nooit zijn. Maar als het zo is dat met antenne, het verschil tussen zonder problemen online zijn en blijven, of zonder steeds moeten vaststellen dat bv een download is onderbroken, dan denk ik dat de rekening vlotter is gemaakt dan in andere situaties. Of als je bij manier van spreken vlugger de reactie van iemand ziet op een verstuurd bericht dan dat je zelf kan zien dat het verzonden is, LOL ook dan weet je wat beter is hé.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 jaar geleden ben ik overgegaan op OTA maar mijn bereik was

slecht en zat te ver man de masten af. Ik heb toen een mast tegen

de gevel gemaakt van 4 meter en daarbovenop een ronde stalen

plaat met een magneetspriet in combinatie met een ppeperdure

kabel om verlies te beperken. Dit was voldoende om een goed

signaal te verkrijgen. Dit was (uiteraard) in het 3G tijdperk.

Ik weet niet of zo'n antenne ook werkt met 4G (geen kennis van).

Zal zo nog ff een foto plaatsen.

antenne.jpg.f3525361a4deb48f06286440ba11904b.jpg

kabel.jpg.f2a33c1c790c789c8ce8c01ef89694ae.jpg

 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Con:

6 jaar geleden ben ik overgegaan op OTA maar mijn bereik was

slecht en zat te ver man de masten af. Ik heb toen een mast tegen

de gevel gemaakt van 4 meter en daarbovenop een ronde stalen

plaat met een magneetspriet in combinatie met een ppeperdure

kabel om verlies te beperken. Dit was voldoende om een goed

signaal te verkrijgen. Dit was (uiteraard) in het 3G tijdperk.

Ik weet niet of zo'n antenne ook werkt met 4G (geen kennis van).

Zal zo nog ff een foto plaatsen.

antenne.jpg.f3525361a4deb48f06286440ba11904b.jpg

kabel.jpg.f2a33c1c790c789c8ce8c01ef89694ae.jpg

 

 

Mooie constructie al zie ik liever bij een kabel of wat dan ook die van buitenaf de woning binnengaat, een Nelsonbocht of toch minstens dat de kabel eerst even lager komt te liggen dan het gat naar binnen en dan naar boven gaat naar en door het gat. Water indringen wordt daardoor al voor een groot deel voorkomen. Anderzijds de plaat onder de antenne perfect voor de magneet, maar zeker ook een voordeel als reflector van de signalen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Denisdaf:

Mooie constructie al zie ik liever bij een kabel of wat dan ook die van buitenaf de woning binnengaat, een Nelsonbocht of toch minstens dat de kabel eerst even lager komt te liggen dan het gat naar binnen en dan naar boven gaat naar en door het gat. Water indringen wordt daardoor al voor een groot deel voorkomen. Anderzijds de plaat onder de antenne perfect voor de magneet, maar zeker ook een voordeel als reflector van de signalen.

 

Als ik toen geweten had (en dat weet ik nog steeds niet) wat een Nelsonbocht is dan

had ik dat zeker gedaan... maar de kabel ligt wél onder de goot (saved by the bell)

(nogmaals de tekst gelezen begrijp ik wat je bedoelt, maar daar heb ik geen last van gehad)

En de kennis van de stalen plaat is puur een kwestie van héél lang surfen en dat

meenemen in de aanleg.

Wellicht leuk om te weten? De ronde plaat is een standaard plaat die wordt toegepast

in (uiteraard) ronde luchtkanalen om deze af te blinden (ik zit dicht bij het vuur) en ik zoek

altijd naar standaard oplossingen.

 

Nu met 4G en de uitbreiding van de masten is deze buiten gebruik en moet ik hem nog aftuigen.

(let op, dit aftuigen gaat geweldloos...:sick:)

En ja, ik heb geboord in de voegen voor de bevestigingen... :)

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag is welke 4G frequentie bij jou beschikbaar is.

De 1800 MHz heeft een bandbreedte van 20 MHz, de 800MHz band slechts 10 MHz.

 

De hoge snelheden zijn dus beschikbaar op de 1.800 MHz band.

 

Een Novero Dabendorf MiMo antenne is zowel in de 800, als de 1880 of de 2600 MHz variant beschikbaar, en deze antenne zorgt bij mij voor beduidend hogere snelheden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Con:

 

Als ik toen geweten had (en dat weet ik nog steeds niet) wat een Nelsonbocht is dan

had ik dat zeker gedaan... maar de kabel ligt wél onder de goot (saved by the bell)

(nogmaals de tekst gelezen begrijp ik wat je bedoelt, maar daar heb ik geen last van gehad)

En de kennis van de stalen plaat is puur een kwestie van héél lang surfen en dat

meenemen in de aanleg.

Wellicht leuk om te weten? De ronde plaat is een standaard plaat die wordt toegepast

in (uiteraard) ronde luchtkanalen om deze af te blinden (ik zit dicht bij het vuur) en ik zoek

altijd naar standaard oplossingen.

 

Nu met 4G en de uitbreiding van de masten is deze buiten gebruik en moet ik hem nog aftuigen.

(let op, dit aftuigen gaat geweldloos...:sick:)

En ja, ik heb geboord in de voegen voor de bevestigingen... :)

 

Wat bv een Nelson bocht wordt genoemd is een eind kabel waarin een tweetal rondjes mee gemaakt worden om zo oa vocht ophoping aan het draadeind geen kans te geven. Bij bv motoren wordt dat deel van de kabel ook nuttig zodra de motor dient te worden verplaatst zonder dat deze moet worden ontkoppeld van de stroom. Soms is het ook een soort lus in een buis of pijp waarbij dat dan dient om rek op te vangen.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...