Ga naar inhoud


Vu+ Solo 4K of Dreambox?


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Sat ontvangers met FBC tuners: Lekkere hapjes

 

Ik heb nu een Vu+ DUO2 met een dual S2 tuner, en een DVB-T  tuner. Dit is gekoppeld aan een DVB antenne, en een schotel voorzien van 4 Inverto Black Ultra Quad LNB's (mijn hemel, wat een een zin).  Ik gebruik per LNB twee aansluitingen, de overige twee zijn ehhhh...future proof.

Dit gaat allemaal prima, maar eind 2018/begin 2019 gaat KPN over op de DVB-T2 uitzend standaard, en wellicht komt het huidige FTA signaal (NPO + lokale zender) eveneens op HD kwaliteit beschikbaar - of niet.  Maar ook al zou het nog niet op HD niveau beschikbaar komen, dan nog is een nieuwe ontvanger te overwegen: Met een FBC tuner zou ik meer kanalen dan nu synchroon kunnen opnemen, ook zonder dat ik een Unicable configuratie heb, mits de kanelen dezelfde polarisatierichting hebben en in dezelfde band vallen. Dus: garantie tot aan de deur, maar de kans dat je meer kanalen dan nu synchroon kan opnemen wordt vergroot.

Bij het vertrouwde Vu+ met VTI blijven of een uitstapje maken naar dreambox, of een andere ontvanger?

De Vu+ met VTI besturingssysteem dekt de behoeften: Weinig beperkingen, stabiel, en - heel belangrijk - ik kan meerdere kanalen tegelijk opnemen, en tijdens het opnemen van een uitzending alvast weergeven.

Voorliggende vraag is dan:
Zal ik gewoon een Vu+ Solo 4k als opvolger nemen, of biedt een Dreambox voordelen?  Of...zijn er andere merken die de moeite waard zijn (veelal goedkoper) en voldoen aan de eisen (hybride en geen beperkingen qua synchroon opnemen en afspelen).

Graag jullie ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn interesse gaat ook die kant op enkel fta kijken.

Maar het is nog te vroeg een besluit te nemen welke box.

Mijn prioriteit is de prijs dreambox heeft daar geen goede punten.

Voor dvb-t2 tuner er zullen/zijn dvb-t2 usb sticks dus ruimere keuze

uit hardware.

Het zal een duo tuner ontvanger worden met dvb-t2 usb stick.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreffende de Dreambox versus VU+ (vuplus) is het naar ik meen een bijna gelijkwaardige Hardware qua specificaties en een heel behoorlijke ondersteuning van meerdere imageteams en heel veel plugin makers waar dus uit blijkt dat deze receivers erg gewild zijn.

Dan is het prijskaartje misschien een criterium wat behoorlijk gaat meewegen.

 

Dat criterium is dan enkel aan de koper voor welk budget hij een complete receiver met tuners en hdd's aanschaft.

 

maar je moet je natuurlijk wel uitspreken over welk model dreambox het gaat t.o.v. die SOLO4K

betreffende de DVB_T2 standaard is h.265 en HVEC straks bepalend en dat kan je DUO2 Broadcom 7224 processor niet, met of zonder geeigende USB tuner stick

p.s.

en vergeet niet dat de nieuwe tuners dvb-s2x niet in een SOLO4K werken, dan moet je al de UNO4K SE (second edition nemen)

aangepast door Tonskidutch
aanvulling wat bepalend kan zijn

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het kopen daarvan op dit moment nog wel zo slim is. Er is een nieuwe norm, de DVB-S2X (nu alleen nog maar op 33 Oost maar men verwacht dat dat zich zal uitbreiden, er zijn de talrijke streams op o.a. 5 graden West maar ook op een steeds groeiend aantal andere satellieten. Er is intussen de Octagon sf4008 en 5008 die die beide normen naast de gewone 4K uitzendingen beheersen, maar het hele veld is nog enorm in beweging. Zelf heb ik die Octagon mogen testen en als ik per se nu iets moest kopen zou ik die richting op gaan, maar naar verwachting zullen er dit jaar nog meer ontvangers komen. Zo kan de SX88 naast de 4K norm ook de Oekraïense en Russische T2-MI norm  weergeven en zal er de komende maand ook daar weer een opvolger die dan nog weer iets meer kan op de markt komen. Ik kan alleen maar aanraden om nog even te wachten, temeer omdat de 4K demo filmpjes die je als enige zien kunt al gauw heel erg vervelen en het allesbehalve zeker is dat er op afzienbare termijn echt tv-zenders met interessante inhoud in 4K ongecodeerd zichtbaar zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...